reengineering

Z Encyklopedia Zarządzania
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Portal moze zapisywać w przeglądarce uzytkownika informacje związane z logowaniem oraz statystykami oglądalności. Jeśli nie zgadzasz się z tym, opuść stronę.

Przeglądanie katalogu

Przeglądaj katalog według:
Autorzy  Tytuły  Słowa kluczowe

Wyszukiwarka pełnotekstowa

Wpisz słowa kluczowe oraz modyfikatory. W razie potrzeby, skorzystaj z instrukcji obsługi wyszukiwarki.
Instrukcja wyszukiwarki (ukryj)

 

Strona 5 z 6

 

<< Poprzednia :: Następna >>

Cytaty i parafrazy (80 - 100 z 115)




Józef Penc, Role i umiejętności menedżerskie: sekrety sukcesu i kariery. , Difin, Warszawa 2005, ISBN: 83-7251-512-3 (33+0)
  • (cytat, str. 53) Reengineering zmienia więc praktycznie wszystko: zmieniają się stanowiska pracy oraz ludzie, którzy mają je zajmować, zmieniają się ich stosunki z menedżerami, ścieżki ich karier, sposoby oceniania i wynagradzania pracowników, zmieniają się role menedżerów i członków zarządu, zmienia się nawet sposób myślenia i kultura firmy. Reengineering w zasadzie wywraca przesiębiorstwo do góry nogami.
  • Słowa kluczowe: reengineering



Kazimierz Perechuda (red.), Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą. , Difin, Warszawa 2008, ISBN: 978-83-7251-881-1 (56+0)
  • (cytat, str. 47) Tym razem zastosowanie zasad reengineeringu w metodyce rozwoju kompetencji pracowniczych powoduje przeniesienie optyki 'usprawnienia' z procesów na działania podejmowane przez pracownika w celu realizacji funkcji stanowiska pracy.
  • Słowa kluczowe: reengineering



Herbert Wirth (red.), Strategiczna i ekonomiczna ocena przemysłowych projektów inwestycyjnych. Poradnik praktyczny, Wydawnictwo Instytutu Gospodarki Surowcami Mineralnymi i Energią PAN, Kraków 2000, ISBN: 83-87854-07-7 (72+2)
  • (cytat, str. 137 - 138) Reengineering to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w przedsiębiorstwie, prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy osiąganych wyników takich jak koszty, jakość, serwis i szybkość.
  • Słowa kluczowe: reengineering



Józef Penc, Strategiczny system zarządzania. , Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2001, ISBN: 83-85428-72-0 (120+11)
  • (cytat, str. 87) Radykalna reorganizacja zwana reengineeringiem (Business Process Reengineering) stawia na rewolucyjne zmiany w firmie od góry, tzn. generowane przez naczelne kierownictwo. Można ją z pewnym uproszczeniem zdefiniować jako metodę gruntownego przekształcenia całościowego procesów w przedsiębiorstwie. Business Process Reengineering - piszą twórcy tej metody James Champy i Michael Hammer - to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie, prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy według współczesnych krytycznych miar, jak: koszty, jakość, serwis i szybkość.
  • Słowa kluczowe: reengineering



Henryk Sroka, Małgorzata Pańkowska (red.), Systemy informatyczne organizacji wirtualnych. , Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2002, ISBN: 83-7246-071-X (37+0)
  • (cytat, str. 79) Na początku lat 90. w publikacjach dotyczących systemów informatycznych zaczął się pojawiać nowy termin - "restrukturyzacja procesów przedsiębiorstwa" (Business Process Reengineering - BPR). Początkowo był on popularyzowany w opracowaniu Micheala Hammera 1990, a następnie w książce, której autorem był Hammer i Champy 1993. Definiują oni restrukturyzację procesów przedsiębiorstwa jako: Zasadnicze przemyślenie i radykalne przeprojektowanie procesów przedsiębiorstwa w celu osiągnięcia znacznej poprawy miar takich, jak koszt, jakość, obsługa i szybkość.
  • Słowa kluczowe: reengineering



John Micklethwait, Adrian Wooldridge, Szamani zarządzania. , Zysk i S-ka, Poznań 2000, ISBN: (12+0)
  • (cytat, str. 43) W wielu przypadkach firmy, które zmniejszyły personel i w pierwszym roku odnotowały duże oszczędności, później musiały je wydać na szkolenie ludzi do zadań, które kierownicy mieli w przysłowiowym małym palcu.
  • Słowa kluczowe: efektywność, reengineering



