Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 63) Wymiana jest procesem, w którym uczestniczą co najmniej dwie strony, z których jedna otrzymuje pożądany przez nią produkt oferując w zamian pewien ekwiwalent. Aby wymiana mogła nastąpić, muszą być spełnione warunki: 1. Muszą występować co najmniej dwie strony. 2. Każda ze stron musi mieć coś, co dla drugiej mogłoby mieć pewną wartość. 3. Każda ze stron musi być w stanie komunikować się z drugą i w określonej sytuacjii przekazać obiekt wymiany. 4. Każda ze stron może ofertę przyjąć lub odrzucić. 5. Każda ze stron musi być przekonana, że jest stosowne lub pożądane, wejść w kontakt z drugą stroną.
Szczególnym przypadkiem wymiany jest transakcja kupna - sprzedaży, w której specyficznym ekwiwalentem dobra oferowanego przez jedną stronę jest pieniądz.
(cytat, str. 8) Wymiana jest aktem otrzymania pożądanego produktu od innej osoby przez zaoferowanie czegoś w zamian. Pojęcie wymiany stanowi podstawę marketingu. Aby mogła zaistnieć wymiana, musi być spełnionych pięć warunków: 1) muszą być przynajmniej dwie strony 2) każda ze stron posiada coś, co stanowi wartość dla drugiej strony 3) każda ze stron potrafi się porozumieć i jest w stanie dostarczyć produkt 4) każda ze stron ma możliwość przyjęcia bądź odrzucenia oferty 5) każda ze stron wierzy, że jest rzeczą właściwą i wskazaną utrzymywanie kontaktów z drugą stroną.
(parafraza, str. ) Strategie służące znajdowaniu preferencji drugiej strony, które umożliwiają tworzenie wymian : 1. Budowanie zaufania i dzielenie się informacjami 2. Zadawanie wielu pytań 3. Udzielanie informacji 4. Równoczesne składanie wielu złożonych ofert 5. Szukanie porozumień pougodowych
Słowa kluczowe:strategia, wymiana Komentarze i źródła pierwotne: Opis dotyczy krzywej, która powstanie po uszeregowaniu produktów na osi X wg. malejącej popularności, a na osi Y oznaczy się popyt na dane dobro.
(cytat, str. 138) Za kierowanie procesem wymiany powinna odpowiadać jedna osoba, bezpośrednio podlegająca zarządowi lub dyrektorowi. Zwykle jest nią szef jakości. Pierwszym, stojącym przed nim zadaniem jest przygotowanie, jeśli jest to stosowne, ogłoszenia o zagrożeniu, celem ostrzeżenia wszystkich osób narażonych na ryzyko. Ogłoszenie takie należy przesłać do indywidualnych klientów (jeśli można ich zidentyfikować), do punktów serwisowych, do dystrybutorów, a czasem trzeba zaangażować media informacji masowej. Ogłoszenie powinno zawierać informacje wystarczająco opisujące charakter zagrożenia oraz środki ostrożności, jakie należy podjąć. Należy dołączyć instrukcje, jak zwracać wadliwe egzemplarze, najlepiej dołączając kartę z przedpłatą przesyłki. Tą drogą można zwracać małe egzemplarze, podczas gdy duże, lub produkty, które będą modyfikowane w miejscu eksploatacji, należy zatrzymać do czasu zakończenia przygotowań.
(cytat, str. 268) Przeprojektowanie celem wymiany prowadzi do bardziej różniących się modyfikacji w systemie. Zmienia się wymagania dotyczące przyłączeń. Nowo powstała płyta musi teraz spełniać nowy zestaw wymagań dotyczących przyłączeń. Jeśli nowa płyta nie spełnia zasady wymienności, to istniejący dotychczas typ i nowa płyta będą rozwijane oddzielnie. Nowa płyta nie może zastąpić starej, trzeba więc przypisać nowej płycie oddzielny numer.
(cytat, str. 268) Technologie otoczek ( wrapper thnologies): Narzędzia programowe pozwalające systemom odziedziczonym wymieniać dane z bardziej popularnymi platformami informatycznymi, takimi jak komputery osobiste w systemie Windows. Wiele z tych technologii używa protonu internetowego jako pośrednika.
(cytat, str. 16) Wartość wymienna - reprezentowana przez cenę, czyli sumę wartości rzeczy, które można uzyskać za daną rzecz w drodze wymiany. Wartość wymienna rzeczy podlega naturalnym wahaniom w zależności od miejsca położenia w czasoprzestrzeni.
(cytat, str. 69) Dyskusja ma znaczenie: powoduje zmiany w podejściu, informuje, tworzy forum dla wyrażania opinii i przekazuje podstawową wiedzę niezbędną do podjęcia decyzji.
(cytat, str. 9) Przedmiotem wymiany na rynku turystycznym są: - dobra i usługi, dla których czynnikiem popytotwórczym jest wyłącznie turystyka (np. przejazdy, noclegi), - dobra i usługi, których zakup wiąże się z uprawianiem turystyki, ale które stanowią jedynie pewną substytucję konsumpcji w innych okresach i w innym miejscu (np. obuwie, ubiór), - dobra i usługi, które zaspokajają potrzeby występujące zarówno u turystów, jak i osób niebędących turystami (np. ochrona zdrowia).
(cytat, str. 18) Wymiana jest aktem uzyskiwania pożądanego produktu w zamian za inną wartość.
Słowa kluczowe:wymiana Komentarze i źródła pierwotne: *Bosenberg D., Metzen H., "Le Lean Management" (tłum. z jęz. niem.) EO Paris 1995
(parafraza, str. 18) Chcąc dokonać wymiany należy spełnić cztery warunki: - w wymianie powinny brać udział co najmniej dwie osoby - obie strony powinny mieć coś wartościowego do zaoferowania - strony powinny dobrowolnie pozbyć się danej wartości w celu otrzymania innej - wymiana powinna zadowalać obie strony
Słowa kluczowe:wymiana Komentarze i źródła pierwotne: Hamel G., Prahalad C., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1998.