Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 54) Zasady wzbogacania zadań pracy według F. Herzberga Zasada Motywacja Zmniejszenie kontroli przy zachowaniu odpowiedzialności Odpowiedzialność i indywidualne osiągnięcia Zwiększenie odpowiedzialności Odpowiedzialność, uznanie Uhonorowanie dodatkowym uznaniem, swoboda w pracy Odpowiedzialność, osiągnięcia i uznanie Dostarczenie pracownikom kompletnych zadań do wykonania Odpowiedzialność, osiągnięcia i uznanie Dostarczeni pracownikom bezpośrednich raportów z pominięciem kierownictwa Uznanie Wprowadzenie nowych, trudnych i poprzednio nie wykonywanych zadań Rozwój i uczenie się Przypisanie jednostkom specjalnych zadań, które umożliwiają im stanie się ekspertami Odpowiedzialność, rozwój, awans Źródło: F. Herzberg, 1986, s.59
(cytat, str. 189) Sposoby rozpowszechniania dokumentów obejmują między innymi: - ogłoszenie na tablicy ogłoszeń lub ekranach wideo we wspólnych pomieszczeniach, - powiadomienie o dostępie do kopii w ustalonych miejscach lub w bibliotece (np. do technicznych norm międzynarodowych, krajowych, zakładowych), - dostarczenie każdemu kierownikowi albo wolnych kopii, albo adresując kopię do każdej osoby (np. analizy stanu firmy, polityka w zakresie bezpieczeństwa), - rozsyłanie kopii do ograniczonej liczby osób (takie dokumenty, jak zamówienia lub Uch wersje), - tworzenie plików lub archiwowanie.
(parafraza, str. 340) Podstawowe sposoby wejścia: - obniżenie kosztów produkcji wyrobu, - wejście na rynek z niską ceną, - oferowanie lepszego wyrobu, - wyszukanie nowej niszy, - wprowadzenie innowacji w marketingu, - wykorzystanie istniejących kanałów dystrybucji.
(cytat, str. 17) Zauważa się ponadto, że rosnąca liczba i dostępność źródeł wiedzy nie skutkuje wyraźnymi zmianami sposobów zarządzania organizacjami. Nie osiąga się oczekiwanych rezultatów gdyż: - nie wystarczy wiedzieć, co należy zrobić, - słowa nie mogą zastąpić działania, - współzawodnictwo wewnątrz firmy blokuje korzystanie z wiedzy, - przywiązanie do standardowych rozwiązań często jest szkodliwe, - strach i zła atmosfera w pracy przeszkadzają w przekładaniu wiedzy na działanie, - złe systemy pomiaru wyników utrudniają ich właściwą ocenę