konkurencja oligopolistyczna

Z Encyklopedia Zarządzania
Skocz do: nawigacji, wyszukiwania
Portal moze zapisywać w przeglądarce uzytkownika informacje związane z logowaniem oraz statystykami oglądalności. Jeśli nie zgadzasz się z tym, opuść stronę.

Przeglądanie katalogu

Przeglądaj katalog według:
Autorzy  Tytuły  Słowa kluczowe

Wyszukiwarka pełnotekstowa

Wpisz słowa kluczowe oraz modyfikatory. W razie potrzeby, skorzystaj z instrukcji obsługi wyszukiwarki.
Instrukcja wyszukiwarki (ukryj)

Cytaty i parafrazy (0 - 3 z 3)




Marek Prymon, Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu. , Ekspert, Wrocław 1999, ISBN: 83-87038-36-9 (73+16)
  • (cytat, str. 13) Konkurencja oligopolistyczna to sytuacja rynkowa, gdy występuje niewiele, zwykle kilka dużych firm, które mogą wpływać na rynek, ale nie mogą podporządkować sobie pozostałych firm.
  • Słowa kluczowe: konkurencja oligopolistyczna



Zofia Dach, Podstawy mikroekonomii. , Wydawnictwo Naukowe SYNABA, Kraków 2001, ISBN: 83-915964-0-0 (138+3)
  • (cytat, str. 168) Cechą charakterystyczną oligopolu jest mała liczba firm (kilka lub kilkunaście) dominujących nad całym rynkiem w produkcji danego dobra. Szczególnym przypadkiem oligopolu jest duopol, charakteryzujący się tym, że w danej gałęzi wystepuje dwóch dominujących producentów.
  • Słowa kluczowe: konkurencja oligopolistyczna
  • (cytat, str. 173) Konkurencja monopolistyczna i oligopolistyczna, mimo że ich założenia i formy są odmienne od zasad i form wolnej konkurencji, wpływają korzystnie na postęp techniczny i pobudzająco na rozwój gospodarki narodowej.
  • Słowa kluczowe: konkurencja monopolistyczna, konkurencja oligopolistyczna




Osobiste
Przestrzenie nazw
Warianty
Widok
Działania
cytaty