Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 35 - 36) Wyniki badań koniunktury rynku bankowego w Polsce wskazują określone bariery, jakie napotykają banki wraz z wprowadzeniem i funkcjonowaniem systemu rynkowego w sektorze bankowym. Najważniejsze z nich (wskazywane najczęściej) to:
konkurencja (duża liczba banków działających na rynku),
niestabilność polityki finansowej rządu,
brak uproszczonego systemu egzekucji należności,
niskie płace pracowników,
niedorozwój marketingu i badań rynkowych,
brak między bankami współpracy w obiegu informacji.
Wśród barier średnio ważnych (wskazywanych dość często) znalazły się:
niedobór wysoko wykwalifikowanej kadry,
nadmierna ingerencja ze strony NBP,
przepisy prawa bankowego,
kłopoty ze zwiększeniem kapitału własnego,
zbyt mała samodzielność oddziału banku,
niedostateczne wyposażenie w sprzęt komputerowy,
niedostateczny popyt na kredyt inwestycyjny,
spadek zainteresowania lokatami dewizowymi,
konkurencja banków zagranicznych.
Do barier mało dotkliwych (wskazywanych rzadko) zaliczano:
(cytat, str. 452) Waga oddziaływania barier nie jest jednakowa. Bariery możemy podzielić na: Bezwzględne, których w praktyce nie można pominąć, np. nie możemy wydawać więcej na komputeryzację organizacji niż określoną kwotę, nie możemy zainstalować przydatnego nam sprzętu, ponieważ w kraju nie ma odpowiedniego serwisu lub też nie możemy, z różnych względów, zakupić potrzebnego oprogramowania. Względne, czyli takie, które przy określonym wysiłku możemy przezwyciężyć. Na przykład zainstalowanie oprogramowania, które uważamy za potrzebne wymaga zaangażowania lub przeszkolenia kadry lub też instalacji nowych typów komputerów, może wymagać pewnych adaptacji pomieszczeń. Pozorne, tj. takie, które sprawiają wrażenie istotnych, ale przy bliższej analizie okazuje się, że usunięcie ich wymaga niewielkiego wysiłku. Na przykład chcemy wprowadzić nowy typ oprogramowania i wydaje się, że będziemy mieli trudności ze szkoleniem kadry, jednakże, analizując dokładnie umiejętności zatrudnionych w organizacji informatyków okazuje się, że jest to oprogramowanie, które oni doskonale znają. Ewentualnie mają kolegę poszukującego pracę, który dobrze to oprogramowanie zna.
(parafraza, str. 27 - 29) Istnieje 5 barier współpracy : -twoje reakcje(bariera ta tkwi w tobie) -ich emocje -ich stanowisko -ich brak satysfakcji -ich siła
(cytat, str. 387) W ramach programu badawczego, mającego na celu wyjaśnienie wpływu, jaki główny odbiorca mógłby wywrzeć na świadomość i postawy wobec jakości swych dostawców, a także na stosowane przez nich systemy i metody, dwóch autorów i Dale, 1988 przeprowadziło wywiady za pomocą ankiety rozesłanej pocztą do sieci dostawców trzech firm motoryzacyjnych (łącznie ponad 300 dostawców). W uzupełnieniu ankiety przeprowadzono wywiady z wieloma przedstawicielami dostawców. Ponadto, w firmach dokonujących sporo czasu poświęcono na bezpośrednie obserwacje, jak współdziałają one z dostawcami.
(cytat, str. 130) W wielu przypadkach dla przedsiębiorcy intelektualnego nie ma żadnych barier działania. Jeżeli zaś pojawiają się, nie stanowią zagrożenia, lecz wyzwanie.
(cytat, str. 132) Bariera artykulacji (expression barrier): Niemożność wyrażenia strategicznego kontekstu strategii budowania relacji, na którą mają wpływ oferty produktów i usług, szanse rynkowe, segmenty docelowe oraz relacje w łańcuchu wartości firmy.
(cytat, str. 219) Do często spotykanych początkowych barier należą: - wyłączność techniki, - dostęp do kanałów dystrybucji, - dostęp do surowców i innych nakłądów (wykwalifikowanej siły roboczej) o odpowiedzniej jakości i po odpowiednich kosztach, - przewaga kosztowa wynikająca z doświadczenia, której znaczenie wzrasta w sytuacji niepweności technicznej i strategicznej, - ryzyko zwiększające koszt utraconych możliwości wykorzystantania kapitału, a tym samym podnoszące efektywne bariery kapitałowe.
