Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: kluczowe kompetencje (0 - 5 z 5)
Michał Trocki,
Outsourcing. ,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001, ISBN: 83-208-1340-9 (62+0)
(cytat, str. 75) Kluczowe kompetencje - według G. Hamela, i C.K. Prahalada - mogą być określane jako zespołowa wiedza organizacji, szczególnie dotycząca tego, jak integrować wiele technologii i jak koordynować różne umiejętności produkcyjne.
(cytat, str. 78) Za kluczowe kompetencje są uznawane te zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa, które ze względu na ich poziom i unikatowość przyczyniają się do realizacji produktów i procesów (określonych jako kluczowe) dających przedsiębiorstwu przewagę konkurencyjną na rynku.
(cytat, str. 25 - 26) Jak zauważa R. Hall, „jako kluczowy zasób reputacja organizacji może być głównym czynnikiem osiągania przewagi konkurencyjnej i umacniania pozycji finansowej organizacji, ponieważ konkurentom trudno jest osiągnąć podobny prestiż i szacunek.”
(cytat, str. 192) Określenie kluczowych kompetencji (wyróżniających kompetencji - distinctive competences) powinno pomóc przedsiębiorstwu ustalić, gdzie znajduje się główne źródło jego atutów, czy też przewagi konkurencyjnej.
(cytat, str. 477) (Moszkowicz) Kluczowe kompetencje: - bazują na wiedzy - mają ograniczoną możliwość zakupu/sprzedaży - są specyficzne dla przedsiębiorstwa - skutkują dla klienta dostrzegalnymi, wartymi wydatku, korzyściami dodatkowymi - są trudne do imitacji (np. przez benchmarking) - są trudno substytucyjne - otwierają nowe produkty i rynki