Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 302) W jednej z hut szkła zebrania stały się istotnym problemem. Pracownicy dodawali na do programu zebrań niezliczone punkty, gdyż zwyczajowo punkty omówione podczas zebrania zyskiwały na znaczeniu i stawały się priorytetowe. W efekcie spotkania trwały długo,często się przedłużały poza planowany czas, a dodatkowo było ich coraz więcej. Pracownicy zaczęli zaniedbywać swoje codzienne obowiązki, z powodu ciągłej wymaganej obecności na zebraniu. Z czasem dochodziło do organizowania równoległych zebrań, a niektóre osoby powinny pojawiać się na kilku jednocześnie. Tym samym były częściej nieobecne, co powodowało jeszcze większe przestoje informacyjne.
Naprawa nie była prosta. Należało przeszkolić kierowników w zakresie prowadzenia spotkań, zmiany przekonań i utartych zwyczajów, np. że drogą mailową też można coś załatwić. Wprowadzone zmiany zaczęły przynosić po około pół roku pożądane efekty.
(parafraza, str. 304) 1. Przeszkolenie kierowników (i ewentualnie innych osób) w zakresie prowadzenia zebrań 2. Ustanowienie obowiązku pisemnego podsumowywania zebrań. 3. W przypadku zebrań cyklicznych - rozpoczynanie od skontrolowania, czy pracownicy wykonali zadania przydzielone poprzednio. Jeśli nie - to dlaczego? 4. Poszerzenie uprawnień kierowników i specjalistów, tak by mogli samodzielnie podejmować niektóre decyzje. 5. Przekonanie kierowników, że nie powinni zapraszać na zebrania osób, których obecność nie jest niezbędna. 6. Zapraszanie niektórych osób tylko na część zebrania. 7. Ustalenie sztywnych godzin zebrań cyklicznych i zakaz organizowania posiedzeń w momentach newralgicznych. 8. Zaproszenie konsultanta zewnętrznego na zebrania, celem doradzenia i obiektywnej oceny prowadzącego i treści.
(cytat, str. 162) Z pewnością jest wiele spraw, któymi powinni się zajmować wyłącznie menedżerowie, ale płaci się im przecież za osiąganie celów poprzez rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji oraz wprowadzanie ich w życie. Nie można więc pogodzić wykonywania rutynowych zadań z realizowaniem celów. Dlatego kierownicy powinni się skupiać przede wszystkim na celach, dopiero w drugiej kolejności na zadaniach.
(cytat, str. 121) Każdy jest w czymś dobry. Natomiast kierownicy muszą umieć tworzyć i podtrzymywać klimat, w którym talenty ludzi są maksymalnie wykorzystywane dla dobra organizacji i ich samych.
(cytat, str. 96) Kierownikom płaci się, by rozwiązywali problemy, podejmowali decyzje i wdrażali je. Im wyższy szczebel zarządzania, tym trudniejsze trzeba rozwiązywać problemy, tym większa jest ich waga (...) i tym bardziej dramatyczny charakter (...).
(cytat, str. 162) Narada z samym sobą to najważniejsze spotkanie, w jakim kiedykolwiek będziesz uczestniczył. Właśnie ta umiejętność odróżnia profesjonalnego kierownika od amatora zarządzania.
(cytat, str. 86) Realizacja wyznaczonego celu nigdy nie jest łatwa, dlatego też kierownik projektu powinien być osobą doświadczoną i posiadającą sporo energii. Musi też mieć świadomość, że jeśli zawiodą dostawcy lub podwykonawcy, to i tak całkowita odpowiedzialność spada wyłącznie na niego.
(cytat, str. 94) Używając PERT, kierownik projektu może zidentyfikować zadanie lub grupę zadań, które reprezentują określoną sekwencję kluczową dla sukcesu projektu.
Słowa kluczowe:projekt, kierownik, pert Komentarze i źródła pierwotne: P. Kowalski, Euromarketing czy marketing międzykulturowy? Przegląd problemów badawczych, [w:] Euromarketing. Przedsiębiorstwo i konsument w perspektywnie integracji europejskiej, pod. ref. J.W. Wiktora, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2003, str.31
(cytat, str. 69) Jednym z głównych obowiązków kierownika projektu jest trzymanie w ryzach budżetu.
Słowa kluczowe:projekt, budżet projektu, kierownik Komentarze i źródła pierwotne: Szersze omówienie tego zagadnienia znajduje się na stronach 147-151
(cytat, str. 71) Poziom twojego doświadczenia, jako kierownika projektu, ma znaczący wpływ na twoją zdolność zrozumienia rzeczywistych kosztów pieniężnych podczas realizacji przedsięwzięcia.
