Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 137) Argumentowanie to wykorzystywanie zasobów słownictwa i ekspresji w celu doprowadzenia rozmówcy do podjęcia decyzji, której od niego oczekujemy. Można również tę definicję argumentacji zastąpić definicją mającą zastosowanie do sprzedaży: argumentowanie to dostosowanie produktu, usługi lub pomysłu, które proponujemy, do potrzeb i do motywacji naszego rozmówcy. W toku rozmowy perswazyjnej, zgodnie z naszą koncepcją taktyki sprzedaży, argumentacja musi koniecznie nastąpić po dokładnym określeniu potrzeb i motywacji naszego rozmówcy, to znaczy po rozpoznaniu
Słowa kluczowe:sprzedaż, argumentacja Komentarze i źródła pierwotne: Rozwinięcie na str. 154
(cytat, str. 115) Niektórzy rozmówcy nie lubią wytężać swojej wyobraźni. Jeżeli zauważysz taki brak wyobraźni u klienta, a mimo to chciałbyś wiedzieć, jak przyjmie on twoją propozycję i argumentację, możesz zasugerować jakieś rozwiązanie i ukazać konsekwencje, jakie mu ono przyniesie. Użycie zdania w trybie warunkowym pozwoli ci schować się za "zwykłą hipotezą, którą chciałeś się z nim podzielić.
Słowa kluczowe:klient, argumentacja, rozmówca Komentarze i źródła pierwotne: rozwinięte w tablicy 2.2 na str. 42
(cytat, str. 127) Chcąc ułatwić sobie badanie klienta, handlowiec zachowuje się jak ankieter, to znaczy stara się być możliwie jak najbardziej neutralny, aby jego rozmówca mógł wypowiedzieć się bez zahamowań. Podczas rozpoznania handlowiec przede wszystkim słucha. Natomiast w trakcie argumentacji i aż do końca rozmowy handlowiec, śledząc w dalszym ciągu z uwagę reakcje rozmówcy, powinien wykazać inicjatywę i w czasie dyskusji użyć wszelkiego rodzaju nacisków, aby wpłynąć na klienta.
Słowa kluczowe:klient, argumentacja, handlowiec Komentarze i źródła pierwotne: Białasiewicz M. (red.), Rozwój przedsiębiorstw. Zarządzanie i diagnoza, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2004, s. 15.
(cytat, str. 148 - 149) Dwie metody zwiększają wagę argumentu: argumentowanie przez porównanie i spirala argumentacji. Argumentowanie przez porównanie. Tabela porównań z ofertą konkurencji ukazuje pewne aspekty oczywistych zalet naszej propozycji w porównaniu z propozycją konkurenta, Chodzi więc o wykorzystanie słabych stron konkurencyjnego rozwiązania, aby podkreślić jak najlepszą jakość naszego. () Spirala argumentacji. () Stosowanie spirali argumentacji polega na potęgowaniu skutku korzyści poprzez ukazywanie takich wynikających z niej następstw, które w coraz większym stopniu dotyczą osobiści rozmówcy.
Słowa kluczowe:argumentacja, spirala argumentacji Komentarze i źródła pierwotne: A. Afuah, Ch.L. Tucci, Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003, s. 65-74.
(cytat, str. 148) W żadnym wypadku nie należy wyłuszczać niekończącej się litanii argumentów. Obowiązuje powściągliwość. Powściągliwość nie jest jednak oschłością i trzeba odwoływać się do wszystkich głównych motywacji naszego rozmówcy. Zgodnie z logiką zaczniemy od naszych najmocniejszych argumentów, aby przekonać najszybciej jak to jest możliwe
Słowa kluczowe:argumentacja Komentarze i źródła pierwotne: Tabela porównująca własności Internetu, Ekstranetu i Intranetu na str. 13.
(cytat, str. 147) Argument ustrukturowany składa się: - z zapowiedzi korzyści ogólnej lub szczególnej opartej na dowodzie oraz - skutkującego dla rozmówcy określonego następstwa lub określonej korzyści zindywidualizowanej
Słowa kluczowe:argumentacja Komentarze i źródła pierwotne: R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996, s. 483.
(cytat, str. 146) Argumentacja jest skuteczna tylko wtedy, kiedy dobrana jest na miarę, to znaczy specjalnie dla tego właśnie klienta w tej szczególnej sytuacji, do tej mentalności, czyli osobistego odczucia trudności i niezadowolenia, które nazwiemy jego problemem. Każda argumentacja, jeśli ma mieć decydujące znaczenie, musi być niepowtarzalna.
Słowa kluczowe:klient, argumentacja Komentarze i źródła pierwotne: R. Bittel, Krótki kurs zarządzania, PWN, McGraw Hill, Warszawa-Londyn 1992, s. 14.
(cytat, str. 138) () możemy zauważyć, że najbardziej przekonująca jest ta wypowiedź - stanowiąca argument na rzecz czegoś - która przedstawia istnienie korzyści rzeczywistej lub zakładanej i jest uzupełniona wyjaśnieniem opartym na dokładnych faktach. Można więc napisać, że solidny argument będzie przedstawiał korzyść opartą na faktach lub dowodzie. Korzyścią nazywamy skutek, jaki przyniesie naszemu rozmówcy akceptacja produktu, usługi, metody, pomysłu, które mu proponujemy. Przedstawienie korzyści ma na celu udzielenie odpowiedzi zaspokajającej motywacje naszego rozmówcy. Korzyść przemawia do emocji. Dowodem nazywamy przyczynę opartą na obiektywnych faktach, która jest źródłem korzyści. Dowód odwołuje się do zdolności logicznego rozumowania naszego rozmówcy
Słowa kluczowe:argumentacja, rozmówca, korzyść Komentarze i źródła pierwotne: Rozwinięte na rysunku na str. 29.
(cytat, str. 339) Racjonalna argumentacja jest procesem, w którym przedstawia się tezy wspierane rzetelnymi racjami i pozwala innym ludziom sprawdzić owe tezy oraz racje lub przedstawić kontrargumenty.
(cytat, str. 249 - 250) Można wyróżnić trzy sposoby zabezpieczenia się przed argumentami drugiej strony: 1. przygotowanie argumentów przemawiających tylko za twoją opinią, 2. opracowanie argumentów tylko przeciwko twojemu stanowisku, a następnie kontrargumentów, 3. opracowanie argumentów przemawiających zarówno za twoją początkową opinią, jak i przeciwko niej, a następnie opracowanie kontrargumentów, żeby je obalić (tak zwane podejście kombinacyjne).