Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 47) W warunkach wolnego rynku stosowanie polityki zakładającej, że na cenę powinny się składać koszty własne plus "przyzwoity" zysk, skazane jest na niepowodzenie. Jedynym rozsądnym podejściem jest ustalenie, jak wysoką cenę rynek jest gotów zaakceptować, oraz ścisła kontrola kosztów w celu zabezpieczania oczekiwanych zysków.
(cytat, str. 34) Tabela rynku i produktu przedstawia cztery kombinacje produktu i rynku w zależności od tego, czy poszczególne produkty i rynki już istnieją, czy dopiero się pojawiają.
Słowa kluczowe:produkt, rynek Komentarze i źródła pierwotne: rozwinięcie na rysunku 1.1 na str. 13
(cytat, str. 54) Zakup przedsiębiorstw pozwala na szybkie zwiększenie udziału na rynku krajowym lub globalnym i czerpanie płynących z tego korzyści skali i synergii.
Andrzej Balicki,
Analiza rynku. ,
Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania w Gdańsku, Gdańsk 2002, ISBN: 83-913162-1-1 (34+0)
(cytat, str. 9) W tradycyjnym ekonomicznym rozumieniu rynek (ang. market) określa się jako miejsce (niekoniecznie fizyczne czy przestrzenne) spotkania podaży i popytu.
(cytat, str. 26) Elementami rynku są: podaż towarów i usług, ceny towarów i usług. Żaden z tych elementów występując samodzielnie nie może być utożsamiany z rynkiem.
(cytat, str. 12) Rynek jest kategorią ekonomiczną związaną nierozerwalnie z produkcją i wymianą towarową, natomiast marketing jest kategorią filozoficzną związaną ze sposobem myślenia o rynku.
(cytat, str. 27) Pojemność rynku jest kategorią ilościową oznaczającą wielkość masy towarowej, która przy danych cenach i dochodach może być sprzedana w określonym czasie i przestrzeni. Podstawowymi determinantami wyznaczającymi pojemność rynku są potrzeby, dochody i ceny. Potrzeby ujawnione na rynku stanowią tzw. popyt potencjalny.
(cytat, str. 28) ,,W teorii polityki konkurencji zaleca się, aby przy wyznaczaniu rynku właściwego uwzględniać takie czynniki, jak: - cechy użytkowe produktów, - sposoby wykorzystywania produktów przez ich nabywców, - preferencje nabywców wyznaczające odrębność rynków produktowych, - cenowa wrażliwość odbiorców wpływająca na poszukiwanie przez nich produktów substytucyjnych, - metody sprzedaży z punktu widzenia kształtowania lojalności klientów.''
(cytat, str. 16) Rynek, jako popytową stronę systemu ekonomicznego, charakteryzuje się zwykle za pomocą następujących elementów: użyteczność, jakość i cena towaru, klienci (cechy wspólne dla dających się wyróżnić segmentów klientów), wymagania klientów (dotyczące cech towaru i warunków ich nabywania), kanały dystrybucji (dostępność towarów i warunki transakcji handlowych), konkurenci (producenci towarów takich samych i ich bliskich substytutów).
(cytat, str. 95) Choć polski rynek kredytów mieszkaniowych charakteryzuje się wysoką koncentracją, panuje na nim silna konkurencja. Pięć najsilniejszych banków pod koniec 2004 roku kontrolowało 71.4% tego rynku, a wskaźnik HHI wynosił o.1584. Największy udział w rynku kredytów mieszkaniowych, wynoszący aż 32%, ma PKO BP S.A., na drugim miejscu jest BPH S.S., na trzecim - Pekao S.A.
