Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 46) Etapy organizacji procesu foresightu: 1) Uruchomienie 2) Badania wstępne 3) Generowanie wyników 4) Rozpowszechnianie wyników 5) Implementacja wyników 6) Kontynuacja procesu
(cytat, str. 21) "Równie istotny, a często nawet istotniejszy, w procesie kreowania wartości dla nabywcy jest bowiem etap posprzedażowy. Dlatego dostawcy muszą stworzyć warunki umożliwiające utrzymywanie stałego kontaktu z nabywcami, którzy dzięki temu mają poczucie, iż są ważni dla firmy także po dokonaniu zakupu, stając się dla niej ważnym źródłem pomysłów na nowe lub zmodyfikowane produkty oraz spełniając rolę współtwórców pozytywnego wizerunku firmy wśród innych grup odbiorców"
(cytat, str. 37) Można wyróżnić 4 etapy konfliktu: -pojawienie się sprzeczności przekonań, zamierzeń lub działań między określonymi podmiotami społecznymi; -uświadomienie sobie tych sprzeczności przez jedną lub obie strony konfliktu, co jest przyczyną napięcia psychicznego; -podjęcie przez strony działań zmierzających do zlikwidowania sprzeczności; -ocena rezultatów działań przez strony konfliktu, w wyniku której dochodzi do porozumienia, czyli zakończenia konfliktu; zawieszenia konfliktu, czyli przesunięcia jego rozwiązania w czasie; lub kontynuowania konfliktu.
(cytat, str. 81) Kompleksowa diagnoza struktury organizacyjnej przebiega w czterech etapach: 1)Określenie konstrukcji organizacyjnej firmy, 2)Stworzenie procesu oceny, 3)Zapewnienie przywództwa w celu udoskonalenia działań, 4)Ustalenie priorytetów.
(parafraza, str. 42 - 43) Etapy rozwoju marketingu sportu Pierwszy etap to tzw. marketing masowy - polegający na analizowaniu ogólnych tendencji zmian popytu i uwzględnianiu ich w ofertach produkcyjnych. Firmy starają się dotrzeć do dużych grup nabywców a poprzez to osiągnąć duże korzyści skali, obniżając przy tym koszty produkcji i marketingu. Taka strategia pozwala na zwiększenie popytu przy jednoczesnej jego standaryzacji. Drugi etap to segmentacja - segmentacja rynku poprzez stosowanie kryteriów dotyczących cech demograficznych konsumentów, ich dochodów, sposobu zachowania się na rynku. Ma to na celu zwiększenie konkurencyjności. Etap marketingu zindywidualizowanego jeszcze bardziej precyzyjne określenie nabywców i nawiązanie z nimi relacji długookresowych. Jest to więc marketing partnerski. Kolejnym etapem jest nawiązywanie współpracy partnerów w formie aliansów strategicznych w dziedzinie marketingu. W naszym przypadku głownie między klubem sportowym a jego sponsorem. Wówczas umowa sponsoringowa jest przekształcana w porozumienie, które można określić mianem aliansu strategicznego. Wyróżnia się alianse: - komplementarne - uzupełnianie zasobów partnerów, - addytywne - wzmocnienie zasobów, - ściśle integracyjne - współpraca firm wytwarzających produkty substytucyjne, najczęściej w sferze badań i rozwoju produkcji.
(cytat, str. 131) Oddziaływanie promocyjne może być adresowane do ogółu konsumentów lub do wybranej grupy (segmentu), przy czym musi być zorganizowane, co w praktyce oznacza konieczność przygotowywania tzw. programu promocyjnego. Proces tworzenia programu promocji obejmuje następujące etapy:
etap 1 - Identyfikacja i wybór odbiorców-adresatów promocji banku,
etap 2 - Określenie celu promocji,
etap 3 - Przygotowanie projektu przekazu promocyjnego,
(cytat, str. 317) Rational Unified Process podzielony jest na następujące etapy: 1. Rozpoczęcie (Inception phase) - określenie założeń, 2. Opracowanie (Elaboration phase)- opracowanie dobrej architektury systemu, 3. Budowa (Construction phase) - budowanie systemu, 4. Przekazanie (Transition phase) - udostępnienie systemu użytkowników.
