Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: model komunikacyjny (0 - 2 z 2)
(cytat, str. 20) Model komunikacyjny ma bardzo szerokie zastosowanie, również w innych dziedzinach. W reklamie obejmuje wszystkich aktorów, czyli uczestników procesu i narzędzia komunikacji, tj. nadawców (firmy poprzez agencje lub swoje działy marketingowe), odbiorców, tj. konsumentów i otoczenie firmy oraz komunikat (czyli przesłanie reklamowe) nadawane za pomocą określonych metod, kanałów, środków i kodu. Model komunikacyjny to również doskonałe - acz teoretyczne - odzwierciedlenie procesu, który powinien mieć miejsce w trakcie powierzania agencji briefu kreatywnego oraz dalszej pracy nad nim podczas tworzenia wizji kampanii.
(cytat, str. 104) Proces komunikacji często przedstawia się jako obieg okrężny, gdyż umożliwia obustronną komunikację między nadawcą i odbiorcą przekazu. W roku 1948 Shannon i Weaver opisali podstawowy schemat komunikacji, w 1953 roku zaś Schramm go udoskonalił. Model ten nazywany jest powszechnie pętlą komunikacyjną (communication loop). Jego podstawowymi składnikami są: - nadawca, który stara się przekazać informację, idee, postawy i pragnienia; - odbiorca, który stara się zrozumieć przekaz, jego znaczenie i cel, oraz podejmuje decyzje, jak nań zareagować. Model umożliwia odpowiedź na pięć pytań: (1) kto nadaje komunikat, (2) co przekazuje, (3) jakim kanałem, (4) komu, (5) z jakim skutkiem?