Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: wizerunek marki (0 - 16 z 16)
(cytat, str. 77) Wizerunek marki można zidentyfikować jako zestaw wyobrażeń, które są reakcją konsumentów na markę. Natomiast wizerunek przedsiębiorstwa jest to kompozycja osobowości przedsiębiorstwa, wyrastająca z jego filozofii, strategii, stylu kierowania, reputacji oraz zachowania się pracowników i innych przedstawicieli firmy. Jest to projekcja osobowości firmy, którą ludzie postrzegają, z którą się identyfikują i wobec której wyrażają własne opinie i odczucia.
(cytat, str. 98 - 102) Wykorzystanie wizerunku kraju i marki w budowie strategii. Wizerunek kraju może być skutkiem występowania efektu halo lub może powstać jako konstrukcja sumaryczna. (...) Model halo, pociąga za sobą dwie poważne implikacje dla kształtowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Po pierwsze, klienci dokonują oceny produktów na podstawie wizerunku kraju ich pochodzenia. Po drugie, wizerunek kraju wpływa na konsumencką ocenę poszczególnych atrybutów produktów. Również wizerunek kraju jako wynik oddziaływania efektu halo bezpośrednio wypływa na przekonania konsumentów na temat atrybutów produktów i pośrednio na całkowitą ich ocenę. Teoria sumaryczna zakłada natomiast, że konsumenci kodują i agregują informacje na temat produktów. Oznacza to, że analizując określony produkt, nie biorą pod uwagę wszystkich jego cech, lecz posługują się pewnymi uproszczeniami. Ułatwia to zapamiętywanie i przetwarzanie informacji. (...) Wizerunek danego kraju bezpośrednio wpływa na konsumencką ocenę każdego kolejnego produktu pochodzącego z tego kraju. Należy zwrócić uwagę, że wizerunek kraju nie oddziałuje pośrednio na wizerunek każdego kolejnego produktu z danego kraju. (...) Opisane mechanizmy opisujące relację miedzy wizerunkiem kraju a wizerunkiem marki niosą ze sobą implikacje strategiczne dla przedsiębiorstw. Strategia marketingowa oparta na wizerunku kraju może zwiększać dochody w krótkim czasie i jest zdecydowanie mniej kosztowna i czasochłonna niż strategia marki. W dłuższym okresie może jednak prowadzić do utraty przewagi konkurencyjnej. Z tego powodu duże przedsiębiorstwa, które zdobyły silną pozycję rynkową, koncentrują się w znacznie większym stopniu na budowaniu wizerunku marki niż budowaniu wizerunku kraju pochodzenia.
(cytat, str. 25) Istotnym czynnikiem właściwego doboru kotwic identyfikacji jest zatem: - przeanalizowanie i zdefiniowanie misji przedsiębiorstwa, - określenie jego mocnych i słabych stron oraz - rozważenie implikacji docelowego marketingu.
(cytat, str. 48) Badania wizerunku firmy spełniają kilka wzajemnie powiązanych celów. Są to: - Uszanowanie własnego wizerunku - Porównanie własnego wizerunku z wizerunkiem innych firm, a zwłaszcza bliskich konkurentów, - Stopień opanowania własnych kompetencji w ocenie różnych grup interesariuszy firmy - Zidentyfikowanie własnego potencjału współpracy z potencjalnymi rozważanych kooperantów - Określenie dynamiki własnej pozycji konkurencyjnej na tle pozycji konkurentów - Stworzenie ni przesłanek do działań doskonalących działalność firmy.
(parafraza, str. 27 - 34) Najczęściej spotykane przypadki (wzorce) wg kombinacji cech wyróżniających przedsiębiorstwa: - Wzorzec cena jakość - Wzorzec stosunku do czasu - Wzorzec obszaru pochodzenia firmy - Wzorzec szybkości obsługi - Wzorzec zaufania
(cytat, str. 99) Wizerunek marki to obraz tożsamości marki w świadomości konsumenta, zbiór przekonań o jej atrybutach i skojarzeniach. Jest to sposób, w jaki dana marka jest postrzegana przez jej rzeczywistych i potencjalnych nabywców.
