Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 109) Człowiekowi można odebrać wszystko z wyjątkiem jednego - ostatniej z ludzkich swobód: swobody wyboru swojego postępowania w konkretnych okolicznościach, swobody wyboru własnej drogi.
(parafraza, str. 63) Podział typu osobowości na „substruktury”: ·substruktura motywacyjna — oznaczająca dążenie do indywidualnych osiągnięć z tendencją do rywalizacji i towarzyszącym silnym zaangażowaniem głównie w życiu zawodowym, jednoczesne podejmowanie wielu zadań z jednoczesną potrzebą sprawowania kontroli i nadmierną czujnością; ·substruktura emocjonalna — tłumiona tendencja do agresji i zalegające “czucia wrogości.
(cytat, str. 36) Ogólnym celem aktywności ludzkiej jest zdobywanie, utrzymywanie i ochrona cenionych obiektów, które określamy jako zasoby. Model zachowania zasobów przedstawił S. Hobfoll. Uważał on, że rzeczywista oraz postrzegana ich utrata wystarczą, by powstał stres. Stres według niego to: „reakcja otoczenia, w którym istnieje:
zagrożenie utratą zasobów,
utrata zasobów,
brak wzrostu zasobów następujący po ich zainwestowaniu”.
(cytat, str. 170) W toku życia człowiek przyjmuje, przechowu, interpretuje, tworzy i przekazuje za pomocą języka informacje (wiedzę, dane) i nadaje im pewną wartość (znaczenie, sens). Mowiąc potocznie, dzięki kompetencjom umysłu jednostka spostrzega rzeczywistość, zapamiętuje otrzymane informacje, myśli analitycznie i twórczo, prowadzi dyskurs z innymi ludćki.
Jako sprawca podejmuje człowiek działanie celowe i sprawuje nad nimi poznawczą kontrolę.
Dzięki możliwościom generatywnym umysłu osoby "wychodza poza posiadaną informację", przekraczają granicę swojego środowiska naturalnego i rozwijają kulturę.
(cytat, str. 163) Człowiek jest pewnym układem poznawczym, który przetwarza informacje. PRzyjmuje informacje ze świata, czyli spostrzega; koduje je w pamięci trwałej; wreszcie operuje tymi informacjami czyli myśli. Procesy poznawcze nie są przypadkowe, odbywają się one zgodnie zpewnymi programami lub planami czynności.
(cytat, str. 42) Maslow stworzył psychologiczne podstawy teorii motywacji, marketingu, zarządzania zmianami oraz, co najważniejsze, zarządzania zasobami ludzkimi i obserwacji zachowań organizacyjnych. Niepodważalny jest jego wkład w zrozumienie funkcjonowania jednostki w środowisku organizacyjnym w każdym kontekście, tzn. jako menedżera, pracownika, klienta.
(cytat, str. 167) Ponad osiemdziesiąt procent urządzeń odczytowych ma postać wizualną, ponieważ oko jest doskonale rozwiniętym czujnikiem zmysłowym, lepiej wspomaganym przez mózg niż wszystkie inne zmysły.
(cytat, str. 166) Liczne wielności mierzone w obszarze nauki i techniki wymagają pośrednictwa przyrządów, aby mogły być należycie postrzegane przez człowieka. Proces pomairowy przeprowadzany za pośrednictwem specyficznych funkcji dobranych w ten sposób, aby odpowieadały konkretnym potrzebom.
Funkcje te obejmują: - pobieranie sygnału - kondycjonowanie - przetwarzanie, - przesyłanie - obróbkę - obrazowanie
(cytat, str. 52) Wszelkie tego rodzaju wpływy noszą miano oddziaływania interpersonalnego, definiowanego jako bezpośrednia interakcja osób, która wpływa i zmienia przyszłe zachowania lub postawy tych osób tak, iż różnią się one od tych, jakie przejawialiby uczestnicy interakcji, gdyby do niej nie doszło.
(cytat, str. 60) Reputacją określa się ogólną ocenę przedsiębiorstwa dokonywaną przez członków jego otoczenia w dłuższym czasie. Ocena ta jest oparta na bezpośrednich doświadczeniach odbiorców, wykorzystywanych przez przedsiębiorstwo formach komunikacji i symbolach i/lub porównaniach z działaniami podejmowanymi przez konkurencję.
(cytat, str. 60) Pierwsza koncepcja, nazwana szkołą analogiczną, zakłada tożsamość rozpatrywanych pojęć, traktując je jako synonimy. Drugi punkt widzenia, określany mianem szkoły różnicującej, zakłada występowanie różnicy znaczeń między wizerunkiem a reputacją organizacji. W zależności od postrzeganej siły powiązań między tymi kategoriami w szkole różnicującej można wyodrębnić dodatkowo trzy nurty. Pierwszy z nich wskazuje, że reputacja i wizerunek przedsiębiorstwa są pojęciami całkowicie odrębnymi, przy czym jest podkreślany negatywny charakter tego ostatniego (jako narzędzia manipulacji). Zarówno drugi, jak i trzeci nurt przedstawiają reputację i wizerunek organizacji jako kategorie wzajemnie powiązane i współoddziałujące. W drugim nurcie przeważa pogląd, że reputacja jest jednym z wymiarów wizerunku, natomiast zwolennicy trzeciego nurtu twierdzą, iż reputacja przedsiębiorstwa jest wynikiem istnienia wielu różnych wizerunków.
(cytat, str. 54) osoba reprezentująca model roli (role model), stanowi dla konsumenta wzór w odniesieniu do pewnej roli społecznej. Jednostka reprezentująca model roli może się stać osobą odniesienia, jeżeli stopniowo coraz większa liczba pełnionych przez nią ról będzie polem do naśladowania dla jakiegoś konsumenta, nawet jeśli bazą do nawiązania relacji psychologicznej była wyłącznie jedna rola.
(cytat, str. 14) Zachowania konsumentów są skierowane na bezpośrednie zaspokajanie potrzeb konsumpcyjnych, czyli wykorzystanie dóbr materialnych i usług.
(cytat, str. 13) Zachowanie człowieka można rozumieć jako jego reakcje na określone bodźce wewnętrzne i uwarunkowania zewnętrzne. W takim ujęciu zachowania są złożonym rezultatem reakcji podmiotów na uwarunkowania psychologiczne, społeczne, i ekonomiczne.
(cytat, str. 20) Człowiek jest dla firm knowhow tym, czym maszyna produkcyjna dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Im więcej uzdolnionych ludzi pracuje w danej firmie knowhow, tym większe jej zdolności produkcyjne. Człowiek jest praktycznie jedynym środkiem produkcji w takich firmach.