Cytaty i parafrazy dla: marka rodzinna (0 - 4 z 4)
Mruk H.,
Marketing,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012
- W zależności od przyjętego celu oraz strategii, przedsiębiorstwa mogą stosować różne rodzaje marek:
- marka indywidualna - każdy produkt oferowany przez przedsiębiorstwo ma własną markę,
- marka rodzinna – wszystkie produkty są oferowane pod marką przedsiębiorstwa,
- marka łączona (parasolowa, kombinowana) – powiązanie silnych stron marki indywidualnej oraz rodzinnej. Osobnym przypadkiem są marki handlowe nazywane także markami pośredników, prywatnymi, detalistów. W tym wypadku sieci handlowe sprzedają produkty pod taką samą marką jak nazwa sieci.
(Mruk H. 2012, s. 169-171)
Zboralski M.,
Nazwy firm i produktów,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000
- Postawa wobec marki (brand attitude) - względnie trwała struktura opinii, wyobrażeń i odczuć, w których wyraża się poznawczo-emocjonalno-wolicjo-nalny stosunek klienta do danej marki. Jest reakcją na wizerunek, a pośrednio na wartość marki, i kształtuje zachowania nabywczo-konsumpcyjne, m.in. lojalność wobec marki (brand loyalty).
(Zboralski M. 2000, s. 266)
Urbanek G.,
Kosińska E. (red.),
Zarządzanie marką,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- Strategia marki rodzinnej jest najbardziej efektywna wówczas, gdy wszystkie produkty firmy są podobnej jakości i podobnej cenie w porównaniu z ofertą konkurentów w tych samych kategoriach produktów.(...) Dzięki temu można uzyskać znaczne oszczędności na kosztach reklamy - reklamowanie jednego produktu firmy stanowi promocję również innych występujących pod tą samą nazwą. Stosowanie tej strategii ułatwia również wprowadzenie nowego produktu na rynek.
(Urbanek G. 2002, s. 27-28)
- Marka dająca wsparcie nowemu produktowi staje się marką matką (parent brand). Jesli dzięki wsparciu marki matki na rynek wprowadzono większą liczbę produktów, a więc zrealizowano wiele poszerzeń marki, nazywana jest ona marką rodzinną (family brand.
(Kłeczek R., Kall J., Sagan A. 2006, s. 178)