Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: pozycjonowanie marki (0 - 5 z 5)
(cytat, str. 174) Pozycjonowanie marki jest związane z procesem działań marketingowych, których celem jest zajęcie określonego miejsca w umysłach konsumentów. Wychodząc od klienta, od segmentów rynkowych, przedsiębiorstwo powinno zaplanować program pozycjonowania marki. Oznacza to, że tak trzeba dobrać korzyści oraz wartości, które będą komunikowane na rynku, aby były one zgodne z oczekiwaniami konsumenta.
(cytat, str. 102) Zdolność marki do wyróżniania przedsiębiorstwa nie jest jednak w przypadku wszystkich firm taka sama. Zależy ona od wielu czynników, z których najistotniejszymi są strategia marki, jej zakorzenienie w tożsamości przedsiębiorstwa, unikalne pozycjonowanie oraz sposób prezentacji.
(cytat, str. 129) Najczęstszym sposobem pozycjonowania marki jest jej skojarzenie z atrybutem bądź charakterystyką produktu. Stworzenie takiego skojarzenia działa efektywnie ponieważ może być ono bezpośrednio przełożone na powód do dokonania zakupu. W różnych kategoriach produktów poszczególne marki mogą być kojarzone z różnymi atrybutami.
(cytat, str. 131) Pozycja marki to sposób postrzegania marki przez nabywców w odniesieniu do innych marek. Pozycjonowanie lub strategia pozycjonowania to proces decyzyjny mający na celu uzyskanie pożądanego (docelowego) wizerunku danej marki, a więc ukształtowanie pożądanych, docelowych skojarzeń. W rezultacie tego procesu marka powinna zająć wyróżnione i wartościowe miejsce w umysłach nabywców docelowych. Pozycjonowanie marki polega na określeniu: -rynku docelowego (grupy docelowej, -punktów parytetu, -punktów wyróżnienia.
(parafraza, str. 22 - 24) Wyznaczenie punktów wyróżnienia i punktów parytetów stanowi podstawę pozycjonowania marki. Punkty wyróżnienia mogą być związane z dowolnym wymiarem wizerunku marki. Nie zwiększają one siły marki, jeśli dla nabywców nie jest jasne, do jakiej kategorii produktu marka należy. Menedżerowie wyznaczający punkty wyróżnienia muszą pamiętać, że: -skojarzenie zapewniające marce wyróżnienie w jednej kategorii produktu nie musi zapewniać wyróżnienia w innej, -skojarzenie zapewwniające marce wyróżnienie teraz nie musi zapewniać wyróżnienia w przyszłości. Od decyzji o tym, w jakiej kategorii produktów marka będzie konkurować, zależą decyzje dotyczące punktów parytetu. Menedżerowie, którzy je wyznaczają, również muszą brać pod uwagę dwie kwestie: -struktura kategorii produktu to struktura postrzegana przez nabywców, a nie struktura określana przez menedźerów, -struktura kategorii produktu może się zmieniać w czasie.