Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 273) 1. Powołanie zespołu prowadzącego regularne analizy rynku, klientów i konkurencji. 2. Weryfikacja strategii - nastawienie na potrzeby klienta, porównanie z konkurencją krajową i zagraniczną. 3. Opracowanie scenariusza rozwoju firmy, uwzględniającego zmiany w otoczeniu. 4. Ustalenie zasady okresowych spotkać weryfikujących strategię. 5. Ewentualne wynajęcie doradcy strategicznego.
(parafraza, str. 192) Ludzie są skłonni do zmian, jeżeli czują zagrożenie psychologiczne.
Słowa kluczowe:zmiany Komentarze i źródła pierwotne: Rossiter J.R., Percy L., Advertising Communications and Promotion Management, McGraw-Hill, Boston 1998.
(parafraza, str. 192) Chęć wprowadzenia zmian i opór dla nich ma zatem wiele cech konfliktu, dlatego tak ważna jest tu stanowczość. Jest ona konieczna dla rozwiązywania wszelkich problemów, nie tylko konfliktów.
Słowa kluczowe:zmiany Komentarze i źródła pierwotne: Ilustracja przedstawiająca kategorie marek na str. 288
(cytat, str. 194) Krzywa zaangażowania wskazuje, że w każdej organizacji, bez względu na przedstawiane argumenty, będą zarówno osoby gorąco opowiadające się za zmianami, jak i osoby całkowicie im nieprzychylne. Choć pewnie nie wszyscy będą skłonni uzewnętrzniać swoje opinie, to zawsze będzie istnieć równowaga między oboma obozami. (...) Można tu wyróżnić cztery grupy: Aktywnie za zmianami Pasywnie za zmianami Pasywnie przeciw zmianom Aktywnie przeciw zmianom.
(cytat, str. 191) Kultura osobista zakorzeniona jest głęboko w naszej tożsamości, gdzie pełni rolę fortecy odpowiedzialnej za naszą równowagę psychiczną. Zewnętrzne, pomniejsze umocnienia odpowiadają postawą, natomiast jeszcze dalej znajdują się zachowania. Nic więc dziwnego, że dla wystarczająco przekonujących powodów większość ludzi skłonna jest zmienić swoje zachowanie. Ale każda zmiana odbierana jest jako potencjalne zagrożenie fortecy - kultury osobistej, czyli psyche - zatem występuje naturalna niechęć do zmian. Dlatego najlepszym sposobem promowania zmian jest tłumaczenie ludziom, że to nie ich osobowość bądź postawy ulegają zmianie, ale ich zachowania i osiągane rezultaty.
(cytat, str. 190) Niezależnie od tego, na czym polegają zmiany, zawsze ich celem jest to, aby ludzie robili coś inaczej, albo co innego, albo obie rzeczy naraz.
(cytat, str. 190) Menedżerowie najwyższego szczebla, którzy zwykle są najbardziej świadomi konieczności wprowadzania zmian w organizacjach, sami najczęściej stanowią największą dla nich przeszkodę, co nie przeszkadza im pouczać podwładnych na temat potrzeby ich wdrażania.
(cytat, str. 188) Każda siła "za" jest bilansowana siłą "przeciw". Jeżeli chcemy wprowadzić zmiany, to musimy przyjąć do wiadomości, że istnieją też siły im nieprzychylne, w przeciwnym razie mamy dużą szansę, że nam się nie uda. Niezgody na wprowadzenie zmian nie da się zlikwidować metodami siłowymi. Trzeba sobie uzmysłowić, że przeciwnicy - podobnie jak my - też mają swoje racje. (...) Jednak bez względu na to, jaki jest powód niechęci dla zmian, musimy zrozumieć motywy naszych przeciwników.
(cytat, str. 187) Teoria akcji i reakcji uczy, ze zamiast za wszelką cenę zwiększać siły "za" zmianami, co z pewnością wywołałoby jeszcze większą przeciwreakcję, znacznie lepiej jest się skoncentrować na redukowaniu sił działających "przeciw" zmianom. Łatwo powiedzieć, trudniej zrobić, choć zwykle właśnie tu tkwi rozwiązanie. Trzeba zdać sobie sprawę, że minimalizowanie sił "przeciw" zmianom wymaga wielu negocjacji z przeciwnikami.