Słowa kluczowe:kierownik, doświadczenie, koszt Komentarze i źródła pierwotne: K.Kołakowska, Handel elektroniczny- mit czy rzeczywistość?, Informatyka, nr. 3,2000r.
(cytat, str. 84) Kierownik zespołu powinien cały czas nawiązywać i podtrzymywać dobry kontakt z pozostałymi członkami zespołu. Istotna jest również efektywna komunikacja z otoczeniem zewnętrznym zespołu, na przykład z zarządem przedsiębiorstwa.
Słowa kluczowe:zespół, kierownik Komentarze i źródła pierwotne: K. Adamiecki: Harmonizacja pracy. JNOIK, Warszawa 1948, s. 71
(cytat, str. 80) Kierownik powinien zachęcać członków do zajmowania krytycznego stanowiska wobec rozwiązywanego problemu.
Słowa kluczowe:kierownik Komentarze i źródła pierwotne: Drury C., Rachunek kosztów, Wyd. PWN, Warszawa 1995.
(cytat, str. 43) Kierownictwo najwyższego szczebla firmy macierzystej - nie zawsze jest bezpośrednio zaangażowane w realizację projektu. W przypadku dużych projektów, ważnych dla całej firmy kierownictwo może ingerować w ich przebieg, co nie zawsze jest słuszne. W takiej sytuacji nie każdy kierownik zespołu projektowego ma odwagę i pozycję formalną, aby przeciwstawić się ingerencji.
Słowa kluczowe:projekt, firma, kierownik, kierownictwo Komentarze i źródła pierwotne: Podstawy ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem, pod. red. J. Kortana, Wydawnictwo C. H. Beck, Warszawa 1997.
(cytat, str. 30) Z całą pewnością osoba kierująca zespołem projektowym musi być osobą asertywną. Swoją stanowczością nie powinna jednak naruszać praw innych osób ani powodować powstawania barier pomiędzy nim a pozostałymi członkami zespołu czy kierownictwem. Ponadto musi być jednostką kreatywną - charakteryzującą się twórczymi zachowaniami i dużą otwartością umysłu.
(cytat, str. 28) Tylko kierownik aktywnie włączający się w pracę zespołu może osiągnąć sukces. Osoba stojąca z boku, pasywna, niezainteresowana sytuacją zespołu i projektu nie realizuje założonych celów w sposób optymalny.
Słowa kluczowe:kierownik Komentarze i źródła pierwotne: Porter, M.E., On Competition, Boston: Harvard Business School, 1998.
(cytat, str. 27) Bardzo ważnym warunkiem skutecznego kierowania jest posiadanie taktycznej władzy nad zespołem przez kierownika projektu.
Słowa kluczowe:kierowanie, kierownik Komentarze i źródła pierwotne: Chrościcki Z., Konsulting w zarządzaniu, Poltext, Warszawa 1999.
(cytat, str. 24) Członkowie zespołu projektowego, a zwłaszcza kierownik, obok wiedzy fachowej powinni mieć także specyficzną wiedzę z zakresu zarządzania projektami, co wynika z konieczności stosowania przy realizacji projektów specjalnych metod i technik.
Słowa kluczowe:zarządzanie, projekt, zespół, kierownik Komentarze i źródła pierwotne: Por. H. Steinmann, G. Schreyöeg, Zarządzanie - podstawy kierowania przedsiębiorstwem, koncepcje, funkcje, przykłady, Wrocław 1992, s. 320.
(cytat, str. 24) Zespół projektowy składa się zazwyczaj z ludzi pracujących w stałej strukturze przedsiębiorstwa i mających inne obowiązki oraz innych przełożonych, poza projektem; kierownik zespołu ma więc ograniczoną możliwość motywowania takich pracowników.
Słowa kluczowe:projekt, zespół, kierownik Komentarze i źródła pierwotne: Badiru A.B., Project Management in Manufacturing and High Technology Operations, Willey, New York, 1988.
IFPUG, International Function Point Users Group, Function Point Counting Practices Manual, Release 3.0, IFPUG, Werterrille, Ohio, 1990.
Liberatore M.J., A Decision Support System Linking Research And Development Project Selection with Business Strategy, Project Management Journal, November 1988.
(cytat, str. 20) Nieodłącznym atrybutem pracy każdego kierownika jest podejmowanie decyzji, których przeważająca część, w codziennym funkcjonowaniu, ma na ogół charak¬ter rutynowy. Coraz częściej jednak kadra kierownicza podejmuje decyzje będące pochodną zmian zachodzących w środowisku wewnętrznym i zewnętrznym or¬ganizacji. Dlatego też decyzje we współczesnym zarządzaniu analizować możÂ¬na w dwóch aspektach: w ujęciu procesu podejmowania decyzji i odniesieniu do procesu wprowadzania zmian