Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 18 - 19) Postęp w organizacji to: -ciągłe zachowanie adaptacyjne organizacji, -proces, dzięki któremu kształtuje się i rozwija podstawową wiedzę organizacji, -proces wzbogacania działania poprzez lepszą wiedzę i zrozumienie, -proces informacyjny zmieniający zakres potencjalnych zachowań, -proces zmian orgnizacyjnych zachowań, -proces, dzięki któremu firma zdobywa informację i/lub wiedzę, -poces nauki z doświadczenia.
(cytat, str. 222) Postęp nauki opiera się na stałym wzajemym oddziaływaniu modeli i danych. Czasem istniej olbrzymia ilośc danych empirycznych, ale brak odpowiedniego modelu sprawia, że nie obserwujemy podsŧpu.
(cytat, str. 67) K.Adamiecki często powtarzał, że bez kontroli nie ma postępu. Trzeba jednak pamięŧać, że kontrola, zmuszając zdarzenia do zgodności ze złymi planami, marnej jakości normami i procedurami, zamiast sprzyjać rozwojomi, staje się czynnikiem regresywnym.
(cytat, str. 92) Obserwujemy postępujące upowszechnianie wykształcenia średniego, dostępu do Internetu, komputera czy telewizora. Już samo w sobie powoduje to wśród załogi dowolnego przedsiębiorstwa większą pulę talentów, więcej osób chętnych jest poszukiwać nowych sposobów działania, możliwości, rozwiązań. Na konkurencyjnym rynku zmusza to przynajmniej przodujące przedsiębiorstwa do pozyskiwania ludzi ciągle lepiej wykształconych i do inwestowania procesów ich kształcenia zarówno w miejscu pracy, jak i poza nim.