Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 135) Zmiana istniejących skojarzeń, czyli repozycjonowanie marki, jest zadaniem bardzo trudnym. Najmniej problemów występuje wówczas, gdy zmiany nie są sprzeczne z dotychczasowym wizerunkiem marki. W przeciwnym razie pojawiają się dwa poważne problemy. Po pierwsze istniejące skojarzenia mogą zagłuszyć nowe. Po drugie, można stracić istotny segment rynku, do którego przemawiały pierwotne skojarzenia.
(parafraza, str. 20) Nabywcy oceniają skojarzenia, biorąc pod uwagę ich zgodność z motywami zakupu. Istnieje osiem podstwowych motywów zakupu, w tym pięć motywów negatywnych: -usunięcie problemu, -uniknięcie problemu, -niepełna satysfakcja z dotychczasowego sposobu rozwiązania danego problemu, -uniknięcie ambiwalentnej oceny, -normalne wyczerpanie zasobów produktu, i trzy pozytywne motywy: -uzyskanie gratyfikacji zmysłowej, -uzyskanie stymulacji intelektualnej, -uzyskanie aprobaty, uznania, akceptacji ze strony innych.