(cytat, str. 187) Analiza akcji i reakcji opisuje, jak siły "za" i "przeciw" zmianom wpływają na organizację oraz w jakim stopniu dynamiczna równowaga między tymi siłami przyczynia się do wprowadzania zmian.
(cytat, str. 185) Kultura organizacji formowana jest żmudnie przez długi czas. Ma ona podstawowe znaczenie dla zachowania stabilności, której potrzebujemy w codziennej pracy. Nie oczekujcie więc, że kulturę można zmienić tak od zaraz. To się nie uda.
(cytat, str. 104) Benchmarking daje naprawdę dużo korzyści, wtedy gdy porównując się z innymi organizacjami, odkrywamy, że nasze procesy przebiegają za wolno. Wprowadzenie zmian wymaganych w takiej sytuacji jest kosztowne i pracochłonne i musi objąć takie kwestie, jak czas rzeczywisty i procesowy, zmniejszanie liczby punktów przekazywania działań i zatwierdzania działań, a wraz z nimi - możliwości pojawiania się opóźnień, a wreszcie lepsze wykorzystanie technologii informacyjnej i systemów eksperckich, pozwalające zlikwidować zbędną specjalizację stanowisk.
(cytat, str. 207) Wszystkie zmiany trzeba przeprowadzać w ramach strategii. Benchmarking nie będzie efektywny jeśli podejmie się próbę zastosowania takich samych rozwiązań do różnych problemów. Trzeba przemyśleć, w jaki sposób zmiana w jednym obszarze wpłynie na sprawność w innych obszarach działania. Konieczne jest również rozważenie skutków kulturowych i finansowych.
(cytat, str. 164) Organizacje składają się z ludzi, a ludzie opierają się wszelkim próbom zredukowania ich do roli elementów technicznych. Zwiększenie dynamiki jest najskuteczniejszym sposobem na rozwianie ludzkich obaw przed prawdopodobnymi zmianami, a tym samym na przezwyciężenie stawianego im oporu. Jeśli jest możliwe, że zmiany te wpłyną na stanowisko pracy ludzi( a wręcz na to, czy w ogóle będą mieli te stanowiska), to obawy i opór będą silniejsze.
(cytat, str. 33) Plany rozciągają się w czasie i dlatego regulowanie ich odbywa się w określonym punkcie czasu, ale z powodu ograniczoności obowiązywania są znacznie elastyczniejsze względem zmian w otoczeniu przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 15 - 16) CRM to odpowiedź na zmiany zachodzące od wczesnych lat osiemdziesiątych na rynku, do których możemy zaliczyć: coraz mniejsze efekty działań promocyjnych, coraz mniejszą lojalność klientów
(cytat, str. 178) Pojęcie "globalne zmiany" oznacza kompleksowe, dynamiczne zmiany komponentów fizycznych, chemicznych i biologicznych systemu ziemskiego (to jest atmosfery, oceanów i lądów) w różnych okresach, szczególnie na skutek działalności człowieka.
Słowa kluczowe:zmiany, ekosystemy Komentarze i źródła pierwotne: M. Christopher, Logistyka i zarządzanie łańcuchem dostaw, PCDL 2000, s.17.
(cytat, str. 518) Na zmiany zachodzące w długu publicznym wpływ mogą mieć czynniki egzogeniczne i czynniki zależne od rządu. Zmiany te są w pewnym stopniu skutkiem regulowania wymagalnych zobowiązań Polski, ale mogę być też rezultatem decyzji o wcześniejszym dokonaniu spłat, jeżeli na rynkach finansowych występuje pomyślna dla Polski sytuacja, a wewnętrzne warunki pozwalają na takie operacje.
(cytat, str. 16) "Rozwiązując problem dokonujemy zmian, które trzeba włączyć do zmian w organizacji i zarządzaniu. Im bardziej zmiana jest globalna, tym większą rodzi potrzebę przemian w organizacji i zarządzaniu firmą".