Encyklopedia Zarządzania :: zasady dzia��ania firmy
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: zasady dzia��ania firmy (0 - 3 z 3)
(cytat, str. 24 - 25) H. Fayol największą wagę przywiązywał do 14 własnych, przez siebie na podstawie badań i doświadczeń wypracowanych zasad. A oto one w ujęciu skrótowym: 1. Podział pracy. 2. Autorytet. 3. Dyscyplina. 4. Jednolitość rozkazodastwa. 5. Jednolitość kierownictwa. 6. Podporządkowanie interesu osobistego interesowi ogółu. 7. Wynagrodzenie. 8. Centralizacja 9. Hierarchia. 10. Ład. 11. Ludzkie traktowanie pracowników. 12. Stabilizacja personelu. 13. Inicjatywa. 14. Zgrania personelu (harmonia).
(cytat, str. 136 - 137) Przejście od procesu formułowania zasad działania w sprawie równowagi między życiem zawodowym a osobistym do ich praktycznego wykorzystania wymaga stworzenia przyjaznej kultury oraz wspierającej ją infrastruktury. Obejmuje ona zwykle: - procesy zapewniające bardziej efektywną organizację i reorganizację pracy, by się lepiej dostosowywała do priorytetów zarówno firmy jak i pracownika, - wsparcie techniczne, - gruntowny przegląd systemów zarządzania zasobami ludzkimi gwarantujący, że nie będą one sprzyjały zachowaniom i praktykom szkodzącym równowadze między życiem zawodowym a osobistym.
(cytat, str. 112) "Zasady prawidłowego działania firmy, zmodyfikowane i dostosowane do potrzeb i warunków polskich: 1. Sformułowanie na piśmie głównego celu firmy. 2. Skoncentrowanie sił i środków na realizacji głównego celu. 3. Jasne określenie zadań i kompetencji dla każdego stanowiska pracy. 4. Ustalenie zasad funkcjonowania danej organizacji jako całości i poszczególnych jednostek składowych oraz ciągłe jej dostosowywanie do aktualnych potrzeb i wymogów otoczenia. 5. Unikanie podwójnego zwierzchnictwa. 6. Określenie zasad wynagrodzenia i awansowania tak, aby nastąpiła integracja celów poszczególnych pracowników z celami firmy. 7. Dokonanie decentralizacji decyzji i centralizacji kontroli. 8. Stworzenie możliwości rozwoju pracowników firmy. 9. Wyznaczenie i przygotowanie następców kierowników wszystkich szczebli."