Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 284) Analiza mocnych i słabych stron jest ważnym instrumentem planowania strategicznego. Za pomocą tej analizy możemy szybko i łatwo stwierdzić, jakie zdanie mają poszczególni pracownicy na stanowiskach kierowniczych o własnym przedsiębiorstwie.
(cytat, str. 70) Planowanie strategiczne koncentruje się na robieniu właściwych rzeczy (skuteczność), planowanie krótkoterminowe zaś na robieniu ich we właściwy sposób (sprawność).
(cytat, str. 197) (...) planowanie strategiczne jest to zespół (układ) działań ujętych w czasie, zmierzających do reagowania firmy na zmieniające się otoczenie i życzenia lub oczekiwania klientów. James A.F. Stoner przyjmuje, że planowanie strategiczne jest sformalizowanym procesem długofalowego planowania stosowanego do określenia i realizacji celów organizacji firmy, przedsiębiorstwa, instytucji.
(cytat, str. 198) (...) planowanie strategiczne obejmuje zazwyczaj następujące zagadnienie (obszary): - strategia produktu, - strategie procesów wytwórczych, - strategie rozwoju zdolności produkcyjnych i inwestycji, - strategie płacy, pracy i zatrudnienia, - strategie finansowe.
(cytat, str. 196) Planowanie strategiczne jest z jednej strony ogólnym programem określenia i realizacji misji i celów przedsiębiorstwa, a z drugiej jest zestawem przewidywanych o realizacji działań ujętych w czasie. Zestaw ten dotyczy działań zmierzających do realizacji misji i celów przedsiębiorstw na poziomie: - taktycznym, tzn. przez departamenty, filie, piony, oddziały i inne jednostki pośrednie organizujące pracę jednostek podstawowych, - operatywnym, czyli realizującym poprzez działania jednostek podstawowych - wykonawczych.
(parafraza, str. 67 - 68) Planowanie stratecziczne można uwzględnić w postaci scenariusza uwzględniającego następujące etaty: 1) Wyznaczenie marketingowej misji 2) Marketingowa ocena otoczenia 3) Przyjęcie celów strategicznych 4) Identyfikacja alternatyw strategicznych 5) Określenie portfela produktów
(cytat, str. 82) Planowanie strategiczne jest procesem określania głównych celów organizacji, lokowania kapitału, a następnie postępowania zmierzającego do osiągnięcia tych celów. Jest więc procesem wyznaczania kierunku działania przedsiębiorstwa, procesem przewidywania przyszłości i przygotowania się do niej.
(cytat, str. 113) "Zorientowane na rynek planowanie strategiczne jest procesem zarządzania polegającym na tworzeniu i utrzymaniu optymalnych relacji między celami przedsiębiorstwa i jego zasobami, a zmieniającymi się możliwościami powstającymi na rynku. Celem planowania strategicznego jest modelowanie i przemodelowanie przedsiębiorstwa i jego produktów tak, aby przynosiły zadowalający zysk i dawały szanse rozwoju."
(cytat, str. 74 - 78) Każde planowanie strategiczne, a więc także marketingowe lub marketingowo - logistyczne wymaga podjęcia kilku kolejnych kroków: - krok pierwszy - trzeba się zmusić do myślenia strategicznego; - krok drugi - zrozumienie klientów, szczególnie uważnie trzeba przeanalizować nasze reakcje na reklamacje i zastrzeżenia klientów; - krok trzeci - zrozumienie konkurentów; - krok czwarty - zrozumienie własnej firmy; - krok piąty - analiza portfelowa; - krok szósty - analiza SWOT; - krok siódmy - pozycjonowanie firmy - powinno być rezultatem oceny jego oferty i image firmy, w odbiorze istniejących i potencjalnych klientów; - krok ósmy - podejmowanie decyzji strategicznych czyli ustalanie celów naszego planu strategicznego. -
(cytat, str. 178) Planowanie strategiczne, gdy najwyższe kierownictwo określa misję, strategię i strukturę organizacji. Planowanie strategiczne może wiązać się z zasadniczymi zmianami w celach i zasobach przedsiębiorstwa. Zazwyczaj jest to planowanie długookresowe- 5 lat.
