Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 30) W dystrybucji bezpośredniej pomiędzy firmą a jej klientami nie ma niezależnego pośrednika - na przykład granatowe garnitury, czyli personel sprzedaży firmy, odwiedzają klienta w jego siedzibie i sprzedają mu komputery typu mainframe.
(cytat, str. 172) Ustalenie celów dystrybucyjnych i ich hierarchii jest najważniejszym etapem projektowania kanałów. Przewidywana zdolność do ich osiągnięcia przez poszczególne struktury kanałów jest bowiem podstawowym kryterium ich wyboru i stosowania. Stopień osiągnięcia planowanych celów dystrybucyjnych stanowi natomiast podstawowe kryterium oceny efektywności i skuteczności kanałów i przesądza o dalszym ich stosowaniu.
Słowa kluczowe:dystrybucja Komentarze i źródła pierwotne: źródło pierwotne: Weheyer D./Muench C.: Konflikt-Management fuer das Projektenteam, "Zeitschrift fuer Organization", Nr 6/1993, s. 425
(cytat, str. 15) Dystrybucja oznacza zorientowana na osiąganie zysku działalność obejmująca planowanie, organizowanie i kontrolowanie sposobu przemieszczania gotowych produktów z miejsc ich wytworzenia do miejsc sprzedaży nabywca finalnym(1).
Słowa kluczowe:dystrybucja Komentarze i źródła pierwotne: Kownacki S., Rummel-Saska Z. "Metody socjo-psychologiczne, PWE, Warszawa 1982.
(cytat, str. 130) "Scalacze" realizują rolę (...) upowszechniania narządzi dystrybucyjnych. Wszystkie one obniżają barierę wejścia na rynek, dzięki czemu przekracza je coraz większa liczba dóbr. W rezultacie towar, który trafia na rynek, ma większe szanse znalezienia nabywców.
(cytat, str. 222) "Dystrybucja produktów na rynku UE wymaga podjęcia dwóch wiązek decyzji dotyczących: kanonów marketingowych oraz fizycznej dystrybucji (logistyki dystrybucji). Ze względu na ograniczenia objętościowe rozdziału problem dystrybucji fizycznej zostaje tylko zasygnalizowany."
(cytat, str. 149) Nawet najlepszy raport zawierający trafną analizę jest bezużyteczny, jeśli nie przeczyta go osoba, do której był adresowany. Dystrybucja przetworzonych danych jest ostatnim elementem systemu informacji marketingowej. Sprawne udostępnienie zebranej informacji z punktu widzenia menadżerów jest najważniejszym elementem SIM.
Słowa kluczowe:marketing, dystrybucja, informacja Komentarze i źródła pierwotne: Źródło pierwotne: Parysek J.J.:Podstawy gospodarki lokalnej. Uniwersytet A. Mickiewicza, Poznań 1997, s.121.
(cytat, str. 152) Dlatego też formy gromadzenia i dystrybucji informacji w przedsiębiorstwach muszą być regulowane odpowiednimi programami ochrony informacji. Programami, których celem podstawowym jest ochrona informacji strategicznych, które zapewniają przewagę nad konkurentami. Ze względu na specyfikę przedsiębiorstw, kulturę organizacyjną oraz zróżnicowane potrzeby każde przedsiębiorstwo powinno wypracować własną politykę ochrony informacji, zapewniającą wysoki poziom gwarancji bezpieczeństwa danych.
Słowa kluczowe:dystrybucja, informacja Komentarze i źródła pierwotne: F.E. Kast, J.E. Rosenzweig: Organization and Management. A System and Contingency Approach, McGraw-Hill, New York, 1979, s.339
(cytat, str. 229) Koszt całkowity logistyki w dystrybucji jest sumą kosztów realizacji wszystkich czynności składających się na fizyczny przepływ produktu od wytwórcy do finalnego nabywcy (tj. obsługi zamówień, przechowywania zapasów, utrzymywania magazynów, transportu opakowań), powiększoną o szacunkową wielkość utraconych możliwości sprzedaży z powodu źle funkcjonującego systemy dystrybucji.
Słowa kluczowe:dystrybucja, koszt logistyczny Komentarze i źródła pierwotne: Bazydło I., Ocena materialnego środowiska pracy, w: Nauka o pracy. Przewodnik do ćwiczeń, ART, Olsztyn 1990, str. 114.
(cytat, str. 228) Polityka cen firmy produkcyjnej nie może abstrahować od polityki firmy w zakresie dystrybucji. W tej dziedzinie są możliwe dwie POSTAWY PRODUCENTA uzależnione od układu sił, jaki istnieje pomiędzy nim a dystrybutorem: detalistą lub hurtownikiem.
Słowa kluczowe:dystrybucja, Detalista Komentarze i źródła pierwotne: Szerzej problemy opisane są w: T.J. Dąbrowski, Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwers business, Kraków 2010, s .169-170.
