Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: penetracja rynku (0 - 7 z 7)
(cytat, str. 253) Strategia penetracji rynku jest stosowana przede wszystkim w warunkach rynku nasyconego i względnie stabilnego oraz w sytuacji, kiedy produkty znajdują się w dalszych fazach cyklu życia.
(cytat, str. 199) "Zastosowanie strategii penetrowania rynku jest uzasadnione w następujących sytuacjach: 1) Jeśli wielkość obrotów zależy od poziomu cen produktu, nawet w fazie wchodzenia na rynek, 2) Jeśli można osiągnąć znaczne oszczędności w odniesieniu do jednostkowych kosztów produkcji oraz kosztów sprzedaży, poprzez zastosowanie większej skali produkcji, 3) Jeśli przedsiębiorstwo podejrzewa, że oferowany produkt już od momentu wprowadzenia go na rynek będzie podlegał silnej presji ze strony konkurentów, 4) Jeśli na rynku nie ma tzw. elitarnego segmentu nabywców gotowych zapłacić bardzo wysoką cenę za najnowsze produkty".
(cytat, str. 52) Strategia penetracji rynku oznacza intensyfikację sprzedaży dotychczas sprzedawanego produktu na tym samym rynku. Wzrost sprzedaży na już eksploatowanym rynku można osiągnąć poprzez lepsze rozpoznanie popytu i bardziej racjonalną politykę cen, promocji i dystrybucji. Omawiana strategia może być stosowana, gdy między rynkiem rzeczywistym a potencjalnym istnieje luka, czyli rynek nie jest jeszcze nasycony. Ponieważ oferowane usługi oraz zasady i sposoby ich sprzedaży są już znane. strategia penetracji uchodzi za najmniej ryzykowną.
(cytat, str. 139 - 140) Strategi penetracji rynku polega an tym, że przedsiębiorstwo dąży do rozwoju przez wykorzystanie możliwości na istniejących rynkach, wciąż wzrastających i nie nie nasyconych, oraz w zakresie już wytwarzanych produktów. Strategia penetracji rynku zakłada, że sprzedaż może być zwiększona przez: - przyciągnięcie potencjalnych nabywców, czyli tych, którzy do tej pory nie nabywali produktów firmy; - przejęcie klientów od konkurencji, - wzrost konsumpcji u dotychczasowych klientów.
(cytat, str. 36) Penetracja rynku jest strategią rozwoju polegającą na wzmożeniu działań na rynku,na którym dotychczas działa firma, zmierzających do wzrostu sprzedaży obecnie wytwarzanych produktów. Polega na wysiłkach firmy w zakresie jej dotychczasowej struktury produkt-rynek. Wzrost sprzedaży w ramach tej samej struktury może być osiągnięty przez poprawę jakości produktu, lepszą obsługę, obniżkę ceny, intensyfikację działań marketingowych - oddziałujących na dotychczasowych klientów oraz przyciągając nowych klientów w ramach tego samego segmentu rynku. Penetracja rynku jest strategią defensywną, dającą niewielkie możliwości wzrostu firmy, ważną jednakże z punktu widzenia maksymalnego wykorzystania możliwości firmy w zakresie rynku i produktu, które firma już zna, zatem stosunkowo niewielkim nakładem sił i środków może zwiększyć sprzedaż.
(cytat, str. 58) Penetracja rynku polega na poszukiwaniu możliwości wzrostu sprzedaży przez intensyfikację działań na istniejących rynkach, np. poprzez nasilenie działań marektingowych. Ma ona na celu wzmocnienie pozycji przedsiębiorstwa na istniejących rynkach.
Słowa kluczowe:penetracja rynku Komentarze i źródła pierwotne: Alejziak 1999
(cytat, str. 79) Penetracja rynku sprowadza się do zwiększania udziału w obecnie obsługiwanym rynku za pomocą reklamy, sponsorowania programów telewizyjnych i innych działań promocyjnych oraz obniżania cen i kosztów. Praktyki te są dobrze klientom biur podróży