(cytat, str. 48) Przez metodę planowania strategicznego będziemy rozumieć taki tok postępowania badawczego, który, ukierunkowując działalność praktyczną związaną z formułowaniem strategii zarządzania, wyznacza kolejne sekwencje działań, przybierające postać etapów czy kroków badawczych, określa dla każdego z nich techniki pomocnicze oraz precyzuje zalecenia, wytyczne czy dyrektywy.
(cytat, str. 35) Proces planowania strategicznego składa się z dwóch podstawowych faz: analizy strategicznej i projektowania strategii. Obejmują one określoną sekwencję etapów. Każda z faz realizuje dwa główne zadania badawcze, które sprowadzają się do opracowania planu strategicznego.
(cytat, str. 60) P. Czarnecki przyjmuje, że planowanie strategiczne, które składa się z dwóch cząstkowych procesów badawczych — analizy strategicznej i projektowania strategii, obejmuje następujące sekwencje działań:
(cytat, str. 233) Metoda strategicznej tablicy rozwoju obejmuje następujące etapy postępowania badawczego:
1. Określenie czynników zewnętrznych mających decydujące znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa. 2. Ustalenie kolejności czynników zewnętrznych według stopnia ważności. 3. Analiza i ocena czynników zewnętrznych przedsiębiorstwa. 4. Określenie czynników wewnętrznych mających decydujące znaczenie dla działalności przedsiębiorstwa. 5. Ustalenie kolejności czynników wewnętrznych według stopnia ważności. 6. Analiza i ocena czynników wewnętrznych przedsiębiorstwa. 7. Pozycjonowanie przedsiębiorstwa na rynku. 8. Ustalenie strategii rozwoju przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 22) Planowanie strategiczne jest procesem wyboru zasadniczego kierunku funkcjonowania firmy, który zawiera się w jej misji, dobraniem do misji polityki i programów realizacji konkretnych celów oraz opracowaniem i wyborem odpowiednich metod, aby założenia strategiczne wprowadzić do rzeczywistości gospodarczej i społecznej firmy.
(parafraza, str. 327) Składniki systemu planowania strategicznego Boeinga: -cel sprzedaży, -analiza konkurencji, -planowanie produkcji, -potrzeby w zakresie siły roboczej, -ocena nowych produktów i koncepcji, -planowanie finansowe.
(cytat, str. 170) ...planowanie strategiczne jest procesem, w którym są określane: cele działania organizacji wraz z ewentualnymi zmianami tych celów, zasoby źródła ich finansowania niezbędne do osiągnięcia celów organizacji oraz polityka przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania i wykorzystania posiadanych zasobów.
(cytat, str. 73) Ustalenie celów jest punktem wyjścia w planowaniu. Mają one podstawowe znaczenie dla przyszłej oceny skuteczności działań samorządu. Są deklaracją intencji i zamierzeń. Z reguły mamy do czynienia z różnymi celami (wiązka celów), które najczęściej należy osiągać równocześnie. Cele pełnią wiele funkcji w działalności organizacji. Po pierwsze stanowią wskazówkę i ujednolicają działania. Wpływają na planowanie, formułowanie zadań. Jeśli SA poprawnie sformułowane, działają motywująco, a ponadto pozwalają na wprowadzenie skutecznego mechanizmu kontroli. W przypadku planowania strategicznego cele mogą przyjmować różny stopień szczegółowości. Mówimy wówczas o tzw. misji i celach strategicznych, taktycznych i operacyjnych. Szczegółowość i precyzja określenia celów jest tym większa im niższy jest stopień hierarchii celu.
(cytat, str. 16) Planowanie strategiczne znajduje się w głównym nurcie procesu zarządzania dzięki jego zorientowaniu na sposoby realizacji celów, tj. polega na systematycznych próbach zrozumienia i wyliczenia środków realizacji zadań i skupieniu się na samej fazie realizacji.