Cytaty i parafrazy dla: cechy produktu (0 - 7 z 7)
Wyrcza S.,
Analiza i projektowanie systemów informatycznych,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999
- Cechy produktu - to pewne własności produktu mające na celu spełnienie określonych oczekiwań klientów
(Wyrcza S. 1999, s. 41)
Mazurek-Łopacińska K.,
Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- To, jakie cechy produktu przedsiębiorstwo powinno eksponować, zależy od wyników badania percepcji oferty przez klientów. Na ich podstawie są sporządzane mapy percepcji, które przedstawiają pozycje produktów (marek) według najbardziej istotnych dla klientów cech stanowiących kryterium zakupu.
(Mazurek-Łopacińska K. 2002, s. 58)
Steczkowski J.,
Reprezentacyjne badania jakości wyrobów,
Platan, Kraków 1993
- (...) cech użytkowych, pod którym to pojęciem rozumie się właściwości wyrobu zaspokajania potrzeb, ważne tak dla jego producenta, jak i odbiorcy.
(Steczkowski J. 1993, s. 93)
Rudnicki L.,
Zachowanie konsumentów na rynku,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000
- Największy wpływ na konsumenta wywierają cechy materialne produktu, które stanowią jego istotę. Są mu one nadawane w procesie produkcji i stanowią jego obiektywne atrybuty. Cechy te decydują o zdolności zaspokojenia przez produkt potrzeb i oczekiwań konsumentów co do produktu.
(Rudnicki L. 2000, s. 123)
Karaszewski R.,
Zarządzanie jakością,
Dom Organizatora, Toruń 2005
- Cechy produktu to pewne własności produktu mające na celu spełnianie określonych oczekiwań klientów.
(Karaszewski R. 2005, s. 41)
- Metoda FMEA (ang Failure Mode and Effects Analysis – „analiza rodzajów błędów oraz ich skutków”) stosowana jest w celu ustalenia przyczyn obniżenia jakości zarówno produktu, jak i procesu. Wnioski uzyskiwane w wyniku zastosowania tej metody umożliwiają podjęcie działań prowadzących do eliminacji niepożądanych (wywołujących negatywną ocenę klienta) cech produktu lub procesu.
(Karaszewski R. 2005, s. 237)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Funkcjami produktów poszukiwanymi przez nabywców są:
1. Bezpieczeństwo produktów – dla użytkowników, jak i dla środowiska naturalnego. Wynika to ze zwiększonej świadomości w zakresie ekologii, przepisów prawa itp.
2. Łatwość użytkowania – produkt ma być nieskomplikowany, łatwy i szybki w użyciu.
3. Atrakcyjność użytkowania – klient poszukuje produktu atrakcyjnego wizualnie, ale też ciekawego i oryginalnego, a za razem spełniającego jego potrzeby estetyki.
4. Funkcje pozwalające posiadaczowi czy użytkownikowi produktu osiągnąć dodatkową wartość, wynikającą z relacji społecznych powiązanych z produktem.
5. Osiągnięcie dodatkowej wartości ekonomicznej – poszukiwanie produktu, który umożliwi zmniejszenie nakładów związanych z posiadaniem i użytkowaniem danego dobra, np. energii, materiałów dodatkowych.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 50)