Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: strategia rozwoju (0 - 17 z 17)
(cytat, str. 19) Podstawowe strategie rozwoju przedsiębiorstw inne niż przejęcia: 1.Rozszerzenie asortymentu produktów Zalety: -logiczne rozszerzenie podstawowych funkcji, -prawdopodobnie niższe koszt, -zmniejszone ryzyko. Wady: -brak dostępu do nowych rynków. 2.Nowe przedsięwzięcie Zalety: -100% kontroli, -Zapewniona technologia i klienci Wady: -Wysoka stopa niepowodzeń, -Wielkie firmy nie działają jak drobni przedsiębiorcy 3.Joint venture Zalety: -Podział kosztów, -Nowe doświadczenia, -Partner może posiadać komplementarne umiejętności. Wady: -Podział kontroli i zysków, -Kradzież podstawowej wiedzy. 4.Bierny udział mniejszościowy w obecnej firmie Zalety: -Mały udział w zarządzaniu, -Płynna inwestycja w przypadku spółek publicznych, -Zewnętrzne nowe przedsięwzięcia mogą spotkać się z zainteresowaniem. Wady: -Niewielka możliwość kontroli, -Nieznany koniec w większości przypadków, -Brak wzbogacenia wiedzy firmy. 5.Współpraca na polu marketingu i dystrybucji Zalety: -Zmniejszone potrzeby kapitałowe w porównaniu z innymi rodzajami inwestycji, -Tani środek dostępu na inne rynki, -Zwykle możliwe do zerwania za małą karą. Wady: -Ograniczone możliwości kontroli, -Ryzyko kradzieży przez trzecią stronę technologii i wiedzy produkcyjnej. 6.Franczyzna Zalety: -Kapitał zwykle zapewnia nabywca franczyzny, -Duże możliwości rozwoju. Wady: -Możliwe tylko w kilku sektorach (sprzedaż detaliczna, gastronomia, niektóre usługi) -Mała kontrola. 7.Licencje Zalety: -Brak kapitału początkowego, -Rozszerza markę na nowe produkty, -Tani dostęp do rynków. Wady: -Bardzo małe możliwości kontroli. Zalety przyjmowania innych firm: -Zmniejszone ryzyko operacyjne - kupiec unika problemów związanych z rozpoczęciem nowej inwestycji. -Pełna kontrola - kupiec jest właścicielem całości firmy. -Dźwignia finansowa - część opłaty za nabywaną firmę może zostać pokryta z pożyczonych pieniędzy. -Zwiększenie wartości - nabywca może polepszyć wyniki finansowe przejętej firmy.
(cytat, str. 347) Punktem wyjścia do formułowania strategii rozwoju są: określenie pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, ocena możliwości jej zmiany na podstawie analizy sytuacji w otoczeniu oraz dostępności i sprawności zasobów.
(cytat, str. 110) "Strategia rozwoju firmy jest zbiorem relatywnie stałych zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa, zmierzających do realizacji tych celów głównych, które zawiera misja przedsiębiorstwa.Zasady te wyznaczają zarazem ramy rynkowej aktywności firmy, a w tym obszarze - zakres możliwych, dopuszczalnych rozwiązań i decyzji operacyjnych."
(cytat, str. 236) Strategia rozwoju - strategia ukierunkowana na uzyskanie wzrostu produkcji, sprzedaży, i ewentualnie inwestycji, a więc zysku i pozycji rynkowej (jest to więc strategia ekspansywna).
(cytat, str. 85) Strategie rozwoju - czyli ukierunkowania na uzyskanie wzrostu produkcji, sprzedaży i ew. inwestycji - a więc także zysku i pozycji rynkowej. Strategie zachowania osiągniętej pozycji - utrzymania wielkości produkcji i sprzedaży oraz osiągniętego poziomu zysków. Strategie selektywnego rozwoju - postawienie nie rozwój określonych rodzajów produkcji, lub kierunków działania, rokujących nadzieje szybkiego lub stopniowego wzrostu przy jednoczesnej rezygnacji lub ograniczeniu innych, nienadających takich perspektyw.
(cytat, str. 321) Strategie rozwoju małych firm mogą być nastawione: 1) na przezwyciężenie ich słabości i bazowanie na ich naturalnych przewagach (można to określić jako podejście resource-oriented),podejście polegające na wyszukaniu takich rynków i ichsegmentów, na których ujawnią się ich walory, 2) na poszukiwanie okazji - głównie w postaci nisz rynkowych oraz preferencji stwarzanych przez politykę przemysłową (podejście industry-oriented), 3) na dopasowanie mocnych stron małych firm do pojawiających się w otoczeniu okazji, unikanie słabych stron oraz zagrożeń (koncepcja strategic-fit).
