Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 92) Kredyty mieszkaniowe są zasadniczo oprocentowane według zmiennej stopy procentowej. Początkowo większość banków opierała stopy procentowe swoich produktów na tzw. Stopach bazowych banku, które zawierały koszt pozyskania pieniądza, koszty działalności banku, premię za ryzyko i zysk. Zmieniały się one wyniku zmiany kosztów i konkurencji na runku. Od kliku lat większość banków stosuje zewnętrzne indeksy, takie jak stopy procentowe banku centralnego lub koszt pieniądza na rynku między bankowym, tzn. Stawki WIBOR w przypadku kredytów złotowych, a LIBOR bądź EURIBOR w przypadku kredytów denominowanych w dolarach, frankach szwajacarskich bądź euro. Oprocentowanie kredytu liczy się więc jako sumę odpowiedniej ceny pieniądza na rynku międzybankowym i marży banku. Ta ostatnia zależy od wielu czynników, m.in. od natężenie konkurencji na rynku kredytowym, standingu kredytobiorcy i wysokości wkładu własnego inwestora na inwestycję mieszkaniową.
(cytat, str. 226) Dla zwiększenia zysku należy promować produkty o większej marży, czyli dążyć do zastępowania nimi produktów o niskiej marży (zmiana struktury sprzedaży).
(cytat, str. 245) Marże pokrycia służą do zredukowania ryzyka strat równego wysokości kosztów gotowości, których ponoszenie jest nie zbędne do wykonania produkcji pozwalającej zrealizować założony poziom sprzedaży.
(cytat, str. 140) Marża jest ceną pobieraną przez działających na własny rachunek pośredników handlowych za świadczone przez nich usługi dystrybucyjne na rzecz sprzedającego produkty. Gdy produkty przechodzą przez ogniwo hurtu i detalu, marża handlowa składa się z marży hurtowej i marży detalicznej.
Słowa kluczowe:Marża Komentarze i źródła pierwotne: Więcej w książce.
(cytat, str. 25) Dobrze negocjowane zakupy strefy B mogą przynieść przedsiębiorstwu około 2% marzy, których czasami brakuje by uzyskać satysfakcjonujące wyniki ogólne.
Słowa kluczowe:Marża, zakup Komentarze i źródła pierwotne: "Efektywne zarządzanie" Bruch, Ghosal 2006
(cytat, str. 273) Aby określić określenie miejsca i zakresu funkcjonowania marki lokalnej, można posłużyć się kilkoma kryteriami, do których zaliczyć można: - zależności między marką a produktem, - zasięg geograficzny funkcjonowania marki, - obsługiwane przez markę segmenty rynku
(cytat, str. 2) Marżą jest to zysk dla przedsiębiorstwa, wynagrodzenie za świadczone usługi, składnik usługi handlowej a jednocześnie komponent powiązany z cenami towarów i procesami transakcyjnymi. Może przybierać formę marży hurtowej, detalicznej, przeceny czy bonifikarty itp.
(cytat, str. 8) "Marża oznacza cenę usługi handlowej i stanowi różnicę między ceną sprzedaży a ceną zakupu lub- globalnie -między przychodami ze sprzedaży a koszami zakupu.Jest źródłem pokrycia kosztów sprzedaży oraz zysku przedsiębiorstwa."
(cytat, str. 30) "Marża ekonomiczna od sprzedaże (ROS) Zysk ekonomiczny lub zysk netto firmy bez kosztów finansowania (tzn. tak, jak gdyby firma była finansowana środkami własnymi akcjonariuszy), po potrąceniu podatku uiszczonego według przepisanej stawki, w stosunku do wielkości obrotów (w procentach)."
(cytat, str. 91) "Podstawowe wyzwania stojące przed marketingiem i zarządzaniem: 1) poprawienie jakości produktów i usług, 2) opracowywanie nowych produktów, 3) śledzenie zmian preferencji klientów, 4) wzbogacanie lub poprawianie jakości obsługi klientów, 5) zarządzanie konkurencją, 6) poprawianie relacji między marketingiem a innymi funkcjami przedsiębiorstwa, 7) tworzenie w przedsiębiorstwie kultury marketingowej, 8) zapewnienie konkurencyjności cenowej, 9) skupianie się na nowych segmentach rynku, 10) poprawianie efektywności nakładów na działalność handlową."
(cytat, str. 283) Marża bezpieczeństwa przedstawia nadwyżkę planowanych przychodów ze sprzedaży nad poziom sprzedaży pozwalający pokryć koszty całkowite, co przedstawia wzór:
MBp = Ppl - BEPp
gdzie: MBp - marża bezpieczeństwa wyrażona wartościowo, Ppl - planowana wartość sprzedaży,
(cytat, str. 152) Marżą nazywa się różnicę między ceną jednostkową a podstawowym kosztem, według którego określono cenę. Określenie marży, o którą powiększa się normatywne koszty, jest niewątpliwie bardzo istotnym momentem wpływającym na rozmiar ceny kosztowej, a w konsekwencji na skutki jej stosowania.
(cytat, str. 21) Specjalnością banków inwestycyjnych jest oferowanie złożonych instrumentów pochodnych, dostosowanych do zindywidualizowanych potrzeb klientów, którymi z reguły są duże firmy oraz różnorodne fundusze inwestycyjne. Sprzedając złożone produkty finansowe, banki inwestycyjne mogą liczyć na relatywnie duże marże.
(cytat, str. 98) Koncepcja marży jest pomocna przy określaniu rozmiaru sprzedaży niezbędnego do osiągnięcia przez firmę krytycznego punktu sprzedaży, czyli takiej jej wielkości, przy której przychody są równe kosztom.
(parafraza, str. 55 - 57) Wskaźniki efektywności: 1)wskaźnik należności- służy do obliczania średniego okresu ściągania należności od dłużników, 2)wskaźnik zobowiązań- pozwala określić średni okres spłaty zobowiązań, 3)wskaźnik obrotu zapasami- upewnia przedsiębiorcę, że nie uwięził zbyt dużo kapitału obrotowego w zapasach, 4)wskaźnik marży- mówi on, ile trzeba dodać do kosztu wytworzenia dóbr aby otrzymać ich cenę sprzedaży.