Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: analiza preferencji (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 173) analiza preferencji jest podejściem badawczym polegającym na kwalifikowaniu obiektów w określonej skali, czego wyrazem jest hierarchia ważności obiektów. Hierarchię tę przedstawia uporządkowany (w sposób malejący lub rosnący) szereg preferencyjny.
(cytat, str. 92) Analiza preferencji jest podejściem badawczym polegającym na kwalifikowaniu obiektów w określonej skali, czego wyrazem jest hierarchia ważności obiektów.
Do podstawowych metod analizy preferencji w zrządzaniu strategicznym zalicza się rangowanie i punktację*.
Metoda rangowania jest postępowaniem polegającym na ustaleniu ważności określonego obiektu w danym zbiorze, ze względu na ustalone aspekty preferencyjne. Rangowanie służy uszeregowaniu obiektów, aby mając na uwadze różne przesłanki i punkty widzenia, można było przeprowadzić badania porównawcze i diagnostyczne.
Metoda punktacji najogólniej polega na ocenie obiektów za pomocą punktów (w dowolnej skali liczb rzeczywistych). Ukierunkowanie badań w tej metodzie dotyczy następujących obszarów: - oceny komparatystycznej, - oceny sprawdzającej, - wariantowania.