Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: decyzja strategiczna (0 - 11 z 11)
(cytat, str. 24) Podstawę dla decyzji strategicznych stanowią badania strukturalne, odejmujące zbieranie i analizę danych oznaczających się pewną trwałością, a dotyczących sytuacji politycznej, polityki gospodarczej, obowiązujących norm prawnych, form i warunków płatności itp. oraz badania elementów rynku w skali makroekonomicznej, które charakteryzują się, co prawda, większym stopniem zmienności niż zjawiska będące przedmiotem badań strukturalnych, lecz na kształtowanie się których przedsiębiorstwo eksportujące czy importujące nie ma wpływu. Natomiast podstawę dka decyzji taktycznych stanową badania elementów rynku w ujęciu makroekonomicznym oraz elementów polityki marketingowej przedsiębiorstwa, w której sferze występuje znaczna swoboda działania.
(cytat, str. 16) Podejmując decyzje strategiczne warto odwołać się do codziennych, wcześniejszych doświadczeń. Takie połączenie teorii z praktyką okaże się najskuteczniejsze, a okazje nadarzają się przecież co chwila.
(parafraza, str. 227 - 230) Decyzje strategiczne wywierają największy wpływ na efektywność: - kształtowania struktury sektora, - czynników zewnętrznych, - zmieniających się ról dostawców i kanałów dystrybucji, - zmieniających się barier mobilności.
(cytat, str. 11 - 12) Decyzje strategiczne zarządu przedsiębiorstwa dotyczą czterech następujących obszarów: 1) kształtowania rozwoju zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa oraz bieżących posunięć konkurencyjnych (tworzenia podstaw konkurencyjności firmy), 2)określenia nowych kierunków i zakresu wykorzystania zasobów i umiejętności przedsiębiorstwa (kształtowania rozwoju struktury produkcyjno-rynkowej), 3) rozwoju form organizacyjnych przedsiębiorstwa oraz systemów stymulowania działań (zmian organizacyjnych firmy), 4) kształtowania, zgodnie z interesami przedsiębiorstwa, określonych składników otoczenia firmy (kształtowania otoczenia firmy).
(cytat, str. 71) Z punktu widzenia form działalności zagranicznej, jakie przedsiębiorstwo musi wybrać wchodząc na rynki obce, decyzje strategiczne dotyczą wyboru spośród następujących możliwości: eksport pośredni lub bezpośredni, sprzedaż licencji, stworzenie systemu franchisingowego, utworzenie join ventures z partnerem zagranicznym, stworzenie filii zagranicznej, utworzenie za granicą własnego zakładu produkcyjnego.
(cytat, str. 21) Ścisłe kierownictwo jednostek gospodarczych zwykle nie korzysta bezpośrednio z programów ewidencyjno - raportujących czy też arkuszy kalkulacyjnych, gdyż oprogramowanie to nie jest przystosowane do specyficznych warunków, w jakich podejmuje się decyzje strategiczne.
Słowa kluczowe:decyzja strategiczna Komentarze i źródła pierwotne: Głowacki R., Przedsiębiorstwo na rynku, PWE, Warszawa, 1987, s.190.
(cytat, str. 52) Decyzje strategiczne podejmowane są przez zarząd; mają długofalowe skutki, powodują angażowanie wielu zasobów, są związane z dużym ryzykiem.
(cytat, str. 82) Warunkiem uzyskania odpowiednich danych wspomagających decyzje strategiczne jest funkcjonowanie systemów informatycznych gromadzących i przetwarzających dane analityczne. Systemy informatyczne tej klasy stanowią nadbudowę nad systemami niższego poziomu. Kompleksowe systemy informatyczne, które mają wbudowane mechanizmy agregacji danych, wspomagają odpowiedniego czasu użytkownika, aby zebrane dane były zbiorem wystarczającym do podejmowania decyzji.
(cytat, str. 169) Realizacja każdej decyzji strategicznej pozostanie wyłącznie postulatem na papierze, dopóki nie zostanie zapewniony dopływ określonej wielkości środków finansowych. Nieco uogólniając, można powiedzieć, że dopływ i wydatkowanie tych środków jest kolejnym sposobem spojrzenia na całokształt działania firmy. Wyróżnia się dwie płaszczyzny, na podstawie których można, jak sądzimy, charakteryzować przedsiębiorstwo: proces decyzyjny i finanse. Jeśli nałożyć na siebie obie te płaszczyzny, pojawia się możliwość wyjaśnienia ich wzajemnych zależności. W sposób najbardziej syntetyczny ujmuje to znane powszechnie stwierdzenie, że naczelnym zadaniem firmy jest taki rozwój, który będzie gwarantował przewagę na rynku i wzrost jej wartości. Rozwój ten zaś jest możliwy przez osiąganie odpowiedniego zysku.
(cytat, str. 44) Trafne strategiczne decyzje i konsekwentne wdrożenia przy pomocy innowacyjnych metod zarządzania powodują efekt, którym jest w firmie pierwszoplanowość, wysoka ranga wiedzy, inteligencji i umiejętności jej spożytkowania dla rozwiązywania zadań w procesach pracy.
(cytat, str. 29) Decyzje strategiczne odnieść należy przede wszystkim do projektowania i wdrażania systemu niwelowania luki szkoleniowej zatrudnionych w organizacji pracowników, co pogłębia ich wiedzę, a zarazem tworzy lepsze warunki jej efektywnego wykorzystywania.