Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: inicjowanie projektu (0 - 3 z 3)
(cytat, str. 22) Inicjowanie projektu (IP) - zbiór czynności, które należy podjąć przed formalnym uruchomieniem cyklu prac nad projektem: - opis rozwiązania technicznego, - opis (wstępny plan) projektu (ang. Business Case), - ustanowienie projektu.
(cytat, str. 37) Inicjowanie projektu obejmuje następujące czynności: 1. Analizę potrzeb. 2. Formułowanie inicjatyw projektów. 3. Zgłaszanie inicjatyw projektów kierownictwu. 4. Analizowanie i ocenianie inicjatyw projektu. 5. Przyjęcie inicjatywy projektu przez kierownictwo do dalszego opracowywania bądź jej odrzucenia.
Słowa kluczowe:inicjowanie projektu Komentarze i źródła pierwotne: 2)Patrz: J.K. Solarz Narodowe style zarządzania: mity czy fakty? Ossolineum, Wrocław, 1984, s64
(cytat, str. 18) Według M. Trockiego źródła projektów można podzielić na trzy grupy: systematyczne, sytuacyjne i spontaniczne inicjatywy projektów. Systematyczne inicjatywy projektów powstają w odpowiedzi na potrzeby określone na podstawie systematycznych, profesjonalnych opracowań dotyczących problemów i zamierzeń przedsiębiorstwa. Mogą mieć one postać strategii, biznesplanów, programów naprawczych, analiz rynkowych, audytów itp. Opracowania te mają charakter presytuacyjny, są sporządzane przed pojawieniem się ewentualnych problemów. Złożone inicjatywy projektów tej grupy mogą być ze sobą powiązane w większe zespoły tworzące programy. Sytuacyjne inicjatywy projektów powstają w wyniku reakcji na oczekiwane lub nieoczekiwane zmiany okoliczności działania organizacji. Mogą to być np. nałożone na sektor działalności przedsiębiorstwa regulacje, pojawienie się nowych technologii, istotne zmiany rynkowe. Spontaniczne inicjatywy projektów to inicjatywy zgłaszane żywiołowo w wyniku pojawiających się inspiracji kierownictwa i pracowników firmy, np. obserwacji działalności innych przedsiębiorstw, poznania nowych koncepcji zarządzania pod wpływem lektur i szkoleń, sugestii partnerów biznesowych. Projekty, które zostały ustanowione w wyniku inicjatyw systematycznych, sytuacyjnych i spontanicznych, wchodzą do portfela projektów przedsiębiorstwa.