Cytaty i parafrazy dla: warto���� rynkowa (0 - 7 z 7)
Niedbała B.,
Controlling w przedsiębiorstwie zarządzanym przez projekty,
Wolters Kluwer Polska, Kraków 2008
- Wartość rynkowa wynika z relacji między popytem a podażą i jest weryfikowana przez rynki finansowe. Wartość ekonomiczna przedsiębiorstwa opiera się na pożytkach wynikających z działalności przedsiębiorstwa. Wartość rynkowa przedsiębiorstwa jest matematycznie skorelowana z wartością ekonomiczną spółki.
(Niedbała B. 2008, s. 247-248) Komentarze i źródła pierwotne: Manganelli, Klein: Re-engineering- metoda usprawniania organizacji. PWE, Warszawa 1998.
Henzel H.,
Decyzje w działalności inwestycyjnej - uwarunkowania, metody, efekty,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2007
- Terminy "wartość rynkowa" i "wartość godziwa", są pojęciami bliskoznacznymi, a często synonimicznymi. Wartość godziwa jest zdefiniowana jako ... "kwota za jaką na warunkach rynkowych składnik aktywów mógłby zostać wymieniony lub kwota, za którą zobowiązane mogłoby zostać uregulowane pomiędzy zainteresowanymi i dobrze poinformowanymi stronami transakcji (MSR 16, pkt. 6)". Pojęcie wartość godziwa jest stosowane do określania zarówno rynkowych, jak i nierynkowych wartości w sprawozdaniach finansowych.
(Henzel H. 2007, s. 148)
Gilejko L. (red.),
Od konfliktu do kooperacji: kształtowanie się nowych modeli zbiorowych stosunków pracy,
Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2000
- Rynkową wartość (cenę) towaru określa rynek. Przy analizie wartości towaru rolę wskaźników postaw zdecydowanie prorynkowych pełniły wskazania na popyt na dany towar (towary) oraz na jego użyteczność, tj. zdolność do zaspokajania potrzeb nabywców.
(Gilejko L. (red.) 2000, s. 31)
Andrzejewski M.,
Rachunkowość a ujawnianie informacji przez spółki giełdowe,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002
- W klasycznym ujęciu, celem każdego przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku, a w przypadku spółek giełdowych celem tym jest maksymalizacja wartości rynkowej firmy, czyli maksymalizacja ceny akcji zwykłych firmy na rynku w długim okresie czasu.
(Andrzejewski M. 2002, s. 12)
Czekaj J.,
Dresler Z.,
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998
- Celem wszelkich decyzji podejmowanych w przedsiębiorstwie jest maksymalizacja jego wartości wynkowej
(Czekaj J., Dresler Z. 1998, s. 14)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Wartość najbardziej znanych marek może być większa niż wartość pozostałych aktywów przedsiębiorstwa. Dla przykładu, trzy marki stanowiące własność Coca-Cola Co., tj. Coca-Cola, Sprite i Fanta stanowią 70% wartości rynkowej (giełdowej) całej spółki. (…) Największy udział osiągają marki w wartości firm działających w sektorze usług, takich jak media, telekomunikacja (…) Mimo, że udział wartości marki w wartości przedsiębiorstwa różni się w zależności od sektora działalności właściciela marki, przyczyniając się do wzrostu jego wartości (…)
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 508)
Strużycki M. (red.),
Zarządzanie przedsiębiorstwem,
Difin, Warszawa 2004
- Kreatywność działań - oznacza konieczność oparcia funkcjonowania przedsiębiorstwa na myśleniu o przyszłości, o rozwoju i ekspansji; celem firmy nie jest "przetrwanie", ale rozwój oraz zwiększanie jego wartości rynkowej, i co się z tym wiąże korzyści właścicieli.
(Strużycki M. (red.) 2004, s. 222)