Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: pierwsze wra��enie (0 - 6 z 6)
(cytat, str. 31) Badania przeprowadzone przez Alberta Mehrabiana, socjopsychologa, wykazują, że aż połowa pierwszego wrażenia opiera się na wyglądzie. Warto pamiętać, że sposób, w jaki ludzie oceniają innych, mówi równie wiele o osobach ocenianych, jak o osobach oceniających. Oparciem dla tych ocen są wymienione poniżej filtry. Generalnie uważa się, że postrzegamy cechy charakterystyczne nowo poznanego człowieka w następującym porządku: - rasa, - płeć, - wiek, - wzrost, - wyraz twarzy, oczy, włosy, - ubranie, - ruchy i postawa.
(cytat, str. 151) Zgodnie z wynikami badań, zmysły przyswajają nowe informacje mniej więcej w następujących proporcjach: - wzrok 75% - słuch 13% - dotyk 6% - węch 3% - smak 3% () We wszystkich kulturach kolory mają istotne znaczenie symboliczne i psychologiczne, ale reakcja na kolor jest różna w różnych społeczeństwach. Nie można oddzielić stylu od koloru- stworzenie wizerunku dającego mierzony skutek zależy od dobrego połączenia tych dwóch elementów. Ludzie silnie reagują na kolor, jeśli wiec musisz się podporządkować stosunkowo konserwatywnemu stylowi, możesz przekazać więcej informacji o sobie właśnie kolorem.
(cytat, str. 20) Nie ulegajmy więc porywom pierwszych wrażeń. Ponad wrażenia przedkładajmy postawę otwartą na kontakt- tylko ten umożliwia bowiem rozpoznanie strony przeciwnej, jej zamiarów i potrzeb.
(cytat, str. 13p) Warto podkreślić, że pierwsze wrażenie jest często oparte na zewnętrznych, przypadkowych danych i bywa błędne. Jeśli jeszcze dodamy, że w procesie percepcji kierujemy się potrzebą zgodności, tzn. mamy skłonność do uznawania za prawdziwe i wiarygodne te nowe informacje, które są zgodne z pierwszym wrażeniem, a za nierzetelne i nieprawdziwe te, które nie pasują nam do pierwszego wrażenia, to możemy zrozumieć dlaczego, często rozmijamy się z rzeczywistością. Tłumaczy to, dlaczego dwie osoby mogą zupełnie inaczej spostrzegać danego klienta, mimo że mają o nim aktualnie te same informacje, ale przy pierwszym kontakcie odnieśli zupełnie inne wrażenia.
(cytat, str. 246) Pierwsze wrażenie określa ocenę wszystkich następnych czynów. To, w jaki sposób zachowamy się na początku nowej znajomości, ma większe znaczenie niż wszystko, co uczynimy potem. W ciągu czterech pierwszych minut wyrabiamy sobie opinię o osobie, którą właśnie poznaliśmy. Nawet jeśli w późniejszym okresie zwrócimy uwagę na pewne cechy pozostające w sprzeczności z tym pierwszym wrażeniem, dopuszczamy już możliwość zaledwie niewielkiej korekty.
(cytat, str. 27) Pierwsze wrażenie wypracowane w ciągu kilkunastu sekund na podstawie wyrazu twarzy i wstępnych słów natychmiast kształtuje obraz napotkanego rozmówcy, który później bardzo trudno zmienić. Dlatego tak ważny jest uśmiech, życzliwość i pogoda ducha rysująca się na twarzy każdej osoby, z która przychodzi nam się spotkać.