Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 247 - 248) Wartość rynkowa wynika z relacji między popytem a podażą i jest weryfikowana przez rynki finansowe. Wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa opiera się na pożytkach wynikających z działalności przedsiębiorstwa. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa jest matematycznie skorelowana z wartością ekonomiczną spółki.
Słowa kluczowe:wartość rynkowa, wartość ekonomiczna Komentarze i źródła pierwotne: Manganelli, Klein: Re-engineering- metoda usprawniania organizacji. PWE, Warszawa 1998.
(cytat, str. 148) Terminy "wartość rynkowa" i "wartość godziwa", są pojęciami bliskoznacznymi, a często synonimicznymi. Wartość godziwa jest zdefiniowana jako ... "kwota za jaką na warunkach rynkowych składnik aktywów mógłby zostać wymieniony lub kwota, za którą zobowiązane mogłoby zostać uregulowane pomiędzy zainteresowanymi i dobrze poinformowanymi stronami transakcji (MSR 16, pkt. 6)". Pojęcie wartość godziwa jest stosowane do określania zarówno rynkowych, jak i nierynkowych wartości w sprawozdaniach finansowych.
(cytat, str. 31) Rynkową wartość (cenę) towaru określa rynek. Przy analizie wartości towaru rolę wskaźników postaw zdecydowanie prorynkowych pełniły wskazania na popyt na dany towar (towary) oraz na jego użyteczność, tj. zdolność do zaspokajania potrzeb nabywców.
(cytat, str. 12) W klasycznym ujęciu, celem każdego przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku, a w przypadku spółek giełdowych celem tym jest maksymalizacja wartości rynkowej firmy, czyli maksymalizacja ceny akcji zwykłych firmy na rynku w długim okresie czasu.
(cytat, str. 508) Wartość najbardziej znanych marek może być większa niż wartość pozostałych aktywów przedsiębiorstwa. Dla przykładu, trzy marki stanowiące własność Coca-Cola Co., tj. Coca-Cola, Sprite i Fanta stanowią 70% wartości rynkowej (giełdowej) całej spółki. (…) Największy udział osiągają marki w wartości firm działających w sektorze usług, takich jak media, telekomunikacja (…) Mimo, że udział wartości marki w wartości przedsiębiorstwa różni się w zależności od sektora działalności właściciela marki, przyczyniając się do wzrostu jego wartości (…)
(cytat, str. 222) Kreatywność działań - oznacza konieczność oparcia funkcjonowania przedsiębiorstwa na myśleniu o przyszłości, o rozwoju i ekspansji; celem firmy nie jest "przetrwanie", ale rozwój oraz zwiększanie jego wartości rynkowej, i co się z tym wiąże korzyści właścicieli.