Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 44) Dotychczasowi konkurencji to działające już na rynku firmy oferujące zbliżone produkty usługowe, skierowane do tych samych grup konsumentów, zlokalizowanych na tym samym obszarze geograficznym.
(cytat, str. 406) Konkurenci są to organizacje lub pojedyncze osoby fizyczne, które konkurują o zasoby i dążąc do realizacji swoich interesów próbują zawrzeć korzystną transakcje. Konkurencja zachodzi wewnątrz grupy kupujących lub wewnątrz grupy sprzedających a nie między sprzedającym a kupującym.
(cytat, str. 65) Prognozowanie potencjalnych konkurentów nie jest zadaniem łatwym. Można ich jednak często rozpoznać w obrębie następującej grupy: - firmy spoza danego sektora, które mogłyby za małą cenę przezwyciężyć bariery wejścia, - firmy, który uczestnictwo w danym sektorze zapewni oczywisty synergizm, - firmy, dla których konkurowanie w ramach danego sektora jest oczywistą kontynuacją strategii korporacji, - klienci lub dostawcy, którzy mogą zintegrować się wstecz lub w przód.
(cytat, str. 96) Drugim podstawowym partnerem każdej firmy na rynku są jej konkurenci. Kadra kierownicza zakłada często, że nie ma nic prostszego niż zdefiniowanie konkurentów. W wielu przypadkach nie jest to takie oczywiste. Precyzyjne zdefiniowanie konkurentów jest równie trudne jak zdefiniowanie nabywców i ich potrzeb. Najprościej, oczywiście, przyjąć założenie, że konkurentem jest każdy, kto zmniejsza zasoby gotówkowe naszych klientów, ale jest to nieprecyzyjne i mało pomocne.
(cytat, str. 210) Potencjalni konkurenci to przede wszystkim firmy spoza sektora, które chciałby koniecznie przezwyciężyć istniejące bariery wejścia, bądź firmy, którym wejście na rynek zapewni duże korzyści, np. przez wykupienie firmy w danym sektorze.
(cytat, str. 172) Konkurenci są elementem otoczenia sektorowego, wobec których przedsiębiorstwo stara się wyróżnić za pomocą swojej oferty, konkurując z nimi o zasoby i klientów.
(cytat, str. 115) Konkurencją i konkurentami, najtrudniejszym elementem w otoczeniu organizacji gospodarczych, przez dziesięciolecia zajmowały się prawie wyłącznie nauki ekonomiczne. Tym naukom przypisujemy, podając w dużym skrócie, zróżnicowanie konkurencji na: - doskonałą, kiedy na rynku występuje nie ograniczona liczba producentów, - oligopol, kiedy rynek jest zdominowany przez kilku wielkich wytwórców, - monopol, kiedy występuje jeden producent, co uznawane jest raczej za stan niekorzystny i niepożądany.