Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 177) "Struktura nauczania oparta jest na koncepcji modułów tematycznych, w obrębie których prowadzone są zajęcia w formie wykładów interaktywnych z wykorzystaniem technik mulitmedialnych, analizy studiów przypadku, laboratoriów komputerowych, indywidualnych oraz zespołowych zajęć warsztatowcyh połączonych z zadaniem prezentacji wyników na forum grupy."
(cytat, str. 81) Nauczanie jest procesem pomagania ludziom w rozwijaniu zdolności i umiejętności poznawczych. Jego celem jest towarzyszenie ludziom w powiększaniu kompetencji i „zdolności myślenia”, które są ważne w danym obszarze nauki. Nauczanie koncentruje się w większym stopniu na nabywaniu ogólnych możliwości poznawczych, aniżeli na konkretnym działaniu w określonych sytuacjach. Skuteczny nauczyciel pomaga ludziom rozwinąć nowe strategie myślenia i działania. W nauczaniu większy nacisk jest położony na poznawaniu nowego niż na udoskonalaniu istniejącego działania.
(cytat, str. 25) Nauczanie bez względu na to, na jakim poziomie jest prowadzone, sprowadza się do udzielenia odpowiedzi na pytania stawiane przez studenta, otoczenie lub samego nauczyciela. Odpowiedź powinna spełniać dwa kryteria: zupełności i prawdziwości. W sytuacjach złożonych często odpowiedzi nie są znane, a część z nich nie spełnia podanych kryteriów.
(parafraza, str. 26) Warunki skutecznego nauczania statystyki można ująć następująco: - zapewnianie aktywnego udziału uczących się w procesie studiowania, - nauczyciel nie powinien nie doceniać trudności, jakie napotykają uczący się w procesie przystosowania podstawowych zasad rachunku prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej, - narzędzia informatyczne powinny pomagać studentom przy prezentacji i analizie danych oraz ich interpretowaniu, a nie wyrabiać nawyków mechanicznego rozwiązywania algorytmów i gromadzenia wyników obliczeń - studenci osiągają lepsze wyniki, jeśli otrzymują stałą pomoc ze strony nauczyciela.