Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: dywersyfikacja pozioma (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 53) Dywersyfikacja - polega na tworzeniu portfela produktów, czyli poszerzaniu domeny działania przedsiębiorstwa o nowe rodzaje formatów handlu.
(cytat, str. 63) Dywersyfikacja pozioma - oznacza poszerzanie działalności o nowe branże, nowe formy dystrybucji, np. handel elektroniczny, lub nowe typy jednostek handlowych (formaty sklepów).
(cytat, str. 283) Najdalej idącym wariantem rozwoju zakresu działania jest opcja zmierzająca do dywersyfikacji działalności. Wymaga ona rozszerzenia i zróżnicowania dotychczasowego pola rynkowego przez wejście na nowe iynki z produktami dotychczas niewytwarzanymi w przedsiębiorstwie. W zależności od stopnia dywersyfikacji mierzonego „odległością” nowej działalności od dotychczasowej rozróżnia się:
> dywersyfikację poziomą, polegającą na rozszerzaniu dotychczasowego programu o wyroby lub usługi należące wprawdzie do innych rynków, ale na tyle bliskich, że umożliwia to wykorzystanie w nowej działalności dotychczasowego doświadczenia firmy, marki, systemu dystrybucji itp.
> dywersyfikację pionową, która polega na podejmowaniu działalności stanowiącej ogniwo poprzednie (dywersyfikacja wstecz) lub następne (dywersyfikacja w przód) w stosunku do działalności dotychczasowej ;
> dywersyfikację równoległą, która polega na podejmowaniu działalności nie mającej bezpośrednich związków z dotychczasowym polem rynkowym przedsiębiorstwa; konsekwentne realizowanie strategii dywersyfikacji równoległej prowadzi do ukształtowania się konglomeratu, tj. organizacji skupiającej różnorodne jednostki gospodarcze pod wspólnym zarządem strategicznym
(cytat, str. 51) Istota strategii dywersyfikacji poziomej polega na oferowaniu stałym i lojalnym klientom coraz szerszej gamy produktów. Opiera się ona na założeniu, że najtrudniej jest zbudować lojalność klienta wobec sieci. Gdy mamy już do czynienia z klientem lojalnym, to tę lojalność należy umacniać, rozbudowując gamę oferowanych mu przez sieć produktów i usług.
Tadeusz Oleksyn,
Sztuka kierowania. ,
Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości im. Bogdana Jańskiego, Warszawa 2001, ISBN: 83-87897-17-5 (44+0)
(cytat, str. 151) Dywersyfikacja pozioma polega na poszerzaniu działalności o zupełnie nowe dziedziny, nie związane z dotychczasowymi. Dywersyfikacja pozioma jest szczególnie rozwinięta w tzw. konglomeratach.