Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 11) Strategie jakie mogą stosować strony w konflikcie: -strategia dominacji -perswazja -rezygnacja z działania -próby osiągnięcia kompromisu -rozwiązanie problemu- poszukiwanie możliwości rozwiązania problemu dla oby stron
(cytat, str. 58) Siła perswazyjna reklamy tkwi bowiem w kreowaniu odczuć, nastrojów lub atrybutów i następnie kojarzeniu ich z rzeczywistymi, fizycznie istniejącymi produktami, w czym można widzieć rodzaj syndromu psa Pawłowa.
(cytat, str. 198) Perswazja w formie normy instrumentalnej jeszcze bardziej niż do reklamy pasuje do promocji sprzedaży - której istotą jest skłonienie odbiorcy do spróbowania, zrobienia czegoś wstępnie, aby zasmakował i stał się nabywcą produktu.
(parafraza, str. 142 - 146) Możliwości perswazyjne języka wynikając z tego, iż słowa mają swoje denotacje i konotacje, a także są wieloznaczne. Co więcej możliwości perswazji w języku wynikają z odpowiedniego zastosowania gramatyki i składni języka ojczystego a także z korzystania ze spójników: ale, bo, i.
(cytat, str. 124) Perswazję definiujemy jako umiejętność nakłaniania ludzi, aby robili, to czego chcemy, w dodatku chętnie - o ile jest to możliwe. perswazja z pewnością nie przewiduje stosowania przymusu. Jeśli pojawia się zastraszanie, to na pewno nie mamy do czynienia z perswazją.
Słowa kluczowe:perswazja Komentarze i źródła pierwotne: P. Tyrała, Zarządzanie kryzysowe. Ryzyko - bezpieczeństwo, obronność, Adam Marszałek, Toruń 2001, s. 12-18.
(cytat, str. 24) Perswazja stanowi o istocie retoryki. Najogólniej rzecz biorąc, z perswazją mamy do czynienia wówczas, gdy usiłujemy kogoś przekonać o czymś, nakłonić by coś zrobił, a więc gdy dążymy do wykazania czegoś bądź do zmienienia czyjejś postawy (choć warto zauważyć, iż w potocznym języku pojęcie perswazji zazwyczaj łączy się ze znaczeniem "odradzać").
Słowa kluczowe:perswazja Komentarze i źródła pierwotne: W rozdziale napisanym przez Beatę Glinkę.
(cytat, str. 39) Przed perswazją i manipulacją chronić nas może zatem myślenie, świadomość analityczna, krytycyzm. Generalnie należy wystrzegać się zbyt pochopnie podejmowanych decyzji. Oczywiście, rozpoznawanie perswazji nie jest proste, zwłaszcza gdy łączy się ona w przekazie z informacją, a zazwyczaj mamy do czynienia właśnie z takim połączeniem.
Słowa kluczowe:manipulacja, perswazja Komentarze i źródła pierwotne: Rockart J. F. (1979), Chief Executives Define Their Own Information Needs, Harvard Business Review, March
(cytat, str. 36) Poczucie spełnienia celu jest potężnym narzędziem perswazji. Sztuka wywierania wpływu polega na odczytywaniu ludzkich potrzeb, uświadamianiu ludziom tych potrzeb i zaspokajaniu ich. Jest tak, ponieważ każdy z nas, świadomie albo nieświadomie, dąży do poczucia spełnienia celu i podnoszenia poczucia własnej wartości.
Słowa kluczowe:perswazja Komentarze i źródła pierwotne: V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, Polska Agencja Promocji Turystyki, Warszawa 1996, s.38
(cytat, str. 89) W procesie perswazji chodzi o to, by zbliżyć punkt widzenia rozmówcy do twojego. Zatem pytanie brzmi: do zrobienia czego chcesz przekonać rozmówcę? Określając cel negocjacji, musisz rozważyć wiele czynników wewnętrznych i zewnętrznych i w oparciu o te analizę wybrać odpowiedni styl i podejście.
