Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 147) Studium analityczne problemu: - co uznaje się za problem? - dlaczego jest to problem? - jak on powstał? - jakie poprzednie działania do niego doprowadziły? - kto uznaje to za problem? - dlaczego należy go rozwiązań? - jak będzie wykorzystana analiza, jeśli zostanie wykonana? - kto podejmie działanie rekomendowane przez analizę? - jaką postać powinno przyjąć rozwiązanie - jakie rozwiązanie jest aktualnie uznawane za akceptowalne? - jaki rodzaj zmian powinno sugerować rozwiązanie? - częścią jakiego większego problemu jest problem badany? - jaki wpływ miałoby podjęcie innych związanych problemów? - czy istnieje szansa na opłacalność wysiłku włożonego w rozwiązanie problemu? - czy można lepiej wykorzystać potencjał analityczny gdzie indziej?
(cytat, str. 206) osiem podstawowych pytań w naukach społecznych: - typ - częstotliwość - wielkość - struktura - proces - przyczyna - skutek - sprawczość
(parafraza, str. 31 - 36) Wskazówki, które należy brać pod uwagę podczas układania pytań: 1. układaj krótkie pytania, 2. formułuj pytania jasno i precyzyjnie, a. zdefiniuj najważniejsze pojęcia, b. nie używaj fachowego żargonu, c. nie używaj zaimków, jeżeli nie wiadomo dokładnie, do czego się one odnoszą, d. unikaj podwójnych przeczeń, e. unikaj pytań o konstrukcji przysłówkowej, 3. nie trać kontaktu z rzeczywistością, a. pytania o intencje, b. pytania hipotetyczne, c. niech pytania, które zadajesz, będą skierowane do odpowiednich osób, d. to, że Tobie coś wydaje się oczywiste, nie oznacza że jest to oczywiste dla każdego, 4. zadawaj pytania jednowymiarowe, 5. przedstawiaj do wyboru odpowiedzi wzajemnie rozłączne, 6. używaj kompletnej listy odpowiedzi, 7. nie pisz pytań obciążonych,
Słowa kluczowe:pytania, wskazówki Komentarze i źródła pierwotne: obszerna tabela na ten temat na str. 149.
(cytat, str. 21) Rodzaje pytań "Rozróżniamy dwa podstawowe rodzaje pytań: pytania otwarte i pytania zamknięte. Pytanie otwarte to takie, na które respondent udziela odpowiedzi swoimi własnymi słowami. Natomiast w pytaniu zamkniętym po tekście pytania umieszczona jest lista możliwych odpowiedzi. Respondent jest proszony o wskazanie tej odpowiedzi, która najlepiej opisuje jego własną sytuację."
(cytat, str. 151) Rozpoczynając przygotowanie argumentacji, naszego uzasadnienia, stawiamy proste pytania: -Czego chcemy? -Jaki jest główny argument, na którym opieramy swe stanowisko? -Dlaczego powinniśmy zdobyć to, czego chcemy? To znaczy, jakie fakty, przyczyny, racje mogą stanowić oparcie dla naszej tezy? -I na koniec- jakie opowiadanie, jaka historia najlepiej połączy wszystkie powyższe argumenty?
(parafraza, str. 33 - 34) Są dwa typy pytań, których lepiej unikać, ponieważ wywołują u drugiej osoby poczucie manipulacji. - pytania naprowadzające- informują drugą osobę, jakiej odpowiedzi od niej oczekujesz lub jaką chciałbyś otrzymać, na ogół są oznajmieniem,a nie zapytaniem, są więc dopuszczalne tylko w sytuacjach oczywistych. - pytania oceniające- mocno naładowane komentarzem, jedyne, co możemy przez nie osiągnąć to zantagonizować inną osobę.
(cytat, str. 343) Ostatnim sposobem doskonalenia wiedzy o komunikacji jest stosowane strategi zdobywania wiedzy, takich jak zadawanie pytań, zmiana kontekstu w celu obserwowania reakcji innych osób czy ujawnianie Ja.
(cytat, str. 340) Istnieją cztery rodzaje pytań, które mogą być dyskutowane przez małą grupę: (1) pytania dotyczące faktów, (2) pytania dotyczące domysłów, (3) pytania dotyczące wartości oraz (4)pytania dotyczące polityki.
(cytat, str. 71) ,,Kto źle zadaje pytania lub nie stawia ich w ogóle, ten może sterować tylko bardzo nieudolnie albo zupełnie pobłądzić. Im lepiej potrafi się posługiwać techniką zadawania pytań, tym bardziej owocnie może negocjować, przekonywać, motywować''.
Słowa kluczowe:pytania Komentarze i źródła pierwotne: W.G. Nickels, Zrozumieć biznes, Wydawnictwo Bellona i Oficyna Wydawnicza Rytm, Warszawa 1995, s.187
(cytat, str. 98) ,, Technika zadawania pytań wymaga dysponowania znakomitymi zdolnościami umysłowymi. Dlaczego? Dlatego że: 1. Pytający musi mieć szersze spojrzenie niż odpowiadający. 2.Pytania byłyby nieużyteczne, gdyby zostały błędnie zadane. 3.Trzeba umieć również słuchać''.
Słowa kluczowe:pytania, technika Komentarze i źródła pierwotne: P.Louart, Kierowanie personelem w przedsiębiorstwie, Poltex, Warszawa 1995, s.32
(cytat, str. 114) ,, W technice zadawania pytań rozróżniamy zasadniczo dwa ich rodzaje: 1.Pytania informacyjne: wszystkie pytania, które wnoszą jakąś informację do treści (zawartości rozmowy . 2. Pytania kontrolne: wszystkie pytania, które dostarczają nam informacji o płaszczyźnie stosunku''.
Słowa kluczowe:pytania, technika Komentarze i źródła pierwotne: J.Wieczorek, Efektywne zarządzanie kompetencjami. Tworzenie przewagi konkurencyjnej firmy, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr, Gdańsk 2008,s.103-104
(cytat, str. 112) Pytania stawiane podczas negocjacji można podzielić na otwarte i zamknięte.
Słowa kluczowe:pytania, negocjacje handlowe Komentarze i źródła pierwotne: Katarzyna Jamuła, Marta Piotrowska, Magdalena Protas: Relacja klient-dostawca wewnętrzny w instytucji publicznej na podstawie Urzędu Miasta w Wałbrzychu
(cytat, str. 150) ,, Pytanie nie zadane to drzwi nieotworzone''.
Słowa kluczowe:pytania Komentarze i źródła pierwotne: Krzysztof Węcel
(cytat, str. 79) ,,Im szybciej sobie, uświadomimy o co pytamy, tym lepiej.W ten sposób zyskujemy więcej możliwości''.
Słowa kluczowe:pytania Komentarze i źródła pierwotne: Krzysztof Hauke, Maciej Wasiak
(cytat, str. 74) ,,Pytania, które formujemy w myślach, kształtują nasze decyzje i działania i prowadzą do wyników, jakie osiągamy. Ustawiają nas na jednej z dwóch dróg, drodze uczącego się albo drodze wyrokującego,a między jedną a drugą istnieje ogromna różnica''.
Słowa kluczowe:pytania Komentarze i źródła pierwotne: Wiesława Gryncewicz, Artur Rot