Słowa kluczowe:RUP, etap Komentarze i źródła pierwotne: Źródło: Thomke S., Reinertsen D., Agile product development: Managing development flexibility in uncertain environments, California Management Review 1998, Fall, s.28
(parafraza, str. 296) Cały proces zarządzania projektem w metodyce PRINCE-2 został ograniczony do 4 etapów: I. SU (Start Up) - Projektowanie Wstępne II. IP (Initiating a Project) - Mobilizacja Projektu III. DP (Directing a Project) - Kierowanie Projektem - CS (Controlling a Stage) - Realizacja Etapu - MP (Managing Product Delivery) - Wytwarzanie Produktu-Testowanie IV. CP (Closing a Project) - Zamykanie Projektu
Słowa kluczowe:etap Komentarze i źródła pierwotne: Tabela 2.16.
(parafraza, str. 168) Pierwszym etapem negocjowania metodą interesów jest przygotowanie, które składa się z: - przeszkolenia "reprezentowanych stron w stosowanej metodzie interesów"; - zbierania informacji od ludzi, których reprezentujesz - "sporządzenie listy zagadnień i interesów"- lista ta nie może zawierać stanowisk tylko oświadczenia; - "napisanie oświadczenia wstępnego; - zwołanie spotkania przednegocjacyjnego: - wzajemne udostępnienie list zagadnień - osiągniecie zgody co do regulaminu idealnych negocjacji".
Zostało to szczegółowo przedstawione na stronach 120-122.
Słowa kluczowe:negocjowanie metodą interesów, etap Komentarze i źródła pierwotne: Więcej na ten temat na str.101-102. A. Simon, S.Shaffer, Hurtownia danych i systemy informacji gospodarczych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002r., str. 50. A. Afuah, Ch. Tucci, Biznes Internetowy:strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003r., str. 72.
(cytat, str. 140) Niezależnie od wymienionych wyżej etapów można analizę opisu podzielić na kilka faz, biorąc pod uwagę kolejne czynności wykonywane przez grupę, a mianowicie: a) zapoznanie się z opisem sytuacyjnym, b)swobodne wyrażenie opinii i sugetii na temat opisu sytuacyjnego przez członków grupy, c)analiza właściwa opisu, mająca na celu zobiektywizowanie wspólnej diagnozy, d)tzw. konceptualizacja, polegająca na uogólnieniu wniosków wynikających z analizy konkretnego opisu, a mogących mieć zastosowanie w odniesieniu do przypadków analogicznych.
(cytat, str. 346 - 347) Zasadniczymi krokami procesu QFD są: - określenie wymagań klienta ("co"), - ustalenie punktów sprzedaży, - ustalenie ogólnej gradacji preferencji klienta, - przeprowadzenie analizy konkurencji, - ustalenie aktualnych poziomów zadowolenia klientów, - ustalenie całościowych poziomów zadowolenia klientów, - obliczenie efektywnych wag dla każdego z wymagań, - przedstawienie zastępczych charakterystyk jakości w kategoriach technicznych ("jak"), - określenie siły każdej zależności między wymaganiami "co" a rozwiązaniami technicznymi "jak", - przeprowadzenie porównań technicznych z konkurencją, - opracowanie wartości korelacji między charakterystykami jakości, - analiza "domu jakości" przez zespół. Po tej analizie zespół powinien być w stanie opracować ogólne priorytety wobec tych charakterystyk, które są nowe, wymagają poprawy lub są trudne do realizacji.
(cytat, str. 94) Etapy pozycjonowania produktu: 1) Identyfikacja konkurentów 2) Identyfikacja cech, według których nabywcy postrzegają i różnicują produkty na danym rynku 3) Identyfikacja pozycji rynkowej konkurentów 4) Wybór pozycji rynkowej dla własnego produktu 5) Dostosowanie produktu do wybranej pozycji rynkowej 6) Komunikowanie pozycjonowania 7) Monitorowanie wybranej pozycji.