(parafraza, str. 128 - 132) Na stronach 128-132 zostały opisane bariery wejścia na rynek uzależnione od zmiennych takich jak: ekonomia skali, wymogi kapitałowe, siła marki, koszty zamiany, dostęp do kanałów dystrybucji, dostęp do technologii, regulacje rządowe i bariery wyjścia.
(parafraza, str. 177 - 178) Bariery prognozowalności: 1.Brak dostatecznych, wiarygodnych i precyzyjnych ilościowo informacji 2.Brak ciągłości w procesie gromadzenia i przetwarzania informacji potrzebnych do obliczeń prognostycznych oraz znaczne koszty związane ze zbieraniem i przetwarzaniem informacji. 3.Złożoność podmiotowo-przedmiotowa badanego systemu ekonomicznego. 4.Słabe rozpoznanie teoretyczne i praktyczne powiązań między prawidłowościami funkcjonowania systemów.
(cytat, str. 24 - 25) Konsument natrafić może na wiele przeszkód uniemożliwiających zaspokojenie jego potrzeb. Należą do nich: 1) bariery cenowe - zaspokojenie potrzeby jest utrudnione z powodu wysokiej ceny dobra; 2) bariery podażowe - trudności zaspokajania potrzeb wynikają z braków dóbr na rynku; 3) bariery prawne - zaspokojenie potrzeby jest utrudnione z powodu zakazu sprzedaży dóbr, np. broni palnej czy narkotyków; 4) bariery administracyjne - zaspokojenie potrzeb napotyka na trudności w związku z ustanowionymi przepisami regulującymi wielkość uprawnienia do zakupu dóbr (system kartkowy); 5) bariery społeczne - uniemożliwiają konsumpcję niektórych dóbr przez osoby należące do innej rasy lub innej narodowości; 6) bariery religijne - zaspokojenie niektórych potrzeb jest utrudnione ze względu na zakaz konsumpcji (na przykład zakaz picia alkoholu przez mahometan); 7) bariery związane ze stanem zdrowia - zaspokojenie niektórych potrzeb jest niewskazane ze względu na stan zdrowia konsumenta; 8) bariery czasowe - zaspokojenie potrzeby musi być odłożone z powodu konieczności zaspokojenia innej.
(cytat, str. 55) Studia literatury przedmiotu wskazują, że istnieje bardzo dużo różnorodnych barier i ograniczeń upowszechniania się nowoczesnych struktur organizacyjnych i ich elementów w praktyce gospodarczej. Jedne z nich tkwią we wnętrzu organizacji, inne w jej otoczeniu; jedne związane są z czynnikiem ludzkim, inne z elementem organizacyjnym, a jeszcze inne z ekonomicznym itd. Główne, zidentyfikowane przez autora bariery to: 1)brak porządkowania (ograniczania chaosu), 2)brak zapewnienia stabilności organizacji, 3) korzyści wynikające z trwałej specjalizacji, 4)trudności integracji, koordynacji i kontroli działań uczestników, 5)trudności w wymianie wiedzy i doświadczeń, 6)brak spełniania potrzeb bezpieczeństwa, 7)silne przyzwyczajenie do jednowładztwa, 8) niechęć kierownictwa do delegowania uprawnień, 9)brak kwalifikacji w zakresie kierowania zespołami zadaniowymi, 10) trudności w opisaniu i zrozumieniu nowoczesnych rozwiązań, 11) występowanie kryzysów w organizacjach.
(cytat, str. 10) Bariery administracyjne są to przeszkody w handlu międzynarodowym, których źródłem są przepisy prawne i administracyjne dotyczące sposobów i procedur, którymi musi poddać się eksport.
(cytat, str. 77) Prawdziwym hamulce innowacji jest trwałość tradycyjnego myślenia. Menadżerowie z długim stażem maja często emocjonalny stosunek do sprawdzonej strategii działania. A już prawie zawsze dotyczy to założycieli firmy. Mimo że wielu rozpoczyna swe kariery jako heretycy, to sukces zwykle zmienia ich w kardynałów, którzy za swój obowiązek poczytują obronę jedynie prawdziwej wiary. Niezwykle trudno jest im zdobyć się na poparcie idei zagrażających podwalinom modelu biznesowego, który sami stworzyli.
(cytat, str. 248) Najczęstszymi barierami wdrażania strategii są: - niezrozumienie wśród pracowników konieczności zmiany strategii, - brak dostępu do informacji, - brak umiejętności realizacji pomysłów, - opieszałość w działaniu, - niedostateczna ilość fachowego personelu, - brak środków finansowych.