Encyklopedia Zarządzania :: zniekszta��cenia informacji
Przeglądanie katalogu (kliknij)
Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: zniekszta��cenia informacji (0 - 7 z 7)
(cytat, str. 251) "Na zniekształcenia komunikatu ma wpływ bardzo wiele elementów, które można podzielić na pięć grup: -czynniki związane z mówcą, -czynniki związane ze słuchaczem, -czynniki dotyczące mówcy i słuchacza, -czynniki związane z komunikatem słownym, -czynniki wynikające z warunków otoczenia."
Słowa kluczowe:zniekształcenia informacji Komentarze i źródła pierwotne: Poszczególne punkty przy zmiennych objaśniających są opisane w książce. Dużo więcej w książce.
D. Mitchell, L. Merchant., Is Attitude Segmenation in the Holida Market a Reliable Predictor of Future Behavior, referat na seminarium ESOMAR w Stresa 1977.
(cytat, str. 338) "Dobrej komunikacji nie sprzyja zniekształcenie sensu komunikatu. Przyczynami mogą być: rozproszenie uwagi, stronniczość, błąd w ocenie lub pseudokomunikacja."
Słowa kluczowe:zniekształcenia informacji Komentarze i źródła pierwotne: Informacja w zarządzaniu personelem-I.Lis
(cytat, str. 50) W przypadku gdy wszystkie informacje przesyła się przez układ sterujący do każdego układu wykonawczego, długość kanałów informacyjnych zwiększa się. Zwiększa się zatem również liczba zniekształceń informacji wzdłuż ich drogi i wzrastają szumy w kanałach.
(cytat, str. 74) Zniekształceniami nazywamy wszelkie niepożądane zmiany przesyłanego sygnału, włączając w to także różnorodne sygnały dodatkowe powodowane przez sygnał przesyłany.
(cytat, str. 48) Punktem wyjścia do tworzenia wizerunku jest informacja. Informacje należy rozumieć tu w szerokim znaczeniu, jako słowa wyrazy, obrazy, gesty. Nie każda informacja odbierana jest świadomie, może także zostać zniekształcona przez różnego rodzaju zakłócenia i filtry. Używając terminu filtry, mam na myśli przede wszystkim uwarunkowania zniekształcające, związane z cechami nadawcy i odbiory informacji. Wśród nich warto wskazać na: - filtr biograficzny, np. wiek, płeć wykształcenie odbiorcy, różnice w postrzeganiu zjawisk, cech i ludzi, co powoduje, że ludzie o odmiennej wiedzy i doświadczeniu często patrzą na to samo zjawisko, dostrzegając inne jego cechy i przypisując mu inne znaczenie; krańcowa sytuacją może być brak niezbędnych kompetencji komunikacyjnych nadawcy lub odbiorcy; - filtr kulturowy, np. wychowanie, różnice językowe; przy czym należy pamiętać, że różnice językowe wiążą się z wieloma cechami społecznymi ludzi, ich wykształceniem, statusem, środowiskiem, w którym się wychowali, lub zawodem; - filtr biologiczny, którym może być choroba, zaburzenia percepcji, zmysłów; - filtr informacyjny, polegający na tym, że odbiorca komunikatu niejednokrotnie rejestruje i zapamiętuje tylko to, co spodziewa się usłyszeć, lub ignoruje i odrzuca to, co pozostaje w sprzeczności z jego dotychczasowym doświadczeniem bądź silnie odczuwanymi potrzebami; - filtr emocjonalny, czyli przenoszeniu stosunku emocjonalnego do nadawcy (lęku, gniewu, nienawiści zazdrości, zakłopotania itp.) na komunikat przez niego nadawany, w wyniku czego treść komunikatu zostaje mylnie odczytana, lub krańcowe stany emocjonalne odbiorcy czy nadawcy, które utrudniają prawidłowe sformułowanie komunikatu albo prawidłowe jego odczytanie.
(cytat, str. 106) W celu zapobieżenia upowszechniania się zniekształconych informacji i plotek , należy regularnie konsultować i informować pracowników o następujących sprawach: - zmianach w warunkach zatrudnienia, płacy, godzinach pracy, urlopach itd. - zmianach w podziale obowiązków - zmianach w procedurach roboczych - rozwoju przedsiębiorstwa