Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 143) Benchmarkingiem trzeba objąć kompetencje, zdolności i umiejętności pracowników działu zasobów ludzkich. Chodzi ogólnie o ustalenie w jakich obszarach personel tego działu wymaga dodatkowego przeszkolenia. Może się zdarzać, że jego kompetencje się zdezaktualizowały, co jednak można szybko naprawić.
(cytat, str. 82) Inaczej niż w przypadku zasobow materialnych, kompetencje nie zuzywają się w trakcie korzystania z nich. Wręcz przeciwnie, zwiększa się ich liczba.
(cytat, str. 87) Dziwne jest, że kierownicy jednostek biznesowych konkurują w walce o pieniadze firmy, ale nigdy nie konkurują w walce o kluczoweych pracowników.
(cytat, str. 87) Gdy kompetencje są uwięzione, ludzie, którzy je posiadają, nie są przypisywanie do ekscytujacych zadąń i możłiwości, a ich umiejętności zanikają.
(cytat, str. 82) Zdywersyfikowana firma jest dużym drzewem.
Można pominąc siłę konkurencji poprzez obserwację tylko jej końcowych produktów, podobnie jak nie można zobaczyć siły drzewa patrząc tylko na jego liście.
(cytat, str. 86 - 87) Komplementarność polega na wzajemnym uzupełnianiu się rożnych wartości użytkowych i występuje wtedy, kiedy wzrost ceny dobra lub usługi y powoduje spadek popytu na dobro lub usługę x.
(cytat, str. 51) Wśród kompetencji wyróżnia się: -zdolność do szukania i przetwarzania informacji, -zdolnośc do pracy zespołowej i umiejętność współdziałania z innymi ludźmi, -zdolnośc do funkcjonowania w coraz bardziej złożonych organizacjach, -zdolnośc do organizowania swojej pracy, -zdolnośc do organizowania pracy innych
(cytat, str. 116) Z faktu usytuowania regionu między władzami centralnymi i władzami lokalnymi wynika stosunkowo duży obszar swobody w kształtowaniu kompetencji, obowiązków i środków przypisanych władzom regionalnym. Przedmiotem wyboru jest, z jednej strony, granica miedzy kompetencjami władz państwowych w kompetencjami władz samorządowych oraz podział kompetencji między władze centralne a władze regionalne.
(cytat, str. 99) Tworzenie kompetencji to rozwój nowych kompetencji wymaganych do konkurowania zarówno na istniejącym rynku będącym w trakcie zmian, jak i na nowym rynku.
(cytat, str. 38) Kompetencje/zdolności ogólne Są to aktywa takie jak zdolności wyjątkowe dla branży, relacje i wiedza organizacyjna, które są w dużym stopniu aktywami niematerialnymi i niewidocznymi. Kompetencje i możliwości często są generowane wewnętrznie, ale mogą być uzyskiwane dzięki współpracy z innymi organizacjami. Innymi słowy, kompetencje mogą być dzielone bądź tworzone wspólnie przez wiele organizacji. Często są one dzielone pomiędzy daną organizację i jednego lub więcej jej dostawców, dystrybutorów lub klientów.
(parafraza, str. 166) Wyróżniających się pracowników charakteryzują trzy kompetencje składające się na motywację. Są to: - Dążenie do osiągnięć - Zaangażowanie - Inicjatywa i optymizm
(cytat, str. 40) To, jak dobrze dajemy sobie radę na co dzień, określają, oprócz ilorazu inteligencji, nasze umiejętności praktyczne wespół z opanowanymi przez nas zdolnościami technicznymi. Bez względu na potencjał intelektualny tym, co sprawia, że jesteśmy wystarczająco dobrzy, aby wykonywać konkretny zawód, jest wiedza fachowa − ogólny zasób informacji z danej specjalności i umiejętności praktycznych.
(cytat, str. 34) "Kompetencja" jest w tym ujęciu cechą osobowości albo zbiorem nawyków, które prowadzą do bardziej skutecznego wykonywania danej pracy. Innymi słowy, jest to zdolność, która dodaje oczywistą ekonomiczną wartość do starań osoby zatrudnionej na danym stanowisku.
(cytat, str. 69) Poznałeś trzy możliwe standardy kompetencji - klarowność, stosowność i skuteczność - i jak zauważyłeś, każdy z nich zależy od pozostałych
(cytat, str. 585) (Jasińskja, Mróz, Wiśniewska-Szałek) Asertywność jest złożonym zespołem kompetencji osobistych polegających na skutecznym dochodzeniu do ważnych celów życiowych przy równoczesnym stałym potwierdzaniu i obronie swojego pozytywnego obrazu. Niezdolność do otwartego i szczerego komunikowania własnych praw, uczuć, potrzeb i poglądów, czyli brak umiejętności reagowania asertywnego, może być źródłem powaznych zaburzeń w kontaktach interpersonalnych w rodzinie, szkole czy środowisku pracy.
(cytat, str. 111 - 112) Zgodnie z zaproponowaną przez J. Szczepańskiego 1970 koncepcją wyróżniania się następujące czynniki składające się na proces różnicowania roli: 1. Elementy biogenne i psychogenne jednostki: na przykład zdolności lub inteligencja, które mogą ułatwiać bądź utrudniać wykonywanie pewnych ról; 2. Wzór osobowy:określa zespół cech idealnych jakie jednostka powinna okazać oraz idealne sposoby zachowań(postawa moralna, pracowitość). Wiąże się ze "scenariuszem" danej roli, który może być różnie określany w różnych grupach; 3.Definicja roli przyjęta w grupie: definicja przyporządkowuje do roli różne wzory osobowe w zależności od grupy, w której, bądź przed którą dana rola jest wykonywana (przepisy przyjęte przez władze, wymagania stawiane przez personel); 4. Struktura, organizacja i zawartość wewnętrzna grupy oraz system sankcji:grupy o bardzo zwartej organizacji formalnej narzucają swoje role w sposób bezwzględny. Grupy oparte na więzi nieformalnej role określają dość luźno; 5. Stopień identyfikacji jednostki z grupą: utożsamianie własnych interesów i wartości z wartościami i interesami grupy