(cytat, str. 42) Punktem wyjścia wyboru strategii rozwoju danej firmy jest analiza rynku w celu określenia możliwości rozwojowych firmy oraz analiza relacji między organizacją a agendami rządowymi, lokalnymi, stowarzyszeniami, fundacjami, uniwersytetami, rynkiem kapitałowym, rynkiem dostawców, rynkiem pracy oraz konkurentami w celu określenia warunków działania. Andrews analizuje wpływy otoczenia, na które składają się elementy wymienione powyżej w czterech aspektach: technologicznym, ekonomicznym, społecznym oraz politycznym. Uważa, że najszybciej zmienia się otoczenie technologiczne (szybki wzrost zdolności transportowych, energetycznych, nowe materiały, automatyzacja), najwolniej zaś polityczne.Wybór określonej strategii firmy jest zdeterminowany przez cztery elementy: 1) możliwości,jakie stwarza otoczenie, 2) umiejętności firmy oraz jej zasoby, 3) preferencje zarządu 4) zobowiązania względem społeczeństwa
(cytat, str. 193) Ja wiem, że strategia to gra żywa i bardzo dynamiczna. Jest przyjemna, toczy się szybko. Tętni życiem.
Słowa kluczowe:strategia rozwoju Komentarze i źródła pierwotne: M.Fertsch, Krótka refleksja o strukturze współczesnej logistyki, część II, Logistyka 2002, nr 1, s.34-35.
(cytat, str. 197) Strategia to dokonywanie jasnych wyborów dotyczących tego, w jaki sposób być konkurencyjnym. Nie można wszystkim zapewnić wszystkiego - niezależnie od wielkości firmy i zasobów kieszeni.
Słowa kluczowe:strategia rozwoju Komentarze i źródła pierwotne: M. Ciesielski, Rynek usług logistycznych, Difin, Warszawa 2005
(cytat, str. 24 - 25) Wybór strategii rozwoju projektu jest poprzedzony analizą wielkości projektu, horyzontu czasowego jego realizacji, poziomem dopuszczalnego ryzyka i innymi czynnikami. Wyróżnia się kilka strategii, które mają swoje nazwy: - fazowa, monolityczna - sekwencja kolejno wykonywanych faz, dobra dla projektów o niskim poziomie ryzyka, - wydania, wersje - wytwarzane są fragmenty (podsystemy, komponenty), inkrementalne podsystemy mogą powstawać w sekwencji lub równolegle, ich oddzielne wytwarzanie zmniejsza ryzyko ich uruchomienia - szybkiej ścieżki, prototypowania - wytwarzany jest prototyp, następnie wykonywana jest jego ocena, po której wytwarzany jest system, zalecana przy wysokim ryzyku, - mieszana - fragmenty (podprojekty) powstają według różnych strategii, szczególnie przydatna dla dużych projektów obarczonych dużym ryzykiem
(cytat, str. 60) Strategia rozwoju integracyjnego polega na rozwinięciu lub nabyciu nowych SJB związanych w jakiś sposób z dotychczasową działalnością.
Słowa kluczowe:strategia rozwoju Komentarze i źródła pierwotne: Tschirky 1981, s. 115
(cytat, str. 57) Strategia rozwoju intensywnego polega na zwiększeniu intensywności eksploatacji już istniejących SJB. W ramach tej strategii zarząd ma do wyboru różne opcje szczegółowe.
Słowa kluczowe:strategia rozwoju Komentarze i źródła pierwotne: Elberd Hubbard
(parafraza, str. 69) Strategia rozwoju może przybrać cztery różne kierunki, często systematyzowane w tzw. (od nazwiska twórcy) macierz H.I. Ansoffa, a mianowicie: 1. strategii penetracji rynku 2. strategii rozwoju rynku 3. strategii rozwoju produktu 4. strategii dywersyfikacji: -pionowa -pozioma -równoległa
(cytat, str. 10) Według G. Gierszewskiej3 budowa strategii rozwoju wymaga podjęcia następujących decyzji w przedsiębiorstwie: -określić możliwe i pożądane tempo i kierunek rozwoju, -wybrać orientację strategiczną firmy - produktową, rynkową lub dywersyfikacyjną.
(cytat, str. 122 - 123) "Strategia rozwoju określa kierunek, tempo i sposób rozwoju całej firmy oraz ukierunkowuje wszystkie pozostałe strategie, zarówno sektorowe jak i funkcjonalne. Strategia rozwoju rozstrzyga, w jakich sektorach będzie działała firma w najbliższych kilku czy kilkunastu latach, jakie nakłady będą poniesione na wejście do nowego sektora lub rozszerzenie działalności, w jaki sposób inwestycje te będą realizowane. Określa też, w jakich sektorach działalność firmy będzie ograniczana lub likwidowana. Strategia rozwoju jest najważniejsza, najbardziej generalna i musi być formułowana w pierwszej kolejności. Dopiero rozstrzygnięcie strategii rozwoju całej firmy pozwala określić strategie na poziomie poszczególnych sektorów i regionów oraz opracować strategie funkcjonalne, których celem jest doprowadzenie do realizacji wybranej wersji strategii rozwoju."
(cytat, str. 53) "Dźwignia, o której tutaj mówimy, nie ma nic wspólnego z dźwignią finansową. Chodzi o efekt dźwigni, który uzyskujesz poprzez jednoczesne zastosowanie trzech strategii rozwoju: zdobywania nowych klientów, poszerzania oferty i zwiększania częstotliwości zakupu. Zamiast starać się za wszelką cenę osiągnąć niebywały wzrost poprzez przyciągnięcie całej masy nowych klientów, lepszym rozwiązaniem jest dokonywanie małych kroków naprzód przy użyciu każdej z trzech strategii, co jednocześnie jest bardziej realne."