Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: zarz��dzanie interesariuszami (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 33) Zrozumienie znaczenia interesariuszy dla skutecznej i efektywnej realizacji projektów doprowadziło do opracowania zasad, sposobów i instrumentów współdziałania z nimi w przedsięwzięciach składających się na tzw. zarządzanie interesariuszami projektu(ang. project stakeholders managment). Zarządzanie to obejmuje zazwyczaj trzy fazy: analizy, planowania i wdrożenia, które są powiązane z poszczególnymi procesami zarządzania projektem.
(cytat, str. 210) "Zarządzanie interesariuszami (Manage Stakeholders), polega na osobistym przekazywaniu informacji oraz reagowaniu na wszelkie potrzeby interesariuszy projektu w taki sposób, aby upewnić ich w przekonaniu, iż zarządzanie jak i realizacja projektu przebiegają w jak najlepszej myśli, jeżeli chodzi o realizację projektu. Celem tego procesu jest poprawa współpracy interesariuszy, dania im poczucia uczestnictwa w realizacji misji, którą jest wykonanie celów projektu, co powoduje powstanie efektu synergii w działaniu podmiotów oraz osób będących członkami zespołu projektowego. Zarządzanie interesariuszami leży w gestii odpowiedzialności kierownika projektu".
(cytat, str. 135) Interesariusze programu to osoby indywidualne lub grupy, których dotyczą skutki wdrożenia programu. Identyfikacja interesariuszy oraz zarządzanie nimi są niezwykle istotne z punktu widzenia osiągnięcia sukcesu programu, gdyż programy, w związku z tym, że są złożone, dotyczą szerszego kręgu interesariuszy niż pojedyncze projekty. Interesariusze mogą mieć pozytywny lub negatywny wpływ na program. Do interesariuszy wewnętrznych programu należą w pierwszej kolejności osoby wchodzące w skład struktury programu, np.: członkowie Rady Programu, dyrektor programu, kierownik programu, kierownicy projektów programu, sponsor programu, członkowie zespołu programu, członkowie zespołów projektowych w programie, członkowie Centralnego Biura Zarządzania Programami. Z kolei do interesariuszy zewnętrznych organizacji należą: - klienci, których dotyczą skutki wdrożenia programu, np. nowe produkty lub usługi; - dostawcy uczestniczący w programie lub dotknięci zmianami wywołanymi przez program; - instytucje rządowe wprowadzające nowe regulacje; - konkurenci z branży; - grupy reprezentujące klientów, organizacje ekologiczne i inne grupy społeczne.
(cytat, str. 135) Dla sukcesu w obszarze zarządzania programem kluczowe są: - identyfikacja interesariuszy, najlepiej jeszcze w fazie inicjowania programu, chociaż powinno się ją przeprowadzać w całym cyklu życia programu; - ustalenie oczekiwań interesariuszy względem programu, doprecyzowanie ich oraz udokumentowanie w formie wymagań; - określenie potrzeb informacyjnych intereariuszy; - dokonywanie cyklicznych przeglądów statusu programu i osiągniętych korzyści oraz komunikowanie ich interesariuszom; - przeprowadzenie cyklicznej weryfikacji założeń, celów oraz wymagań dotyczących programu z zaangażowaniem grona interesariuszy.