orientacja funkcjonalna

Z Encyklopedia Zarządzania
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Portal moze zapisywać w przeglądarce uzytkownika informacje związane z logowaniem oraz statystykami oglądalności. Jeśli nie zgadzasz się z tym, opuść stronę.

Przeglądanie katalogu

Przeglądaj katalog według:
Autorzy  Tytuły  Słowa kluczowe

Wyszukiwarka pełnotekstowa

Wpisz słowa kluczowe oraz modyfikatory. W razie potrzeby, skorzystaj z instrukcji obsługi wyszukiwarki.
Instrukcja wyszukiwarki (ukryj)

Cytaty i parafrazy (0 - 3 z 3)




Tadeusz Kasprzak (red.), Modele referencyjne w zarządzaniu procesami biznesu. , Difin, Warszawa 2005, ISBN: 83-7251-522-0 (27+0)
  • (cytat, str. 28) Orientacja funkcjonalna:
    - nacisk na dostawę produktów i usług,
    - funkcje na ogół nie są dostatecznie koordynowane, relacje między funkcjami nie są opanowane,
    - zarządza się kawałkami (wycinkami) procesów,
    - dominuje orientacja na wnętrze organizacji.
  • Słowa kluczowe: orientacja funkcjonalna
    Komentarze i źródła pierwotne: Nowosielski, S., Zygała, R. Podejście procesowe w organizacjach. Wrocław 2009.
  • (cytat, str. 36) Charakterystycznej dla orientacji na procesy biznesu zasadzie doskonalenia procesów towarzyszy model etapów wdrożenia orientacji procesowej, który nadaje się do celów porównawczych i do prowadzenia polityki BPO.
  • Słowa kluczowe: orientacja funkcjonalna, orientacja na procesy
    Komentarze i źródła pierwotne: Odwołanie do badań z roku 2001, Market & Opinion Research International - londyńska firma prowadząca badania opinii publicznej i rynku.



Agnieszka Bitkowska, Wojciech Żyłko (red.), Zarządzanie procesami biznesowymi w przedsiębiorstwie. , VIZJA PRESS&IT, Warszawa 2009, ISBN: 978-83-61086-43-7 (31+6)
  • (cytat, str. 16 - 26) W praktyce większość przedsiębiorstw działa zgodnie z orientacją funkcjonalną, w której poszczególne działy odpowiedzialne są za wszystkie produkty firmy w ramach swojego zakresu działania. Pracownik jest ściśle wyspecjalizowany w ramach swoich obowiązków.

    Obecnie na organizację można patrzeć nie tylko przez pryzmat jej struktury funkcjonalnej, lecz także jak na sieć wzajemnie powiązanych procesów organizacyjnych. Zastosowanie takiego podejścia związane jest ze zmianą kierunku zarządzania z tradycyjnego, pionowego, którego podstawą jest struktura organizacyjna, na horyzontalny, którego podstawę stanowią zidentyfikowane w organizacji procesy. Zastosowane podejścia procesowego w organizacji oznacza zarządzanie całymi sekwencjami działań, realizowanymi przez różne komórki funkcjonalne.

    Podejście procesowe kładzie nacisk na przełożenie celów strategicznych organizacji na cele procesów, zaspokojenie potrzeb klientów, obniżenie kosztów działalności przedsiębiorstwa, a także podniesienie jakości oraz skrócenie czasu realizacji zadań.

    Podejście procesowe opiera się na założeniu, że należy optymalizować działania, mając na względzie procesy, a nie funkcje, i dlatego proces jest naturalną determinantą osiągania wzrostu efektywności współczesnej organizacji*.

    Istotną rolę w podejściu procesowym odgrywa właściciel procesu (menedżer procesu), który odpowiada za efekty całości procesu, a także posiada odpowiednie uprawnienia do koordynowania jego realizacji. Dysponuje stosowną wiedzę dotyczącą procesu, potrafi zaprojektować jego przebieg oraz ma stosowne uprawnienia do wprowadzania zmian.
  • Słowa kluczowe: orientacja procesowa, orientacja funkcjonalna




Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Widok
Działania
cytaty