Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 15) Reputacja przedsiębiorstwa, silnie wykreowany wizerunek firmowy poprzez markę produktu, działania PR i spójna tożsamość wizualna, pomaga również klientowi w ocenie jakości samego produktu. Jest to szczególnie ważne w przypadku usług, które nie występują w postaci materialnej. Produkt materialny sam w sobie może być wyznacznikiem jakości. Usługa nie.
(cytat, str. 109) Wiele spośród osób, które ujmuje prawa strona wykresy popytu i podaży, czyli ogon, nie podejmuje swoich działań z myślą o korzyściach ekonomicznych.
(cytat, str. 110) W ogonie, gdzie koszty dystrybucji i wytwarzania są niskie (dzięki upowszechnieniu się technologii cyfrowej), często kwestie zysku i zarobku ulegają zepchnięciu na drugi plan, ustępując miejsca innym motywacjom do tworzenia, jak potrzebie ekspresji, rozrywce, chęci spróbowania czegoś nowego itp. Jeśli w ogóle można taki system nazwać w jakimś sensie gospodarczym, to jedynie dlatego, że występuje tu motywacja równie silna jak chęć zysku, mianowicie reputacja i uznanie w oczach innych. Czynniki te mierzone zainteresowaniem, jakie dany, wytworzony przez jednostkę element oferty wzbudza u innych, mogą procentować w postaci innych wartości, jak dobra praca, synekura, zainteresowanie i wszelkie inne lukratywne oferty.
(cytat, str. 209) Reputacja to ważny instrument handlowy, służący do przekazywania informacji klientom. Jej znaczenie można dostrzec na rynkach, gdzie jakość wyrobu jest ważna, ale można ją poznać w wyniku długotrwałego doświadczenia.
(cytat, str. 113) Wpływ reputacji na podejmowane przez firmy decyzje został wykorzystane przez Lazeara, który przedstawił model płac rosnących wraz ze stażem pracy jako alternatywny sposób motywowania pracowników Jest to model, którym stosowany przez firmę system odroczonych płatności funkcjonuje na zasadzie zbliżonej do składania opłaty lub kaucji zatrudnieniowych.
(cytat, str. 179) Reputacja to zasób, który może generować przyszłe zyski ponieważ jest oceną wartości przedsiębiorstwa dokonaną przez otoczenie zewnętrzne. Stanowi więc istotny czynnik wzmacniania lub osłabiania efektywności przedsiębiorstwa. Zasadniczo możemy wyróżnić dwa wymiary reputacji przedsiębiorstwa: rozpoznawalność, czyli stopień identyfikacji aktywności przedsiębiorstwa z nim samym; 2. wiarygodność, czyli jakość opinii o firmie wśród tych, którzy ją znają.
(cytat, str. 52) Podstawą reputacji organizacji są zdobyte w kontaktach z nią doświadczenia, które nie są niezbędne do określenia jej wizerunku. Doświadczenia mogą być: - bezpośrednie, np. gdy kupuje się produkt czy usługę, - pośrednie, gdy inni opowiadają o swoich bezpośrednich doświadczeniach.
(cytat, str. 60) Public relations to zarządzanie reputacją, co podkreśla definicja sformułowana przez IPR (The Institute of Public Relations): Public relations to twoja reputacja - rezultat tego, co robisz, mówisz, i tego, co inni mówią o tobie... Public relations to dziedzina, która troszczy się o twoją reputację zabiegając o zrozumienie, poparcie oraz wpływ na opinie i zachowania.
(cytat, str. 155) Kryzys jako nadzwyczajne wydarzenie lub seria wydarzeń, które negatywnie wpływają na produkt, reputację czy finansową stabilność organizacji albo na zdrowie lub dobro pracowników i społeczeństwa.
(cytat, str. 234 - 235) Reputacja nabiera szczególnej wagi w sytuacjach, gdy konsumenci podejmując decyzje, nie dysponują pełną informacją na temat atrybutów produktu- dotyczy to na przykład nowych produktów lub całego sektora usług. Badania potwierdziły wcześniejsze obserwacje wskazujące, że przedsiębiorstwa o lepszej reputacji mają większe możliwości pozyskiwania nowych klientów, co bezpośrednio wpływa na wielkość sprzedaży tych firm.
