Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 55) Dla rang wiązanych znajduje zastosowanie test U Manna-Whitneya. Rangi wiązane powstają w przypadku powtarzania się tych samych wartości ocen między różnymi grupami respondentów. Wówczas należy uśrednić te rangi według miejsca ich występowania. W tym celu porządkujemy wszystkie oceny z obydwu prób i przypisujemy im rangi w porządku rosnącym. Jeśli jakieś wartości ocen w uporządkowanym szeregu powtarzają się między poszczególnymi seriami, to przypisujemy im rangi uśrednione według miejsca powtórzeń. Następnie rangi sumuj się oddzielnie dla poszczególnych prób i oblicza się statystykę U, gdzie S jest mniejszą z sum rang, a n jest liczebnością próby, której sumę rang uwzględniono.
(cytat, str. 34) Test reklamy, podobnie jak badani atestujące, nie zasługują na miano podstawowej techniki badawczej. Stanowią one również komplikacje innych podstawowych technik badawczych (wywiad, ankieta, eksperyment), jednak ich swoistość nie budzi najmniejszych wątpliwości. O swoistości tej decyduje przede wszystkim przedmiot badania, którym jest reklama. Wspólnym celem całej grupy testów reklamy jest stworzenie warunków służących maksymalizacji skuteczności działań reklamowych. W skład tej grupy wchodzą następujące badania: a) ukierunkowane badanie segmentów rynkowych, do których dana reklama ma docierać, b) test prognostyczny skuteczności reklamy (pre – test), c) pogłębiony test semantyczny reklamy, d) test skuteczności reklamy (In between – test i post – test), e) test rangujący reklamy.
(parafraza, str. 104 - 122) Zbadanie własności testu Shapiro-Wilka, służącego do weryfikacji hipotezy o zgodności populacji z wielowymiarowym rozkładem normalnym.
(cytat, str. 65) "Trafność testu zachowana jest wtedy, gdy test naprawdę mierzy to, co m mierzyć, a trafność prognostyczna jest tu kluczową miarą. Ocena trafności wymaga monitorowanie pracowników, którzy przechodzili taki test, w celu sprawdzenia, jak trafna okazała się ocena pracownika dokonana na bazie wyników testu względem jego rzeczywistych, późniejszych zachowań."
(cytat, str. 128 - 130) Zasady przeprowadzania testów psychologicznych: 1. Badania psychologiczne powinny być przeprowadzane z najwyższą uwagą, ostrożnością i delikatnością. 2. Badania psychologiczne winno być logicznie związane z określonym elementem polityki kadrowej. 3. Badania psychologiczne powinny być przeprowadzone przy użyciu najbardziej odpowiednich metod. 4. Badanie psychologiczne kadry pracowniczej nie powinno być przeprowadzane przy osobie z zewnątrz 5. Diagnoza powinna być tak sformułowana, by nie budziła zastrzeżeń pracowników.
(cytat, str. 102) Test (selekcyjny) to mechanizm mający mierzyć - poprzez odpowiedzi pisemne lub ćwiczenia symulacyjne - poszczególne określone cechy pracownika, jak np. zdolności manualne.
(cytat, str. 33) Celem testów sprawdzających zdolności i możliwości ludzi jest ocena przydatności danej osoby do wykonywania określonej pracy lub określonego zadania związanego z konkretnym stanowiskiem, np. umiejętności pracy biurowej, liczenia albo talentów mechanicznych. Testy powinny być odpowiednio wartościowane i przeprowadzane przez ekspertów.