Cytaty i parafrazy dla: dzia��alno���� marketingowa (0 - 11 z 11)
Zaltman G.,
Jak myślą klienci,
FORUM, Poznań 2003
- Największą część działań marketingowych stanowi dostarczanie i konsumpcja opowieści. Fakt ten jest tak ogólny i powszechny, że zazwyczaj umyka naszej uwagi, lub tak widoczny i zauważalny, że przenika całe nasze doświadczenie. ... Opowieści kupuje się i sprzedaje, stanowią one element środków wymiany informacji i nośnik wszelkich innych towarów i usług.
(Zaltman G. 2003, s. 261)
Żabiński L. (red.),
Marketing : koncepcje, badania, zarządzanie,
Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego, Katowice 2002
- Efektywność działań marketingowych jest wypadkową wielu różnych uwarunkowań. Powszechnie więc podkreśla się w literaturze rolę zarówno podmiotu rynkowego, jak i jego bliższego i dalszego otoczenia.
(Żabiński L. (red.) 2002, s. 20)
- Różnicowanie działań rynkowych jest o wiele trudniejsze jeśli zarządzanie opiera się na myśleniu schematycznym. Uzyskiwanie przewagi konkurencyjnej wymaga swobodnego posługiwaniu się technikami kreatywnego myślenia.
(Żabiński L. (red.) 2002, s. 38)
- Ze względu na specyfikę poszczególnych krajów czy regionów przedsiębiorstwa zmuszone jest do różnicowania swoich działań promocyjnych. Może ono odnosić się do:
- stosowanych elementów promocji
- treści przekazu promocyjnego
(Żabiński L. (red.) 2002, s. 228)
Turkowski M.,
Marketing usług hotelarskich,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2003
- Działania marketingowe prowadzą wszyscy pracownicy, którzy mają wpływ na decyzję klienta o nabyciu wytwarzanego produktu oraz na satysfakcję z dokonanego wyboru.
(Turkowski M. 2003, s. 297)
Kamiński J.,
Negocjacje w działalności marketingowej przedsiębiorstw.,
Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2006
- działalność marketingowa przedsiębiorstwa oznacza realizację funkcji zarządzania w odniesieniu do sfery marketingu.
(Kamiński J. 2006, s. 67)
Januszko W.,
Systemy informacji gospodarczej,
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich, Warszawa 2001
- W systemach informacji gospodarczej pozyskiwanie informacji jest procesem ciągłym, który związany jest z podstawowym, jak już wspomniano, wymogiem jakościowym stawianym tym systemom, mianowicie aby informacja była aktualna, dokładna i rzetelna. Jakość bowiem decyduje przede wszystkim o pozycji danego systemu w grze rynkowej, zwłaszcza w dłuższych okresach. Podstawowym źródłem informacji gospodarczej są użytkownicy, którzy z własnej inicjatywy lub za sprawą regulacji prawnych przekazują informację o swojej działalności po to, aby zaistnieć na rynku. Zazwyczaj firmy same zabiegają o zamieszczenie ich danych w systemach, traktując te starania jako część działalności marketingowej.
(Januszko W. 2001, s. 75-76)
Hamrol A.,
Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka,
Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1998
- "Główne zespoły działań w marketingu przedsiębiorstwa produkcyjnego są następujące:
- badania marketingowe (w tym badania rynku, a w tym badania potrzeb i wymagań klienta),
- współkształtowanie jakościowo-ilościowej struktury asortymentu produkcji i strategii przedsiębiorstwa,
- promocja produktów oraz przedsiębiorstwa, .
- sprzedaż i dystrybucja oraz kompleksowa obsługa klientów.
Najważniejsze z pozostałych obszarów działalności nieprodukcyjnej przedsiębiorstwa produkcyjnego to:
- działalność obsługowa i administracyjna, związana z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa jako całości (np. ochrona mienia, sprzątanie, obsługa prawna, obsługa dokumentacyjna i poligraficzna, obsługa informatyczna),
- działalność finansowa, polegająca na zdobywaniu, gospodarowaniu i pomnażaniu kapitału poprzez wykonywane operacje finansowe,
- działalność personalna, dotycząca pracowników (np. badania rynku pracy, zatrudnienie, podnoszenie kwalifikacji, kształtowanie ergonomicznego środowiska pracy),
- działalność inwestycyjna, związana z budową, rozbudową i modernizacją majątku trwałego przedsiębiorstwa, , ..-.,-
- obsługa techniczna oraz świadczenie usług dla klientów w procesach eksploatacji i utylizacji wyrobów (tzw. serwis techniczny),
- działalność handlowa, polegająca na pełnieniu przez przedsiębiorstwo produkcyjne roli ogniwa sieci dystrybucji w obrocie obcymi wyrobami,
- działalność socjalno-społeczna, dotycząca pracowników przedsiębiorstwa i podmiotów z jego otoczenia."
(Hamrol A. 1998, s. 136-138)
Żurawik B.,
Zarządzanie marketingiem w przedsiębiorstwie,
Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996
- Główne działania marketingowe obejmują badania marketingowe, planowanie strategiczne, reklamę, politykę sprzedaży.
(Żurawik B. 1996, s. 416) Komentarze i źródła pierwotne: A. Wilson: "Making community investment work", International Institute for Labour Studies, Genewa 2000, s. 17-19
- Wdrożenie działań marketingowych wymaga również odpowiedniego systemu kontroli. Przy realizacji strategii marketingowych musi istnieć system umożliwiający wychwytywanie odchyleń od założeń planowych.
(Żurawik B. 1996, s. 430) Komentarze i źródła pierwotne: Menadżerowie w świecie nowych stosunków pracy: zróżnicowania i zmiany postaw społeczno - ekonomicznych
Autor rozdziału: Wojciech Widera
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Badanie skuteczności rocznego planu marketingowego ma na celu określenie, czy osiągnięto zaplanowane wyniki działalności marketingowej, opierając się na różnych metodach: analizie sprzedaży, analizie udziału w rynku, analizie wpływu wydatków marketingowych na wielkość sprzedaży, analizie finansowej mającej na celu określenie strategii wzrostu zysku oraz czynników wpływających na stopę zwrotu od wartości netto firmy, obserwacji opinii i zadowolenia nabywców.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 25)