(cytat, str. 10) Zarządzanie reputacją to przede wszystkim zarządzanie tożsamością przedsiębiorstwa, kształtowanie nie obrazu firmy, ale jej rzeczywistych cech.
(parafraza, str. 235) Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Harris Interactive wśród dorosłych mieszkańców USA (na próbie blisko 20,5 tys. osób)pokazują, iż reputacja jest jednym z czynników istotnie wpływających na przyszłe wybory klientów oraz budującą lojalność klientów w stosunku do produktów firmy.
(cytat, str. 250) Reputacja wpływa na wartość przedsiębiorstwa. Wpływ ten podyktowany jest znaczeniem, jakie ma ona dla osiąganych przez przedsiębiorstwo wyników finansowych oraz wagą przypisywaną jej przez inwestorów. Jej wpływ na wartość przedsiębiorstwa wynika również z wartości samej reputacji jako elementu aktywów niematerialnych. Przeprowadzone badania wykazały, że spółki o dobrej reputacji charakteryzuje generalnie większa wartość aktywów niematerialnych.
(cytat, str. 234) Podstawowe znaczenie dla wyników rynkowych mają zachowania klientów. Jak wykazały badania T.J. Browna i P.A. Dacina to, co konsumenci wiedzą na temat przedsiębiorstwa, może wpływać na ich reakcję dotyczącą produktów firmy.
(cytat, str. 86) Badacze związani z Reputation Institute doszli do wniosku, że przedsiębiorstwa o dobrej reputacji cechują: widoczność, prowadząca do rozpoznawalności i znajomości, zdolność do odróżniania się od innych firm, autentyczność, tworząca wokół przedsiębiorstwa emocjonalną aurę, przejrzystość (transparentność) oraz spójność. Cechy te określili mianem korzeni sławy. (…)Widoczność i wyróżnienie pomagają osiągnąć jednoznaczna identyfikację przedsiębiorstwa, sprawiając, że jest ono postrzegane jako unikalne. Autentyczność, przejrzystość i spójność pozwalają z kolei przedstawić je jako przewidywalne, co zwiększa zaufanie. W sumie cechy te zapewniają przedsiębiorstwu wyrazistość, która prowadzi do lepszego zrozumienia firmy przez różne grupy interesariuszy oraz zwiększa stopień ich identyfikacji z przedsiębiorstwem.
(cytat, str. 81) Reputacja jest swego rodzaju obietnicą składaną przez przedsiębiorstwo na przyszłość poprzez konsekwentne działania w przeszłości. Tak długo, jak obietnica ta jest dotrzymywana, przedsiębiorstwo buduje swoją reputację. Gdy przestaje jej dotrzymywać- zaczyna reputację tracić.
(cytat, str. 250) (...) w sytuacji gdy interesariusze tracą zaufanie do biznesu w ogóle, nawet przedsiębiorstwom o dobrej reputacji trudno utrzymać jej wartość. Wyniki badań wskazują także, że odradzanie się zaufania prowadzi do wzrostu wartości reputacji. Najbardziej korzystają na tym spółki, które dobrze nią zarządzały, w wyniku czego ich reputacja jest uznawana za najlepszą.
(cytat, str. 27) Reputacja prowadzi do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na bazie zróżnicowania. Zróżnicowanie polega na wypracowaniu cech, które są istotne z punku widzenia klientów i jednocześnie uznawane za unikalne. Zapewnia ono przedsiębiorstwu lojalność klientów, co chroni je przed konkurencją, oraz stwarza możliwość ustalania cen na wyższym poziomie (klienci są mniej wrażliwi na cenę) W efekcie przedsiębiorstwo osiąga rentowność wyższą od przeciętnej w sektorze. W przypadku reputacji trwałość przewagi konkurencyjnej opartej na zróżnicowaniu prowadzi do utrzymywania wyższej stopy zysku w długim okresie. Potwierdziły to badania P.W. Robertsa i G.R. Dowlinga, w których wykazano, że firmy o dobrej reputacji są w większym stopniu zdolne do trwałego osiągania lepszych wyników finansowych.