Słowa kluczowe:perswazja Komentarze i źródła pierwotne: B. Oviatt, P. McDougall, Towards a theory of international new ventures, "Journal of International Business Studies" 1994, vol. 25, nr 1, s. 45- 64.
(cytat, str. 37) Mówienie to przekazywanie informacji innym ludziom, natomiast perswazja wymaga komunikacji dwustronnej. Tu chodzi o kontrolowanie sytuacji i o przekonanie drugiej strony, że chcesz jej pomóc. Perswazja nie polega na tym, aby zdominować konwersację, ale na tym, by ją kontrolować.
Słowa kluczowe:perswazja Komentarze i źródła pierwotne: D. Kamerrschen, R. McKenzie, C. Nardinelli, Ekonomia, Fundacja Gospodarcza NSZZ Solidarność, Warszawa 1990, s.446
(cytat, str. 39) Założeniem ukrytym za rozumieniem komunikacji jako perswazji jest stwierdzenie, że jeżeli ludzie posiadają ten sam system wartości i przekonań to będą w stanie pracować ze sobą bardziej wydajnie.
(parafraza, str. 216) Funkcja perswazyjna promocji (zachęcająca, nakłaniająca, aktywizująca, pobudzająca) zmierza do wywołania i utrwalania pożądanych działań, zachowań rynkowych i potrzeb nabywców, odpowiadających zasobom i celom przedsiębiorstwa oraz wymogom rachunku działalności gospodarczej.
(cytat, str. 94) "Perswazja to umiejętność skłaniania ludzi do przyjęcia danego przekonania poprzez oddziaływanie na ich sposób myślenia i zachowania. Z punktu widzenia negocjacji, perswazja jest narzędziem służącym do zmiany stanowisk drugiej strony. W procesie perswazji modelowo wyróżniamy następujące fazy: uczenie, akceptację, zmianę stanowiska. Przystępując do negocjacji, obie strony z reguły zakładają możliwość modyfikacji swoich warunków - są otwarte na działanie perswazji. Jej źródłami są: wiarygodność, sposób przekazywania informacji, kontekst sytuacyjny prowadzonych rozmów."
Słowa kluczowe:perswazja Komentarze i źródła pierwotne: Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa 1994, s. 410-411
(cytat, str. 77) Wśród środków persfazji jednym z najważniejszych jest okazywanie sympatii. Trudno wpływać na kogoś lub przekonywać go do czegoś, jeżeli przedtem nie zgromadzimy wspólnie kapitału sympatii. Jest to jeden z celów relacji międzyludzkich, które staramy się zbudować, apelując do tożsamości osobistej naszego rozmówcy.
(cytat, str. 101) Najskuteczniejszym sposobem perswazji jest zatem ten, który wykorzystuje już istniejące u rozmówcy mechanizmy psychiczne i emocjonalne, aby doprowadzić go do uznania, że argumenty, jakie mu przedstawiamy, są odpowiedzią na jego własne myśli i stawiane sobie pytania.
(cytat, str. 104) Podczas fazy persfazji trudność polega na tym, aby instynktownie uchwycić moment, kiedy argumenty logiczne już nie wystarczają i trzeba wprowadzić mechanizmy poznawcze, które popchną rozmówcę do zgody. W czasie negocjacji możemy wyczuć takie momenty. Na przykład bezpośrednio po wyrażeniu zgody na coś, co nie wymaga szczególnego wysiłku ani wyrzeczeń, jesteśmy psychicznie nastawieni na kontynuowanie serii "tak". Mechanizm ten znany jest jako efekt implikacji.
(cytat, str. 270) ( aby skutecznie przekonywać musimy tak mówić, żeby wpłynąć na rozum, wolę i uczucia rozmówcy, a to oznacza, że przekonując należy używać argumentów intelektualnych, wartościujących i emocjonalnych.