(cytat, str. 16) Analizując zakres terminu wizerunek w odniesieniu do firmy, należy pamiętać, że jest on różnie pojmowany. Najczęściej używa się trzech różnych terminów: - wizerunek branży, - wizerunek firmy, - wizerunek marki. Kolejność przedstawiania tych terminów wskazuje jednocześnie na ich zakres. o najszerszym zakresie można mówić w odniesieniu do wizerunku branży, który oznacza łączny obraz firm, organizacji i instytucji działających w danej branży.
(cytat, str. 16 - 17) Wśród praktyków marketingu spotykamy nawet dwa odrębne terminy obejmujące wzajemne relacje pomiędzy wizerunkiem firmy i marki: - wizerunek zintegrowany oraz - wizerunek izolowany. Terminem wizerunek zintegrowany określa się sytuację, w której firma świadomie integruje wizerunek firmy i marki. Warunkiem jest tutaj sprzedaż produktów lub usług pod nazwa firmy, bez oznaczania ich odrębna marką. Wizerunek izolowany oznacza natomiast sytuację, w której firma tworzy marki lub markę dla swoich produktów, podejmując działania marketingowe ukierunkowane na tworzenie wizerunku marki. Wizerunek firmy tworzony jest odrębnie, a niejednokrotnie firmy nie są nawet zainteresowane tym, żeby klient utożsamiał markę z dana firmą.(...)Wizerunek marki, podobnie jak wizerunek firmy, jest istotnym elementem procesu wyboru towaru lub usług oferowanych na rynku.
(cytat, str. 60) Wizerunek marki ma również silny, niewerbalny składnik. Unikalne symbole przez długi czas kojarzone są automatycznie wydobywane z pamięci w momencie zobaczenia marki.
(cytat, str. 92) Pozytywny wizerunek marki powinien zapewnić jej większe marże i niższą popytową elastyczność na wzrost ceny. Konsument, którego cechuje silna, pozytywna ostawa wobec marki, będzie bardziej skłonny do jej poszukiwania na rynku i do zapłacenia wyższej ceny.
(cytat, str. 15) Wizerunek marki, rozumiany jako znaczenie marki dla nabywców, to drugie- obok świadomości marki- źródło jej siły. Marki silne to marki cieszące się zarówno wysokim wskaźnikiem świadomości, jak i silnym, korzystnym i wyjątkowym wizerunkiem. Wizerunek marki powstaje w wyniku skojarzeń odwołujących się do: -sytuacji zakupu lub użycia, -typu użytkownika, -cech produktu, -korzyści funkcjonalnych, -korzyści związanych z doświadczeniami towarzyszącymi używaniu marki, -korzyści symbolicznych, -osobowości marki.
(parafraza, str. 37 - 61) Techniki pomiaru wizerunku marki- badania jakościowe: 1)technika swobodnych skojarzeń, 2)technika wolnych list i analiza dziedziny w badaniach wizerunku marki, 3)analiza struktury wizerunku marki, 4)techniki drabinowe w badaniach wizerunku marki.
(parafraza, str. 63 - 115) Techniki pomiaru wizerunku marki- badania ilościowe: 1)techniki pomiaru poszczególnych wymiarów wizerunku marki w badaniach ilościowych, 2)mapy percepcji i analizy struktury kategorii produktu, 3)konstruowanie map percepcji, 4)skala dyferencjału sematycznego w badaniach wizerunku marki, 5)inne metody budowy map percepcji i map preferancji, 6)ślepe testy.
(cytat, str. 19) (…)jeśli firma i jej marki nie istnieją w Internecie, to nie istnieją w ogóle. (…) serwis internetowy przedsiębiorstwa może być platformą sprzedaży produktów. Jest także jednym z instrumentów kreowania wizerunku marki, ułatwia komunikację marketingową oraz budowanie opartych na lojalności relacji z nabywcami. Oprócz tego umożliwia monitorowanie poziomu zadowolenia nabywców (…) wykorzystując narzędzia interaktywnej komunikacji marketingowej – chaty, fora firmowe, itp.