Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 13) Skuteczne wdrażanie strategii wymaga dokładnego dopasowania portfela projektów do strategii korporacyjnej. Nazywamy to domeną uruchomienia- dochodzi tutaj do konfrontacji między celami strategii a ograniczeniami zasobów.
(cytat, str. 14) Przedsiębiorstwo może wdrożyć przyjęta strategię w życie wyłącznie przez bieżącą weryfikacje portfela projektów, ostrożną alokację posiadanych zasobów i świadome przekształcanie organizacji. Jedynie skuteczne zaangażowanie w portfel projektów strategicznych gwarantuje, ze każda minuta czasu każdego pracownika, każda zainwestowana złotówka i każde podjęte działanie będą zastosowane na korzyść ogólnej strategii, a nie przeciw niej.
(cytat, str. 14) Wdrażanie strategii wynika z odpowiedniej realizacji właściwej grupy projektów strategicznych. Leży w punkcie styku zarządzania korporacyjnego i zarządzania portfelem projektów - w miejscu, gdzie cel, wizja i kultura organizacji są ujmowane w działania i wyniki. Nie ma po prostu innej drogi do realizacji strategii niż ta, która wiedzie przez zarządzanie portfelem projektów.
(cytat, str. 15) Faza wdrożenia strategii to proces przekształcania decyzji w działania rynkowe. Wdrażanie strategii obejmuje przede wszystkim przełożenie marketingowego planu strategicznego na konkretne zadania i przypisanie tych zadań określonym jednostkom wykonawczym. Wiąże się to z koniecznością pozyskania zasobów finansowych, rzeczowych oraz ludzkich niezbędnych do wdrożenia wybranych strategii marketingowych i koordynacji tych strategii z innymi strategiami działania przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 90) Wdrożenie strategii obejmować musi systemy, podsystemy, parametry, metody i techniki zarządzania. Jako charakterystyki organizacji można wykorzystać opisane w literaturze 4, rozszerzając o zagadnienie ochrony środowiska: