Cytaty i parafrazy dla: dyferencja (0 - 3 z 3)
Altkorn J.,
Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002
- Najczęściej stosowanym sposobem pomiaru i oceny wizerunku firmy jest technika dyferencjału semantycznego (systematycznego profilu). Dyferencjał ten składa się z wielu dwubiegowych, zwykle siedmiostopniowych skal pomiaru, opisanych za pomocą przymiotników charakteryzujących stany przeciwstawne.
(Altkorn J. 2002, s. 56)
- Użycie dyferencjału (w badaniach wizerunku marki) obejmuje:
- Ustalenie cech podlegających ocenie interesariuszy,
- Wybór kryteriów oceny,
- Sprawdzenie dyferencjału przez badanie próbne,
- Przeprowadzenie badań właściwych,
- Rozważenie skuteczności różnych wariantów wizerunku,
- Zaprojektowanie pożądanego wizerunku.
(Altkorn J. 2002, s. 56)
Bartosik-Purgat M.,
Otoczenie kulturowe w biznesie międzynarodowym,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010
- "Dyferencja to strategia polegająca na dostosowaniu działań do odrębności narodowych i regionalnych. Oznacza to, że przedsiębiorstwo prowadzi produkcję i sprzedaż na wielu rynkach zagranicznych, respektując jednocześnie cechy specyficzne każdego z nich."
(Bartosik-Purgat M. 2010, s. 50)