(cytat, str. 148) Podstawowym aspektem, który ma podstawowe znaczenie dla zadań koordynacyjnych, jest zakres zarządzania kanałem dystrybucji. W tym celu niezbędne jest uwzględnienie następujących charakterystyk: ♦ stopień zobowiązań ♦stopień centralizacji
- Stopień zobowiązań określa, czy i w jakim wymiarze uczestnicy ustalają reguły decyzyjne przed realizacją transakcji. Chodzi o uregulowania dotyczące wyznaczania terminów, okresów wypowiedzeń i zakresów transakcji. Im wyższy jest stopień zobowiązań, tym bardziej długoterminowe, trudniejsze do zerwania są wiążące umowy. - Stopień centralizacji określa intensywność uprawnień jednej jednostki, które bezpośrednio ograniczają swobodę, decyzyjną innej jednostki.
(parafraza, str. 151) Wybór uczestników kanału dystrybucji jest uważany za jedną z krytycznych decyzji dla producenta. Podstawowymi czynnikami jakie należy rozpatrzyć przy podejmowaniu decyzji są : 1. Siła finansowani i kredytowa 2. Siła promocji i sprzedaży dystrybutora 3. Zdolność utrzymania zapasów i miejsc składowania 4. Zasady zarządzania
(cytat, str. 90) Dystrybucja jest kolejnym kluczowym narzędziem marketing mix. Obejmuje ona rożne rodzaje czynności, jakie przedsiębiorstwo podejmuje, aby uczynić produkt łatwo dostępnym dla klientów.
(cytat, str. 205) Intensywność dystrybucji- cecha kanałów dystrybucji dotycząca liczby pośredników handlowych, którzy na danym obszarze geograficznym oferują finalnym nabywcom określony rodzaj produktu danego przedsiębiorstwa. Wyróżnia się trzy stopnie intensywności dystrybucji: dystrybucję intensywną (oferowanie finalnym nabywcom określonego rodzaju produktu za pomocą jak największej liczby pośredników handlowych na określonym obszarze geograficznym), dystrybucję selektywną (oferowanie finalnym nabywcom określonego rodzaju produktu za pomocą wybranych pośredników handlowych na określonym obszarze geograficznym), dystrybucję wyłączną (oferowanie finalnym nabywcom określonego rodzaju produktu za pomocą jednego wybranego pośrednika handlowego na określonym obszarze geograficznym). Stosowanie dystrybucji intensywnej oznacza wykorzystanie szerokiego kanału dystrybucji, a stosowanie dystrybucji wyłącznej oznacza wykorzystanie wąskiego kanału dystrybucji.
(cytat, str. 188) Dystrybucja to-ogólnie mówiąc-zbiór działań i decyzji związanych z udostępnieniem wytworzonego produktu w miejscu i czasie odpowiadającym potrzebom nabywców. Działania dystrybucyjne są koniecznymi elementami tworzenia ofert rynkowych, ponieważ nabywcy zwykle wymagają, aby produkty były dla nich dostępne w znacznie większej liczbie miejsc niż miejsca, w których te produkty są wytwarzane.
(cytat, str. 182) Omawiając zagadnienia dystrybucji, należy wyodrębnić pojęcie kanału dystrybucji. Oznacza on drogę, którą pokonuje produkt od wytwórcy do konsumenta. Może być ona dłuższa (wielu właścicieli) lub krótsza (mniejsza ich liczba). Mówiąc o pokonywaniu tej drogi, można wyróżnić trzy strumienie, a mianowicie: - rzeczowy (przemieszczanie, magazynowanie towarów), - finansowy (zapłata za produkty, przepływy pieniężne), - informacyjny (zamówienia, raporty, obserwacje).
(cytat, str. 181) Dystrybucję możemy zdefiniować jako ogół działań związanych z przemieszczeniem produktów od wytwórcy do konsumenta. W marketingowym zarządzaniu przedsiębiorstwem producent powinien się troszczyć o to, w jaki sposób produkty są przemieszczane w kanałach dystrybucji do konsumenta.
(cytat, str. 204) Dystrybucja — ogół działań związanych z udostępnianiem produktów (dóbr materialnych lub usług) finalnym nabywcom. Dystrybucja polega na podejmowaniu czynności, dzięki którym produkt wraz z prawem własności (w przypadku sprzedaży) lub prawem korzystania z tego produktu (w przypadku dzierżawy) zostaje dostarczony z miejsca wytworzenia do finalnego nabywcy. Dystrybucja jest jednym z instrumentów marketingu i obejmuje kształtowanie kanałów dystrybucji oraz kształtowanie fizycznego przepływu produktów. Przy kształtowaniu dystrybucji jako instrumentu marketingu chodzi o to, by zapewnić finalnym nabywcom dostarczenie produktów w sposób zgodny z ich potrzebami (w odpowiednim czasie, w odpowiednie miejsca, przy zapewnieniu odpowiedniej formy obsługi itp.).
(cytat, str. 536) Dystrybucja to zorientowana na osiąganie zysków działalność obejmująca planowanie, realizację i kontrolę fizycznego przepływu materiałów i finalnych produktów z miejsca pochodzenia (produkcji) do miejsca ich zbycia.
(parafraza, str. 182 - 183) Spoglądając na organizacje towarów z punktu widzenia pośrednictwa, można wyróżnić: - kanały bezpośrednie – oznacza kontakt producenta z konsumentem z pominięciem pośrednika, - kanały pośrednie – związane z wykorzystywaniem pośredników.