Encyklopedia Zarządzania :: szkolenie w organizacji
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: szkolenie w organizacji (0 - 5 z 5)
(parafraza, str. 147) Szkolenia często służą podnoszeniu kompetencji. U podstaw organizowania szkoleń doskonalących kompetencje leży założenie o możliwości przenoszenia nabytej wiedzy operacyjnej na inne warunki. Warto jednak zauważyć, że istnieją organizacje, które organizują szkolenia pod egidą rozwoju osobistego, a szkolenia te w rzeczywistości mają charakter psychomanipulacji i w dłuższym czasie nie służą ani pracownikowi, ani organizacji, która pogarsza swój wizerunek w otoczeniu biznesu.
(cytat, str. 113 - 114) Niezależnie od zakresu szkolenia osób, do których jest adresowane oraz innych czynników, w procesie szkolenia można wyodrębnić następujące etapy: 1)identyfikację i analizę potrzeb szkoleniowych, 2)opracowanie koncepcji szkolenia, 3)przygotowanie materiałów szkoleniowych, 4)przeprowadzenie szkolenia, 5)ocenę szkolenia i jego ewentualną modyfikację
(cytat, str. 660) Celem szkolenia w organizacji jest sprawienie, że będzie ona w wymiernym stopniu osiągała większe sukcesy i dochody niż bez szkolenia. Tę poprawę daje szkolenie wówczas, gdy podnosi jakość wykonywanych indywidualnie prac, prowadząc do: - poprawy wydajności i produktywności sekcji i wydziałów, - poprawy jakości wykonywanych prac, - podniesienia konkurencyjności organizacji, - osiągania większych sukcesów i dochodów.
(cytat, str. 96 - 97) Formy i narzędzia analizy potrzeb szkoleniowych bywają bardzo różnorodne, można jednak sprowadzić je do opisanych poniżej procedur:
1. Analiza efektywności pracowników 2. Analiza wymagań stanowiska 3. Analiza funkcjonowania firmy jako całości 4. Zbieranie opinii pracowników
(cytat, str. 154) W celu podniesienia poziomu inteligencji w organizacji prowadzane powinny być regularne szkolenia pracowników. Będą to szkolenia w formie seminariów obejmujących wszystkich pracowników firmy. Szkolenia mogą być prowadzone zarówno przez ekspertów wywodzących się z danej komórki organizacyjnej przedsiębiorstwa, jak i osoby z zewnątrz organizacji, np. pracowników naukowych wyższej uczelni. Prowadzącymi sesje seminaryjne powinny być osoby, które posiadają:
praktykę w pracy z zespołami pracowniczymi,
dojrzałość emocjonalną, przejawiająca się w zaniechaniu realizacji jedynie własnych celów, narzucania swoich poglądów, ocen i propozycji rozwiązań,
własną kreatywność, która nie tyle ma zastąpić generowanie pomysłów przez uczestników seminarium, ale przejawić się wrażliwością na cudze pomysły i umożliwiać ich wdrożenie.