(cytat, str. 152) Przemiana przedsiębiorstwa z lokalnego na międzynarodowe aż do globalnego przebiega z reguły w trzech etapach: 1.Umiędzynarodowienie wymiany 2.Pełne wejście przed przedsiębiorstwo dotychczas krajowe na rynek zagraniczny 3.Globalizacja przedsiębiorstwa
(parafraza, str. 259 - 260) Pięcioetapowa droga do rozwoju integracyjnego stylu przywództwa: 1. Zrozumienie realnej organizacji - dzięki temu przywódcy łatwiej poznają otoczenie, które przyjdzie im budować 2. Znalezienie luki między organizacją formalną a realną - dzięki temu będą mogli uświadomić sobie, jakie wyzwania i możliwości mają przed sobą 3. Ocena wywieranego wpływu - aby tego dokonać należy zbadać własną wiarygodność 4. Rozwinięcie zachowań typowych dla przywództwa przez integrację - należy się zastanowić czy istnieje konieczność budowania nowych umiejętności czy może wystarczy poprzestać na znalezieniu nowych sposobów podejścia do własnej roli. Lepsze jest raczej wykorzystywanie dotychczasowych właściwych zachowań i sposobów postępowania, zamiast całkowicie je zmieniać 5. Budowanie wspierającego otoczenia - stwarzanie sobie warunków dla trwałego rozwoju, ponieważ o możliwościach rozwoju bardzo często decyduje otoczenie.
(cytat, str. 276) W analizie wskaźnikowej można wyróżnić następujące etapy: 1)wybór określonych zjawisk gospodarczych przedsiębiorstwa, które mają być badane i oceniane, 2)dobór odpowiednich wskaźników do analizowania zjawisk, 3)weryfikacja poprawności wybranych wskaźników, 4)korekta sposobów pomiaru ryzyka.
(parafraza, str. 355) procedura planowania zapotrzebowania: etap 1- ustalenie prognoz popytu i przełożenie ich na niezbędną wydajność; etap 2- obliczenie obecnej wydajności; etap 3- identyfikacja różnic między wymagana wydajnością a osiąganą; etap 4- proponowanie równych planów w celu przezwyciężenia różnic określonych w etapie 3; etap 5- porównanie planów i wybór najlepszego do realizacji.
(parafraza, str. 188 - 190) Stosowanie PERT dzieli się na dwie główne fazy-poziom działań i poziom projektu. Na poziomie działań realizuje się trzy etapy: 1.Zebranie informacji o czasie trwania działania 2.Obliczenie średniej i odchylenia standardowego PERT dla każdego działania 3.Skatalogowanie informacji Na poziomie projektu należy zrealizować trzy etapy: 1.Ustalenie ścieżki krytycznej PERT 2.Ustalenie odchylenia standardowego ścieżki krytycznej PERT 3.Naniesienie na wykres rozkładu wartości średniej i odchylenia standardowego PERT
Słowa kluczowe:etap Komentarze i źródła pierwotne: Borkowska S. 1994, Zarządzanie partnerskie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr. 2.
(parafraza, str. 134 - 135) Podstawowe etapy stosowania techniki analizy SWOT: 1.Ustalenie zasobów wykorzystywanych w analizie SWOT 2.Uzyskanie informacji na temat atutów organizacji 3.Uzyskanie informacji na temat słabości organizacji 4.Uzyskanie informacji na temat możliwości związanych z projektem 5.Uzyskanie informacji na temat zagrożeń związanych z projektem
Słowa kluczowe:Swot, etap Komentarze i źródła pierwotne: więcej na str. 191- 192
(parafraza, str. 110 - 111) Podstawowe etapy stosowania techniki delfickiej: 1.Identyfikacja ekspertów i ich zgoda na uczestniczenie w badaniu 2.Opracowanie pytań lub kwestionariuszy 3.Określenie metod odpowiedzi na pytania przez ekspertów 4.Przegląd i interpretacja odpowiedzi 5.Ponowne zebranie opinii ekspertów i powtórzenie poprzedniego etapu 6.Publikacja i wykorzystanie danych
Słowa kluczowe:etap Komentarze i źródła pierwotne: więcej na stronie 123
(parafraza, str. 102) Ocena planu składa się z następujących podstawowych etapów: 1.Ocena struktury podziału pracy pod kątem kompletności i bezbłędności 2.Ocena specyfikacji pod kątem kompletności i bezbłędności oraz ich kompatybilność ze strukturą podziału pracy 3.Ocena zakresów robót pod kątem kompletności i bezbłędności oraz ich kompatybilności za strukturą podziału pracy i obecności w odwołaniach zawartych w specyfikacjach 4.Ocena innych planów i opracowanie szczegółowych macierzy ryzyka dla każdego z nich
Słowa kluczowe:plan, etap Komentarze i źródła pierwotne: szczegółowy opis na stronach 112- 122