Cytaty i parafrazy dla: zasady dzia��ania firmy (0 - 3 z 3)
Wajda A.,
Podstawy nauki o zarządzaniu organizacjami,
Difin, Warszawa 2003
- H. Fayol największą wagę przywiązywał do 14 własnych, przez siebie na podstawie badań i doświadczeń wypracowanych zasad. A oto one w ujęciu skrótowym:
1. Podział pracy.
2. Autorytet.
3. Dyscyplina.
4. Jednolitość rozkazodastwa.
5. Jednolitość kierownictwa.
6. Podporządkowanie interesu osobistego interesowi ogółu.
7. Wynagrodzenie.
8. Centralizacja
9. Hierarchia.
10. Ład.
11. Ludzkie traktowanie pracowników.
12. Stabilizacja personelu.
13. Inicjatywa.
14. Zgrania personelu (harmonia).
(Wajda A. 2003, s. 24-25)
Clutterbuck D.,
Równowaga między życiem zawodowym a osobistym,
Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005
- Przejście od procesu formułowania zasad działania w sprawie równowagi między życiem zawodowym a osobistym do ich praktycznego wykorzystania wymaga stworzenia przyjaznej kultury oraz wspierającej ją infrastruktury. Obejmuje ona zwykle:
- procesy zapewniające bardziej efektywną organizację i reorganizację pracy, by się lepiej dostosowywała do priorytetów zarówno firmy jak i pracownika,
- wsparcie techniczne,
- gruntowny przegląd systemów zarządzania zasobami ludzkimi gwarantujący, że nie będą one sprzyjały zachowaniom i praktykom szkodzącym równowadze między życiem zawodowym a osobistym.
(Clutterbuck D. 2005, s. 136-137)
Wierzbicki K.,
Zarządzanie firmą u progu XXI wieku,
Centrum Szkoleniowo-Wydawnicze KWANTUM Sp. z o. o., Warszawa 1999
- "Zasady prawidłowego działania firmy, zmodyfikowane i dostosowane do potrzeb i warunków polskich:
1. Sformułowanie na piśmie głównego celu firmy.
2. Skoncentrowanie sił i środków na realizacji głównego celu.
3. Jasne określenie zadań i kompetencji dla każdego stanowiska pracy.
4. Ustalenie zasad funkcjonowania danej organizacji jako całości i poszczególnych jednostek składowych oraz ciągłe jej dostosowywanie do aktualnych potrzeb i wymogów otoczenia.
5. Unikanie podwójnego zwierzchnictwa.
6. Określenie zasad wynagrodzenia i awansowania tak, aby nastąpiła integracja celów poszczególnych pracowników z celami firmy.
7. Dokonanie decentralizacji decyzji i centralizacji kontroli.
8. Stworzenie możliwości rozwoju pracowników firmy.
9. Wyznaczenie i przygotowanie następców kierowników wszystkich szczebli."
(Wierzbicki K. 1999, s. 112)