Cytaty i parafrazy dla: wiarygodno���� (0 - 16 z 16)
Forlicz S.,
Informacja w biznesie,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008
- Jednym z istotnych problemów jest rozpoznanie wiarygodności dostarczyciela informacji, stwierdzenie, czy w czasie przekazywania informacji kłamie on czy nie. Jedną z możliwości zorientowania się, czy dostarczone informacje są w pełni wiarygodne, jest sprawdzenie ich wewnętrznej spójności. Bardzo często informator, który chce nas wprowadzić w błąd, działa pod presją czasu i nie jest w stanie przemyśleć wszystkich aspektów fałszywej informacji. W takim przypadku dość często się zdarza, że poszczególne składniki informacji do siebie nie pasują lub wręcz sobie przeczą.
(Forlicz S. 2008, s. 113)
- Postawa ciała, wykonywane gesty mogą być także istotną wskazówką przy ocenie wiarygodności rozmówcy.
(Forlicz S. 2008, s. 114)
- Na twarzy człowieka odzwierciedlają się jego emocje. Mimika twarzy jest sterowana bardzo wieloma mięśniami, z których niektóre łatwo kontrolować, a niektóre niezmiernie trudno. Dlatego też do oceny wiarygodności rozmówcy obserwuje się te z nich, które bardzo trudno jest zmusić do kontrolowanego chowania. Sprawdzeniu może także podlegać występowania tzw. mikroekspresji lub ekspresji stłumionych.
(Forlicz S. 2008, s. 115)
Karciarz M.,
Informacja w internecie,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010
- Trolling to zabiegi celowego atakowania werbalnego innych osób w celu zaszkodzenia ich wizerunkowi czy wiarygodności.
(Karciarz M. 2010, s. 22)
Jakubowska U. (red.),
Komunikacja między ludźmi,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
- Wiarygodność mówcy można zdefiniować jako wrażenia, jakie powstają w głowach słuchaczy na temat mówcy w danym kontekście i czasie publicznego wystąpienia
(Jakubowska U. (red.) 2007, s. 596)
Bargiel-Matusiewicz K.,
Negocjacje i mediacje,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2010
- Techniki dodające wiarygodności:
- zasada obiektywizmu,
- precyzja,
- wrażenie wolności i niezależności,
- hipnotyczne wzorce językowe.
(Bargiel-Matusiewicz K. 2010, s. 30) Komentarze i źródła pierwotne: Autor rozdziału- R.Borowiecki
Wasilewski L.,
Podstawy zarządzania jakością,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego, Warszawa 1998
- Wiarygodność firmy polega na zdolności spełniania przez nią ustalonych wymagań. Zdolność spełniania wymagań nie jest równoważna z jakością, ale stanowi jeden z jego fundamentalnych wymiarów. Zdolność spełniania wymagań mierzymy prawdopodobieństwem występowania niezgodności w procesach, zidentyfikowanych w "raportach niezgodności", przy czym w pomiarach niezgodności główny udział mają pomiary techniczne cech i właściwości produktów i procesów.
(Wasilewski L. 1998, s. 24)
Gobillot E.,
Przywództwo przez integrację. Budowanie sprawnych organizacji dla ludzi, osiąganie efektywności i zysku.,
Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2008
- W warunkach gospodarki opartej na zasobach ludzkich skuteczni przywódcy mają autorytet moralny, dzięki któremu mogą kreować obowiązki społeczne poprzez relacje. One z kolei stają się podstawą więzi niezbędnych dla powstawania społeczności w ramach tej gospodarki. Dlatego też, by budować społeczności tworzące wartość, przywódcy-integratorzy muszą dysponować rezerwami wiarygodności. To one dają im możliwość budowania efektywnych powiązań. Właśnie tę wiarygodność nazywam wpływem.
(Gobillot E. 2008, s. 98)
Tracy B.,
Skuteczne metody sprzedaży,
Muza, Warszawa 2000
- Musisz być wiarygodny, żeby ktokolwiek chciał cię wysłuchać, ale musisz być wyjątkowo wiarygodny i godny zaufania, żeby ktoś chciał podjąć ryzyko i coś od Ciebie kupić.
(Tracy B. 2000, s. 154)
Karwat M.,
Sztuka manipulacji politycznej,
Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2001
- Różnica pomiędzy wiarygodnością "obiektywną" a "subiektywną": ta pierwsza oparta jest na reprezentatywności i służebności przedstawiciela lub pretendenta, weryfikowanej jednak i poddanej społecznej kontroli. Ta druga natomiast opiera się na pozytywnym uprzedzeniu,zaufaniu na kredyt, wyrosłym z poczucia bliskości, atrakcyjności,wspólnoty itp.
(Karwat M. 2001, s. 62)
Stępień B. (red.),
Transakcje handlu zagranicznego,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
- Chcąc samemu dokonać oceny wiarygodności potencjalnego partnera, można skorzystać z wielu źródeł informacji. Wśród najważniejszych można wymienić:
-roczny raport przedsiębiorstwa;
-księgi adresowe;
-informacje z baz danych instytucji rządowych i administracyjnych.
(Stępień B. (red.) 2004, s. 67)
Martinet B.,
Marti Y.,
Wywiad gospodarczy,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999
- Źródła informacji:
- w pełni wiarygodne - informacje praktycznie zawsze prawdziwe
- wiarygodne - obarczone ryzykiem wystąpienia błędu lub subiektywizmu
- mało wiarygodne
- podejrzane i subiektywne - plotki, pogłoski
(Martinet B., Marti Y. 1999, s. 75)
Niestrój R.,
Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002
- (Hołda)
Informacje finansowe pierwotnie tworzone przez kierownictwo jednostki gospodarczej mają z natury charakter niewiarygodny. Dzięki badaniu sprawozdań finansowych przez biegłego rewidenta dokonywana jest atestacja danych ekonomicznych i zweryfikowane sprawozdanie finansowe może być podstawą racjonalnych decyzji.
(Niestrój R. 2002, s. 265)
Rybak M. (red.),
Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie,
Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1998
- Wiarygodność oznacza, iż dana metoda nie powinna podlegać wpływom zbyt dużej ilości czynników losowych, a rezultaty jej wielokrotnego zastosowania do oceny tej samej osoby powinny być zbieżne.
(Rybak M. (red.) 1998, s. 99)
Myszewski J.,
Zarządzanie zmiennością. Systemowe spojrzenie na metody statystyczne w zarządzaniu jakością,
Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "ORGMASZ", Warszawa 1998
- Wiarygodność jak i przewidywalność są kategoriami probabilistycznymi wyrażają (odpowiednio) prawdopodobieństwa, że:
- "stan deklarowany jest zgodny ze stanem rzeczywistym";
- "stan przewidywany w przyszłości będzie zgodny ze stanem wówczas osiągniętym".
(Myszewski J. 1998, s. 70)
- Wiarygodność wyników analizy statystycznej opiera się między innymi na założeniu, że dane użyte do analizy są prawdziwe - charakteryzują stany, które wystąpiły i z częstościami reprezentowanymi przez te dane.
(Myszewski J. 1998, s. 110)