Kazimierz Zimniewicz, Współczesne koncepcje i metody zarządzania. , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999, ISBN: 83-208-1190-2 (29+8)
  • (cytat, str. 16) Reengineering to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie, prowadzące do dramatycznej (przełomowej) poprawy () osiąganych wyników (takie jak koszty, jakość, serwis)
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 21 - 22) Reengineering wymaga zmiany nastawienia i przekonań pracowników. Powinni być oni przeświadczeni, że pracują dla klientów, a nie dla swoich przełożonych. To przekonanie powinno być wzmocnione przez praktykę wynagradzania i znajdować potwierdzenie w systemie zarządzania. W tym zakresie reengineering wnosi następujące zasady:
    -tylko klienci dają wynagrodzenie - trzeba więc robić wszystko, aby ich zadowolić,
    -w przedsiębiorstwie ważne jest każde stanowisko - również konkretnego pracownika,
    -sama obecność w firmie to jeszcze nie praca; pracownik będzie oceniany za wartość, jaką wytworzy,
    - pracownik powinien rozwiązywać problemy i brać za to odpowiedzialność,
    -pracownik jest członkiem zespołu; wspólnie z grupą zyskuje i razem z nią traci,
    -ciągłe uczenie się to jedno z zadań pracownika.
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 27 - 28) Zastosowanie reengineeringu w przedsiębiorstwie pozwala na :
    -skrócenie cyklów produkcji o co najmniej 70%,
    -redukcję kosztów o minimum 40%,
    -poprawę jakości wyrobów i zadowolenia klientów o ponad 40%,
    -podniesienie rentowności o minimum 40%,
    -rozszerzenie udziału w rynku o co najmniej 25%.
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 30 - 31) Aby firma mogła wprowadzić reengineering, musi spełniać następujące warunki:
    -posiadać określoną strategię,
    -opierać się na silnych fundamentach finansowych,
    -dysponowac doskonałymi menedżerami i kadrą o wysokich kwalifikacjach,
    -skutecznie konkurować swoimi produktami na rynkach światowych
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (parafraza, str. 19 - 23) Wprowadzenie reengineeringu wywoła szereg zmian:
    -miejsce komórek funkcjonalnych zajmą zespoły odpowiedzialne za proces,
    -zmieni się rola pracowników wskutek ograniczenia kontroli,
    -nie wystarczy przyuczenie pracownika do zawodu, potrzebne jest pełne wykształcenie go, a następnie doszkalanie,
    -przy opłacaniu pracownika należy opierać się o wyniki jego pracy,
    -podstawą awansowania pracownika powinny być jego zdolności.
    -przełożony z szefa powinien przeobrazić się w trenera,
    -struktura organizacyjna przedsiębiorstwa powinna stać się bardziej płaska.
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (parafraza, str. 24 - 25) Główne postaci reengineeringu:
    -lider,
    -manager,
    -zespół,
    -komitet kierowniczy,
    -komórka sztabowa.
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (parafraza, str. 25 - 26) Etapy wprowadzenia reengineeringu:
    -ustalenie celu,
    -identyfikacja procesów podlegających przebudowie,
    -diagnoza i ocena procesów przedsiębiorstwa,rozwijanie wizji,
    -opracowanie i przedstawienie projektów nowych procesów,
    -wprowadzenie w życie
  • Słowa kluczowe: reengineering



Arkadiusz Potocki, Współczesne tendencje w zarządzaniu - teoria i praktyka. , Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Marketingu w Chrzanowie, Chrzanów 2000, ISBN: 83-907648-3-0 (67+0)
  • (cytat, str. 103) Reengineering - przeprojektowywanie najważniejszych procesów firmy, najczęściej procesów produkcyjnych przy zastosowaniu nowoczesnej technologii informatycznej. Rezultatem są zwykle niższe koszty działąnia oraz uproszczona organizacja procesów produkcyjnych, eliminacja zbędnych czynności, które nie tworzą wartości z punktu widzenia klienta.
  • Słowa kluczowe: reengineering



Adam Nalepka, Zarys problematyki restrukturyzacji przedsiębiorstw. , Antykwa, Kraków-Kluczbork 1998, ISBN: 83-8749-355-4 (56+1)
  • (cytat, str. 142) Reengineering jest zabiegiem restrukturyzacyjnym polegającym na radykalnym i całościowym przeprojektowaniu procesów zachodzących w przedsiębiorstwie celem osiągnięcia znaczących usprawnień w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, przy wykorzystaniu nowoczesnej technologii informacyjnej. Ma on optymalizować funkcjonowanie przedsiębiorstwa przy uwzględnieniu trzech podstawowych kryteriów: jakości, kosztu i terminu realizacji.
  • Słowa kluczowe: reengineering



Jerzy Kisielnicki, Zarządzanie. Jak zarządzać i być zarządzanym, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008, ISBN: 978-83-208-1729-4 (59+0)
  • (cytat, str. 200) Reengineering jest filozofią, która ma na celu wprowadzenie usprawnień w realizacji pojedynczych procesów lub też całej organizacji
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 202) Reengineering to reorientacja strategiczna, sformułowanie nowej strategii organizacyjnej, zbudowanie nowego systemu celów i zadań w przedsiębiorstwie.
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 204) Pierwszym warunkiem zastosowania reengineeringu w usprawnianiu zarządzania zasobami ludzkimi jest stworzenie doskonale współpracującego, lojalnego i partnerskiego zespołu
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 45) Reengineering - koncepcja polegająca na radykalnym przeprojektowaniu procesów przedsiębiorstwa w celu osiągnięcia znaczących usprawnień w ich funkcjonowaniu przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii informacji.
  • Słowa kluczowe: reengineering
  • (cytat, str. 257) Reengineering - to fundamentalne przemyślenie od nowa i radykalne przeprojektowanie procesów w firmie, prowadzące do przełomowej poprawy osiąganych wyników takich jak koszty, serwis, szybkość i jakość.
  • Słowa kluczowe: reengineering

 

Strona 5 z 6

 

<< Poprzednia :: Następna >>




Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Widok
Działania
cytaty