(cytat, str. 97) Inna płaszczyzną walki konkurencyjnej banków na rynku kredytów mieszkaniowych, oprócz oprocentowania, są innowacje kredytowe. Do innowacyjnych rozwiązań zaliczyć należy m.in. kredyt ze spłata balonową na koniec okresu kredytowania, który polega na tym, że klient płaci regularnie jedynie odsetki, a kapitał zostaje spłacony jednorazowo z sumy ubezpieczenia na życie lub z innych dochodów kredytobiorcy. Inna innowację jest kredyt z kilkuletnią karencją spłaty.
(cytat, str. 34) Z raportu Don Cruickshak,a prezentującego poziom konkurencji na rynku finansowym w Wielkiej Brytanii wynika, że rynek kart kredytowych w tym kraju jest najbardziej rozwiniętym rynkiem w Europie, na którym realizowana jest jedna trzecia wszystkich transakcji kartowych dokonywanych w Europie.
(cytat, str. 98) Stymulatorami rynku kredytów mieszkaniowych dla gospodarstw domowych są m.in.: - zainteresowanie banków udzielaniem kredytów mieszkaniowych ze względu na ich atrakcyjność dla banków, - dysponowanie przez banki wystarczającymi źródłami refinansowania kredytów na cele mieszkaniowe i kurczenie się możliwości zarabiania przez instytucje kredytowe na kredytach dla dużych przedsiębiorstw, - niskie koszty zabezpieczenia spłaty kredytów mieszkaniowych za pomocą hipoteki lub ubezpieczenia należności bankowych z tytułu tych kredytów.
(cytat, str. 316) Perspektywa wewnętrznych procesów biznesowych ma ukazywać konieczność ich poprawiania w celu skrócenia czasu niezbędnego do wprowadzenia produktu na rynek- czasu potrzebnego na identyfikację, wytworzenie i dostarczenie produktu zaspokajającego oczekiwania klientów (time to market).
(cytat, str. 262) Ceny negocjowane są odpowiednie w sytuacji istnienia rynku z wieloma ułomnościami. Wówczas proces negocjacji ma rzetelną podstawę i jedynie uzupełnia brak informacji ze strony rynku przy ogólnym porozumieniu stron.
(cytat, str. 86) Większość firm ma dużo zasad, polityk i procedury ukierunkowanych na zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia: poprzez badania marketingkowe, ostrożną analizę segmentów rynku, benchmarking konkurencyjny, analizę struktury przemysłu. Jednak badania rynku dotyczące nowych produktów są z reguły niedokładne.
Nadmierny optymizm może stworzyć taką barierę między oczekiwaniami, a rzeczywistymi wynikami, że potencjalny nowy rynelk, produkt czy pomysł jest szybko porzucany.
(cytat, str. 142) Rynek - dowolny rynek o cenach reglamentowanych można przedstawić jako układ prospektywny. Jako zasadnicze wejścia występują: wejście odpowiadające kwotom pieniężnym przeznaczonym na zakup, wejście odpowiadające towarowi i wejście odpowiadające cennikowi. Pierwsze z tych wejść to popyt, drugie - podaż.
(cytat, str. 40) Rynkiem mediów rządzą te same prawa co rynkiem towarów konsumpcyjnych. To, co media oferują, traktowane jest jak towar, którego cenę wyznacza popyt. Tandeta jest powszechnie dostępna i niedroga. Za dobry towar należy płacić. Jego nabycie daje nie tylko satysfakcję, ale stanowi także znak prestiżu, przynależności do grupy wyższej: zamożniejszych, lepiej wykształconych i wybredniejszych.
(cytat, str. 451) W ramach marketingu rynek oznacza zbiór wszystkich ludzi i organizacji, którzy potrzebują pewnych produktów i są skłonni zapłacić za nie określoną cenę. W obrębie rynku można wyróżnić rynek klientów indywidualnych i rynek przedsiębiorstw.
(cytat, str. 15) Wizerunek rynkowy sprzyja tworzeniu pozytywnej reputacji organizacji. Reputacja jest opłacalna z punktu widzenia przedsiębiorstwa nawet z czysto ekonomicznego powodu.