Cytaty i parafrazy dla: indywidualizacja masowa (0 - 3 z 3)
Trojanowski M.,
Marketing bezpośredni,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010
- Elementy indywidualizacji oferty firmy - Firma dostosowuje określone elementy oferty do charakterystyki i preferencji pojedynczych klientów (indywidualizuje lub inaczej kastomizuje je) tak, aby z jednej strony usatysfakcjonować odbiorców, a z drugiej — zachować koszty na akceptowalnym przez siebie poziomie.
Kastomizacji podlegają takie elementy, jak:
- wybrane elementy produktu — do kupowanych monet i medali są dołączone certyfikaty z indywidualnym numerem danej kolekcji; niektórzy klienci otrzymują też tabliczkę mosiężną z wygrawerowanym swoim imieniem i nazwiskiem; dane kupującego będą się także pojawiać na certyfikatach;
- miejsce dostarczenia produktu — na wskazany przez klienta adres;
- wybrane elementy komunikacji z klientami, w tym oznaczenie adresata, zwracanie się do niego w formie zależnej od płci, treść listu dotycząca historii zakupowej danego klienta (np. używane są zwroty typu:.....jako Kolekcjoner złotych monet...);
- formy płatności — w przypadku większych kwot istnieje możliwość negocjowania z dostawcą planu płatności (w jakim czasie, jakiej wysokości raty będą płacone przez klienta); klient otrzymuje także własny numer konta, na który ma dokonywać wpłat za kolejne produkty kolekcji;
- formy dostarczenia produktu — np. przesyłka pocztowa, przesyłka kurierska, list polecony.
(Trojanowski M. 2010, s. 59)
Gordon I.,
Relacje z klientem,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001
- Pełna indywidualizacja jest najtrudniejszym wariantem, tak pod względem koncepcyjnym jak i realizacyjnym, a ponadto wariantem najbardziej kosztownym. Paradoksalnie, jego trudność jest jednocześnie zaletą, ponieważ otwiera przed większością branż możliwość wykorzystania pełnej indywidualizacji jako instrumentu osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
(Gordon I. 2001, s. 297)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Strategia masowej indywidualizacji posiada cechy, które stanowią podstawę do konkurencyjnego sposobu zachowania się firm na rynku, wynikającego z możliwości:
- efektywnego zaspokajania heterogenicznych grup klientów,
- obsługiwania rynków o dużej zmienności i wahaniach popytu,
- dostarczania wysokiej jakości produktu dopasowanego do indywidualnych preferencji i wymagań,
- oferowania niskiej lub mini lanie wyższej ceny niż cena w produkcji masowej,
- projektowania nowego wyrobu w krótkim czasie,
- skracanie cyklu życia produktu,
- włączania klienta w kreowanie produktu.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 59)