Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 19) "Reklamodawca przygotowuje brief reklamowy, czyli streszczenie koncepcji reklamy. Brief to formularz zawierający wytyczne do pracy agencji reklamowej."
Słowa kluczowe:brief Komentarze i źródła pierwotne: prof. dr hab. Aniela Styś, prof. dr hab. Stanisław Styś - Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Instytut Marketingu
(cytat, str. 20) Model komunikacyjny ma bardzo szerokie zastosowanie, również w innych dziedzinach. W reklamie obejmuje wszystkich aktorów, czyli uczestników procesu i narzędzia komunikacji, tj. nadawców (firmy poprzez agencje lub swoje działy marketingowe), odbiorców, tj. konsumentów i otoczenie firmy oraz komunikat (czyli przesłanie reklamowe) nadawane za pomocą określonych metod, kanałów, środków i kodu. Model komunikacyjny to również doskonałe - acz teoretyczne - odzwierciedlenie procesu, który powinien mieć miejsce w trakcie powierzania agencji briefu kreatywnego oraz dalszej pracy nad nim podczas tworzenia wizji kampanii.
(cytat, str. 20) Brief kreatywny to inaczej dokument zlecenia z wizją marketingową. Powinien od pochodzić od zleceniodawcy kampanii, czyli firmy, organizacji, agencji rządowej itp. Zapis briefu może być rezultatem wspólnych ustaleń zleceniodawcy i agencji, choć w praktyce zdarza się (zwłaszcza w Polsce), że brief jest wyrażany ustnie lub tworzony ex-post dla celów dokumentacji.
(cytat, str. 243) Dział marketingu, jeśli współpracuje z kilkoma agencjami, powinien koordynować wszystkie działania, aby były one spójne i prowadziły do realizacji zadań. Również współpraca przedsiębiorstwa z agencją powinna opierać się na zasadzie wygrany-wygrany. Obowiązkiem działu marketingu jest właściwe przygotowanie briefu. Jest to syntetycznie napisany dokument, w którym dział marketingu formułuje oczekiwania wobec kampanii, podaje cele, jakie mają być osiągnięte, podstawowe informacje o produktach, segmentach, a także inne wytyczne dla agencji. Przemyślany, dobrze przygotowany brief jest podstawą przygotowania koncepcji reklamy przez agencje.
(cytat, str. 97) Briefing zespołowy jest systemem regularnych spotkań, w czasie których są przekazywane informacje zarządu do wszystkich pracowników firmy.
(cytat, str. 201) " Wielu zachodnich przedsiębiorstwach prowadzi się w ramach tego typu aktywności tzw. briefing zespołowy, będący systemem regularnych spotkań, w trakcie których są przekazywane wszystkim pracownikom przedsiębiorstwa informacje zarządu"