Cytaty i parafrazy dla: jako���� marki (0 - 4 z 4)
Sławińska M. (red.),
Kompendium wiedzy o handlu,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
- Jakość - Suma cech produktu lub usługi decydująca o zdolności danego wyrobu do zaspokojenia określonych potrzeb.
(Sławińska M. (red.) 2008, s. 240)
Dębski M.,
Kreowanie silnej marki,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009
- Postrzegana jakość jest to ocena, której dokonuje klient i która dotyczy jakości produktu. Postrzegana jakość różni się od innych koncepcji jakości, np. jakości rzeczywistej. Nie jest to wielkość obiektywna, gdyż zależy od osobistych osądów konsumenta i bardzo często nie jest oparta na rzeczywistej wiedzy.
(Dębski M. 2009, s. 39)
Urbanek G.,
Kosińska E. (red.),
Zarządzanie marką,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2002
- Postrzegana jakość marki jest niematerialnym, ogólnym odczuciem na temat marki. Jest to raczej pojęcie abstrakcyjne niż konkretny atrybut marki. Niemniej u podstaw tego odczucia leżą pewne charakterystyki przypisane marce, których identyfikacja i pomiar mogą ułatwić zrozumienie postrzeganej jakości.
(Urbanek G. 2002, s. 46)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- W dzisiejszych warunkach ostrej konkurencji producenci nie mogą pozwolić sobie na produkowanie wyrobów złej jakości. Dopiero wyraźna dla konsumentów różnica w jakości wyrobów może na nich oddziaływać. (…) ocena produktu często jest oparta na uprzednich doświadczeniach z firmą wytwórcy lub sprzedawcy. Zatem rośnie rola jakości postrzeganej. Może ona wpływać na satysfakcję klienta, intencje zakupowe, wartość dla klienta.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 107-108)